Minipillerit vai kierukka, kumman valitsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vuosikausia jatkunut kortsujen käyttö alkaa käydä hermoille ja ollaan siirtymässä muuhun ehkäisyyn. E-pillereitä en voi migreenin takia syödä. Tulimme lääkärin kanssa siihen tulokseen, että laitamme mulle hormonikierukan. Lääkäri kehoitti mua kuitenkin syömään ennen sitä kuukauden tai pari Cerazettea, jotta voidaan varmistaa, ettei keltarauhashormoni vaikuta migreenikohtauksiin mitenkään.

Kierukan laittaminen kauhistuttaa mua. Sitä on kerran, vuosia sitten, yritetty laittaa, mutta kipu oli niin karmea, että jäi laittamatta. Cerazettea olen syönyt vasta vajaan kuukauden ja ainakaan vielä se ei ole vaikuttanut muhun millään tavalla. Olisikohan mun järkevää unohtaa koko kierukka ja jatkaa tätä pillereiden popsimista? Pillerien ottaminen sujuu helposti ja aivan automaattisesti, joten työlästä sekään ei olisi.

Kumman sä valitsisit?

valitsisin kierukan. mutta kuparikierukan. miksi sulle hormonikierukka pannaan jos sulle tulee migreeni e-pillereistä?
mulla kokemusta kuparikierukasta ja cerazeteistä, ehdottomasti kuparikierukka. minipillerit vei kaikki seksihalut ja lopetti kuukautiset aina moneksi kuukaudeks kerrallaan, sit vuosin pari viikkoo putkeen.

jos kahdesta paskasta pitää valita, niin pillerit ottaisin. Kierukka on tullut kaks kertaa pois itsekseen, joten maailman kallein ehkäisy ja jatkuvat mahakivut tuli samaan rahaan. Minipilereistä tuli ensin jatkuvaa vuotoa, sit ei minkäänlaista vuotoa ja lopulta sitä vuotoa ihan milloin sattuu. Naama kukki kuin tieninä. Sori, mut huonot kokemukset molemmista. Mullekaan ei muu käy, tällä hetkellä käytössä lähinnä iltarukous:)

Alkuperäinen kirjoittaja :
valitsisin kierukan. mutta kuparikierukan. miksi sulle hormonikierukka pannaan jos sulle tulee migreeni e-pillereistä?
mulla kokemusta kuparikierukasta ja cerazeteistä, ehdottomasti kuparikierukka. minipillerit vei kaikki seksihalut ja lopetti kuukautiset aina moneksi kuukaudeks kerrallaan, sit vuosin pari viikkoo putkeen.

Mulla on tosi runsaat kuukautiset. Siksi kuparikierukka on täysin pois suljettu vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos kahdesta paskasta pitää valita, niin pillerit ottaisin. Kierukka on tullut kaks kertaa pois itsekseen, joten maailman kallein ehkäisy ja jatkuvat mahakivut tuli samaan rahaan. Minipilereistä tuli ensin jatkuvaa vuotoa, sit ei minkäänlaista vuotoa ja lopulta sitä vuotoa ihan milloin sattuu. Naama kukki kuin tieninä. Sori, mut huonot kokemukset molemmista. Mullekaan ei muu käy, tällä hetkellä käytössä lähinnä iltarukous:)

Ihana vastaus, kiitos :) Muista rukoilla joka ilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
pillerit.
itekin syön noita ja ovat loistavat kun sopivat.

Kauanko oot syönyt niitä? Miten kuukautisten kanssa sujuu? :)

Kiitos, jos viitsit kertoa.

ekan synnytyksen jälkeen söin niitä reilut 4 vuotta ja nyt tokan odotuksen jälkeen oon syönyt noin vuoden päivät nyt.
kuukautiset ovat jääneet pois kokonaan. joskin ekan 4n käyttövuoden jälkeen ne yhtäkkiä alkoivat ja jatkuivat useamman viikon niukkoina.. nyt sitten oli jokin aika sitten jakso et kestivät pari,kolme viikkoa, mutta aina olen nuo "kÄRVISTELLYT" kun ovat kuitenkin aika harvinaisia ja tosiaan niukkoja.
kierukkaa ei ole mulle edes markkinoitu,enkä oikein tunne ajatusta omaksi että mussa olis joku "ylimääräinen" juttu tuolla :ashamed:

Sun kertoman mukaan valitsisin pillerit.

Itselleni sen sijaan aio enää ikinä ottaa noita Cerazetteja. Vuosin kuin seula joka jumalan päivä, kun niitä sen 1-2kk söin. Sit mulle laitettiin hormonikierukka ja vuoto lakkasi kuin seinään. Eikä ole menkkoja ollut enää kierukan laiton jälkeen. Muutenkin ollut mulle hyvä, en ole havainnut mitään ikäviä haittavaikutuksia. Mutta kaikille meillehän sopii vähän eri jutut.

kierukkaa ei ole mulle edes markkinoitu,enkä oikein tunne ajatusta omaksi että mussa olis joku "ylimääräinen" juttu tuolla :ashamed:

Kiitos vastauksesta! Taisin muuten lukea nämä sun kokemuksesi jo jostakin vanhemmastakin viestiketjusta, jonka haulla löysin. Tuo lainaamani tekstikohta on kuin suoraan mun suusta. Ei todellakaan houkuttele se, että kropassa on pysyvästi jokin ylimääräinen kapistus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos vastauksesta! Taisin muuten lukea nämä sun kokemuksesi jo jostakin vanhemmastakin viestiketjusta, jonka haulla löysin. Tuo lainaamani tekstikohta on kuin suoraan mun suusta. Ei todellakaan houkuttele se, että kropassa on pysyvästi jokin ylimääräinen kapistus.

joo, mä olen ahkerasti täällä koittanut markkinoida noita cerazetteja kun monet ne aina teilaa heti. mutta kun ovat vaan ihan loistava keksintö jos sattuvat sopimaan. niinku sulle vissiin sopiikin =)

joo, mä olen ahkerasti täällä koittanut markkinoida noita cerazetteja kun monet ne aina teilaa heti. mutta kun ovat vaan ihan loistava keksintö jos sattuvat sopimaan. niinku sulle vissiin sopiikin =)

Oon tosiaan syönyt niitä vasta vajaan kuukauden, kierron toisena päivänä aloitin. Silloiset kuukautiset olivat ehkä päivän pitemmät kuin normaalisti, sen jälkeen ei ole vuotoa näkynyt. Vielä en uskalla hurrata :)

Muillekin kiitokset vastauksista!!

Yhteistyössä