minipillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
sain terkalta reseptin mini-pill merkkisiin minipillereihin ja mun pitäis aloitella ne jossain vaiheessa... en ole ennen käyttänyt mitään hormoniehkäisyä joten hieman jännittää ja epäilyttää... kuulisin mielelläni kokemuksia ja hieman rohkaisuakin kaipaan! :) oliko nämä pillert pakko aloittaa kuukautisten aikana vai pystyykö alottaa koska vaan? ei ollu kovin tarkkoja alotus ohjeita pakkausselosteessa......

Pakkausselosteessa lukee täysin yksiselitteisesti että ne aloitetaan ensimmäisenä vuotopäivänä. Mikä siinä on epätarkkaa? Pistä haulla minipillerit, saat kokemuksia vaikka kuinka paljon.

Mulla on ollut minipillerit nyt pari kuukautta ja ihan hirveää on ollu! No se on tietysti yksilöllistä miten keho reagoi hormooneihin, mutta itse olen aika äkäinen/ahdistunut koko ajan ja kuukautis kierto on 14pv, lisäksi koko ajan tihkuttaa verta. Olen kyllä aina ollut vähän pillereitä vastaan, mutta "pakon" edessä otin käyttöön. Nyt olen vakavasti ajatellut kierukan ottoa..

Mutta sehän voi olla että sinulle sopii ne oikein hyvin! Sen hyvän puolen pillereistä löydän että parempia ovat ainakin kun ehkäisylaastari! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakkausselosteessa lukee täysin yksiselitteisesti että ne aloitetaan ensimmäisenä vuotopäivänä. Mikä siinä on epätarkkaa? Pistä haulla minipillerit, saat kokemuksia vaikka kuinka paljon.

no se jäi epäselväksi että voiko ne aloittaa muina ajankohtana ja sekin että kuinka pitkään niitä on kätettävä ennen kuin ehkäisy teho on voimassa. terkkari puhui viikosta. pakkausselosteessa lukee että teho on heti voimassa.

Mulle minipillerit on sopineet hyvin. Aloittaessa tosiaan vuoto kesti muistaakseni muutaman viikon, mutta sitten tasaantui ja vuotoa ei ollut kuukautisten aikaan juuri yhtään. Minulla migreeni, joten yhdistelmäpillerit eivät tulleet kysymykseenkään. Minun mielestä ne voi alottaa vaikka heti, mutta ehkäsy on varmistettava kondomin kanssa seuraavin kuukautisiin asti. Muistinkohan oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no se jäi epäselväksi että voiko ne aloittaa muina ajankohtana ja sekin että kuinka pitkään niitä on kätettävä ennen kuin ehkäisy teho on voimassa. terkkari puhui viikosta. pakkausselosteessa lukee että teho on heti voimassa.

Jos aloittaa viikon sisään vuodon alkamisesta, muuta ehkäisyä on käytettävä viikon ajan. Ainakin muiden pillereiden pakkausselosteessa tämäkin lukee.