Minipillerit ja unohdus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mj85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mj85

Vieras
Eli joo, meikäläinen unohti sitten ottaa tuon minipillerin ja otin seuraavana päivänä sitten about samoihin aikoihin kuin aina..eka laatta siis koko pillereitä menossa (aiemmin oli nuvaring mutta se käskettiin poistaa liian suuren tulppariskin vuoksi)..

Kysymys tässä nyt olisikin että onko muilla myös ollut tuollaista rusehtavaa vuotoa ja ihan rehellistä menkkajuilimista? Menkoista kuitenkin vajaa pari vkoa eli siitäkään ei pitäisi olla kyse..

Mä oon kyllä niin huono syömään noita :( unohtelut ja otan miten sattuu.. tai no,saattaa heittää sen pari tuntia se aika milloin otan (onneks on se 12h vaikutus-aika).. sen takia en alunperin noita tahtonutkaan, mutta ei sopinut kierukkakaan, eli vaihtoehdot rupee olee aika vähissä :(

Kiitollinen olisin mikäli kokemuksia näistä saisin, ja etenkin tuosta ruskeasta vuodosta?! sekä alavatsakivuista.. nyt ne onneks loppu, oli aamun ja sit poissa.

Unohtelut ja myöhästymiset aiheuttaa usein vuotoja ja vatsakipuja minipillereiden kohdalla.

Itse syön sellaisia missä on vain 3h unohdusaika... onneksi ei ole mitään tapahtunut vaikka olenkin unohtanut....

Jos saa kysyä niin miksi sulla on suurentunut tulppariski? Asia on aikalailla ajankohtainen myös minulla ja on vaikea löytää sopiva ehkäisy kun ei minipilleritkään tunnu mulle sopivan...

no mä itse mietin tota raskautta kanssa, koska siitä nyt on reilu vko kun se pilleri jäi.. mutta mitä mä nyt oon löytäny täältä internetin ihmeellisestä maailmasta niin ilmeisesti se on ihan normaalia näiden kohdalla muutenkin? ainoo vaa kun ei oo verta vaan sellasta ihan ruskeeta ja tulee vaan pyyhittäessä..
silloin ihan laatan alussa tuli niitä tiputteluja mut oli erilaista se.

Niin ja tuosta tulppariskistä, meillä on suvussa ollut parillakin keuhkoveritulppa (kuulin itse asiasta vasta myöhemmin kun nuvaring oli ollut käytössä jo pidemmän aikaa) ja sitten kun tupakoin,niin lääkärin mielestä riskit on liian suuret.. Mulla itselläni epäiltiin myös keuhkoveritulppaa kun oli kaikki oireet,mutta syyllinen niihin paljastui onneksi vaan siitepölyallergiaksi sekä mahdolliseksi lieväksi astmaksi.. kokeisiin pitäisi mennä ensi vkolla!
Todella inhottavaa kun ei tunnu sopivaa ehkäisyä löytyvän :(

Mulla oli keuhkoveritulppa epäily noin 2,5v sitten.. Tai no lääkärit ei siihen uskonut vaan piti mun oireita luulotautina... jäi sitten epäselväksi mitä noi mun oireet oli... Toisaalta jos olis ollut keuhkoveritulppa tuskin istuisin tässä ilman hoitoa.... tuon jälkeen en oo uskaltanut ottaa vastaan muuta ehkäisyä kun minipillereitä... en tiedä sitten olenko liiankin varovainen/hysteerinen...

no onneksi ei ollut,tai jos oli niin meni sitten "itsekseen ohi",mikäli sellainen on mahdollista.. Jos on yhtään riskiä että moinen tulisi, niin mielummin sitä minimoi ne riskit ja syö sitten noita minipillereitä, tai näin itse ajattelen :) plus että nuvaring aiheutti mulle ihan armotonta migreeniä ..

Vai minipilleri vauvoja on useita, onko se oikeesti niin yleistä? :O nooo, ehkä täs nyt katellaan ja mikäli oireita rupee tulemaan niin sitten testiä hakemaan! Mutta ehkä se nyt kuitenkin on vaan siitä jos hormonit vähän sekasin tosta mennyt..

No kyllä niitä ihan muitakin "e-pilleri vauvoja" on ihan yhtälailla. Mulla ainakin on toi ruskee vuoto ihan normia, oon käyttäny minipillereitä 7kk ja sitä tulee aina aika-ajoin, menkkoja ei virallisesti oo ollenkaan ku pillerit alotin ni menkat loppu (pari kertaa pitäny ihan r-testi tehdä ku ei menkkoja näy ei kuulu) mut noi juilimiset ja ruskee vuoto on normaalia, mulla niitä tulee melkein aina jos unohdan pillerin (unohtunu pari kolme kertaa ja aina sillon tullu sit jonkun ajan päästä siitä)

Yhteistyössä