Minimisumma millä pärjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
silloin kun mä oon yksin asunut, niin sain rahaa: asumistuki, työmarkkinatuki+ veroton ylläpitokorvaus (aikuisopiskelija) ja sit vielä sossusta toimeentulotukee. Laskujen jälkeen jäi jotain 500e käyttörahaa, sillä pärjäs oikeen hyvin :D

siis kuukaudelle, ei päivälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Frost in the ground:
silloin kun mä oon yksin asunut, niin sain rahaa: asumistuki, työmarkkinatuki+ veroton ylläpitokorvaus (aikuisopiskelija) ja sit vielä sossusta toimeentulotukee. Laskujen jälkeen jäi jotain 500e käyttörahaa, sillä pärjäs oikeen hyvin :D

ai, jos olit opiskelija niin sait sossusta rahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ai, jos olit opiskelija niin sait sossusta rahaa?

juu, koska vajetta jäi niin paljon. Olin aikuisopiskelija, niin silloin ei saa opintolainaa eikä opintotukea. ja ylläpitokorvaus on verotonta, sitä ei katsota tuloksi lainkaan...hyvä raha sekin, menihän sitä' rahaa joka päivä ruokailuun, se kun ei ollut ilmainen.

Opiskelija-aikaa (ei niin kaiholla) muistellen: 100e kuukauden elää, tosin ruokavalio sisältää hyvin paljon makaronia ja pinaattikeittoa. Ei autoa, alkoholia tai uusia vaatteita. Itku meinasi tulla, kun hygieniatuotteet olivat lopussa. Kyllä näin jälkikäteen ajateltuna hirvittää, mutta toisaalta eipähän ole siltä ajalta senttiäkään lainaa.

Olin aikuisopiskelija, niin silloin ei saa opintolainaa eikä opintotukea. ja ylläpitokorvaus on verotonta, sitä ei katsota tuloksi lainkaan...hyvä raha sekin, menihän sitä' rahaa joka päivä ruokailuun, se kun ei ollut ilmainen.

Ei toimi aina näy. Riippuu siitä katsotaanko opiskelu kokopäiväiseksi. Itse aikuisopiskelijana jouduin opintotuelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olin aikuisopiskelija, niin silloin ei saa opintolainaa eikä opintotukea. ja ylläpitokorvaus on verotonta, sitä ei katsota tuloksi lainkaan...hyvä raha sekin, menihän sitä' rahaa joka päivä ruokailuun, se kun ei ollut ilmainen.

Ei toimi aina näy. Riippuu siitä katsotaanko opiskelu kokopäiväiseksi. Itse aikuisopiskelijana jouduin opintotuelle.

aijaa, no mulla ja muilla meidän ryhmäläisillä oli näin...opinnot kestivät reilun vuoden, jokapäiväistä oli, ei pidetty kesälomaa ym..

Tällä hetkellä mun tuloni alle 1000e/kk,siitä vuokrat (johon saan as tuen korotettuna) ,sähköt ym...
Kolmen muksun kanssa ruokalasku on viikkoon 60e (sis. puhtaus) ..Mitähän tuosta nyt päivälleen tulis...himpan alle kymppi.

Koskaan ei ole leivätöntä pöytää ollu..välistä vituttaa,mutta minkäs teet...

Yhteistyössä