Minipillereiden lopetus, milloin menkat entä raskaus?

Hei!

Siis tuossa otsikossa tuo ydinkysymykseni jo tulikin....

Itse käytin minipillereitä puoli vuotta ja lopettamisesta on nyt viisi viikkoa ja menkkoja ei ole kuulunut. Onkohan tämä ihan tavallista? Esikoiseni syntymästä on kymenen kuukautta ja menkat eivät siis ole vielä alkaneet lainkaan synnytyksen jälkeen. Imetän vielä, mutta enää kolme kertaa päivässä, enkä enää öisin.

Ja sitten tietty kiinnostaa, että kuin nopeasti olette raskautuneet pillereiden lopetuksen jälkeen. Se kun tässä voisi olla seuraavana mielessä ;)

Kide
 
Mulla oli ehkäisynä Cerazette, eli minipillerit.. mitähän minä olisin niitä syönyt.. ehkä ruhtinaallisen neljä kuukautta. Lopetin jatkuvan vuodon takia eikä sitten uutta ehkäisyä aloitettu lainkaan kun tuli toive pikkuisesta.

Tässä sitä edelleen yritellään..
14kk yritystä takana.. Joulukuussa tutkimuksiin...
 
Lopettelin minipillerit elokuussa-07 ja imetyksen syyskuussa-07, menkat tulivat pari viikkoa imetyksen lopettamisesta. Lapsi oli 1 v 1 kk kun lopetin imetyksen kokonaan. Plussasin maaliskuussa -08 ja nyt pian synnnyttämään. :heart:
 
Kide, kiinni jäit ;) Ja nyt varmaan mietit, mitä mä tällä puolella teen :D

Mä söin noita cerazetteja ennen raskautta. Lopetin ne 1/2007, ja plussa tuli 5/07.
Ja tosiaan noiden jälkeen voi kk-kierto olla epäsäännöllinen tai just kestää hetken ennen kuin menkat alkaa.
Älä vielä huoli :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Kide, kiinni jäit ;) Ja nyt varmaan mietit, mitä mä tällä puolella teen :D
Aivan :kieh:

Se on hyvä, että me ollaan täälläkin yhtäaikaa niin voidaan sitten taas ajoittaa synnytyksemme samalle päivälle :D

Kiitos teille vastanneille, kiva kuulla teidän kokemuksia :)
 
Minä käytin minejä (Microluton) reilut 3 vuotta (menkat loppuivat parin vuoden käytön jälkeen kokonaan). Pillereiden lopetuksen jälkeen menkat eivät koskaan palautuneet ennalleen ja minulla todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet 39 -vuotiaana.
Mutta varmaan tuo johtuu siitä, että olin jo niin vanha.
 
Mäpäs nostan tätä vanhaa aihetta, kun en ole oikein muualta minipilleriasiaa löytänyt.

Olen aivan pihalla siitä, missä mun kroppa menee tällä hetkellä.

Aloitin Cerazette-minipillerit ehkäisykapselien poiston jälkeen 19.1.2009 ja söin niitä hieman vajaa 3 liuskaa. 11.4.2009 otin viimeisen pillerin, jonka jälkeen päätettiin ettei enää tarvi syödä :)

Mutta sitten tähän ongelmaan..

Viimesimmät "menkat" minipillereiden (Cerazette) aikana olivat 4.4. - 11.4.2009. Seuraavana päivänä 12.4. en siis enää ottanut pilleriä (edellisenä yönä olin ottanut siis viimeisen).

14.4. alkoi taas vuoto, nyt runsaampana (Cerazetten aikana vuodot oli lähinnä tuhrua), pitkään aikaan "normaalivolyymiset" menkat.

Voiko näistä nyt vielä päätellä yhtään mitään? Laskenko varovasti nyt olevan kp3/ei tietoa? Ja jossen näistä vielä hukassa ole, niin 14.4. aamuna suoraan sängyssä herättyä mitattu lämpö 37.4 (normaali lämpö mulla aamusin n. 35.5) ja illalla jo normaali lämpö, ei mitään flunssaoireita, ei lämpöä sen jälkeen.

Auttakaas nyt vähän, laskenko vielä yhtään mitään vai vieläkö odottelen seuraavia menkkoja? Ei vaan millään malttais odotella, kun tahtois jo jotain selvyyttä että vois ajatella virallisesti yrittävänsä vaavia. Kiitos, poistun taustalle rauhoittelemaan hulluuttani............ :D
 
UP! :wave:
Noniin, tulipas tongittua tällänenkin esiin jostain pimennoista.

Söin yhdistelmäpillereitä lähemmäs neljä vuotta, kunnes pahojen migreenikohtausten takia lääkäri päätti vaihtaa yhdistelmät Cerazette-minipillereihin. Manasin jo sillon ajatuksen minipillereistä alimpaan helkuttiin mutta kilttinä vaihdoin lääkkeet. :headwall:

Mä ehdein syömään minipillereitä n. vajaa puolivuotta kun lopetin. Kiertopäivät pillereiden aikana oli suhtkoht tasaiset, menkkojen pituus vain vaihteli 2-5 päivään.

Nyt tilanne on se, että kp jo 36, eikä koskaan ei oo tainnu 30 mennä rikki.

Kysynkin siis, onko minipillereiden tai yhdistelmäpillereiden lopetuksen välillä eroja? Yhdistelmien pakkauksessa kehotetaan ottamaan yhteyttä lääkäriin ja odottamaan 3 kuukautta raskautumiseen.
Kun taas minipillereiden teksti on lyhyt ja tyhjentävä; voit lopettaa pillerit koska vain...

Kuinka nopeasti menkat alkoi, ovatko taas säännölliset?
Kuinka kauan yritystä takana?

Pelkona perseessä piilee serkun tapaus, jossa minipillereitä syötä n. vuosi, eikä vuoteen lopetuksen jälkeen ole kertaakaan menkkoja tullut. :O
 
Söin yhdistelmiä (harmonet) aikanaan ennen esikoista, ja kun muissa asioissa soitin lääkärille, varmistin, että heti ekasta kierrosta saa alkaa yrittämään. Silloin tärppäsikin heti. Nyt esikon jälkeen noin vuosi minejä (mini-pill). Kierto vaihteli 17-40 pillereiden aikana, ja niiden lopetuksen jälkeen eka kierto oli 41. Lopetin tyhjennysvuotoon. Nyt pari kuukautta mennyt ilman pilsuja, ja kierrot ovat olleet normaalia 30 luokkaa, mutta tiputtelua on ollut muutamia päiviä ennen varsinaisia menkkoja.
 
Mulla oli käytössä cerazette ehkä n. 5,5 vuotta. Koko sen ajan menkat (jos ne nyt sitä oli) tuli joko tosi usein, eli saattoi olla viikonkin välein, tai sitte oli monta viikkoa väliä ettei ollut mitään. Ja vuoto oli tosi vähäistä. Minipillereitä käytin siksi koska yhdistelmät eivät sopineet minulle, maksa-arvot nousi pilviin niiden käytön aikana. :( Tuli joskus mietittyä muuta ehkäisy vaihtoehtoa mut eipä tullut kuitenkaan vaihdettua..Mutta siis viimeisen pillerin otin 23.9.2010, ekat luomumenkat alkoivat 17.10, eli reilu kolme viikkoa lopettamisesta. Toiset alkoivat 11.11 ja kesti 5 pv ja nyt menossa kp 9/25-28, ovista odotellaan, toivotaan että tässä kierrossa tärppäis. Jos kierto nyt pysyy tossa 25 ja 28 välillä niin nyt alkaa olla parhaat päivät raskautua, tänää ovistestissä tuli kontrolliviivan viereen haalea viiva, toivottavasti vahvistuu parin päivän päästä, ettei mene testit hukkaan.
 

Yhteistyössä