V
vieras
Vieras
Vuosikausia jatkunut kortsujen käyttö alkaa käydä hermoille ja ollaan siirtymässä muuhun ehkäisyyn. E-pillereitä en voi migreenin takia syödä. Tulimme lääkärin kanssa siihen tulokseen, että laitamme mulle hormonikierukan. Lääkäri kehoitti mua kuitenkin syömään ennen sitä kuukauden tai pari Cerazettea, jotta voidaan varmistaa, ettei keltarauhashormoni vaikuta migreenikohtauksiin mitenkään.
Kierukan laittaminen kauhistuttaa mua. Sitä on kerran, vuosia sitten, yritetty laittaa, mutta kipu oli niin karmea, että jäi laittamatta. Cerazettea olen syönyt vasta vajaan kuukauden ja ainakaan vielä se ei ole vaikuttanut muhun millään tavalla. Olisikohan mun järkevää unohtaa koko kierukka ja jatkaa tätä pillereiden popsimista? Pillerien ottaminen sujuu helposti ja aivan automaattisesti, joten työlästä sekään ei olisi.
Kumman sä valitsisit?
Kierukan laittaminen kauhistuttaa mua. Sitä on kerran, vuosia sitten, yritetty laittaa, mutta kipu oli niin karmea, että jäi laittamatta. Cerazettea olen syönyt vasta vajaan kuukauden ja ainakaan vielä se ei ole vaikuttanut muhun millään tavalla. Olisikohan mun järkevää unohtaa koko kierukka ja jatkaa tätä pillereiden popsimista? Pillerien ottaminen sujuu helposti ja aivan automaattisesti, joten työlästä sekään ei olisi.
Kumman sä valitsisit?