Minimiäitiyspäivärahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
ketkä elävät sen turvin? miehesi tulot, pärjäättekö?

Olen ollut sairauslomalla pitkään. Nyt olen viimein työkykyinen, entiseen ammattiin ei paluuta. Töitä olen hakenut mutta minnekään en ole vielä päässyt.

Olemme siinä iässä että perheenlisäystä halutaan. Aion opiskella vielä itselleni ammatin jotta pääsisin vielä joskus töihin, mutta olen miettinyt että opiskelen sitten vauvan kanssa (ennen tärppiä haen edelleen töitä). En enää tässä iässä viitsi opiskella montaa vuotta ja yrittää vauvaa vasta sitten.

Tähän tietoon en saisi kuin minimiäitiyspäivärahaa. Miten hyvin sillä pärjää?

Riippuu miehen tuloista ja tietenkin perheen menoista. Itsellä ei ole ollut tuota minimiäitiyspäivärahaa, mutta kotihoidontuella olen kylläkin kotona hoitamassa lapsiani ja se jää todellakin alle tuon äitiyspäivärahan. Ja kyllä me hyvin pärjätään vaikka miehelläkään ei mitkään isot tulot ole. Tämä on osittain valintakysymys, me ei esim. hankita jatkuvasti uutta sisustusta, autoja, vaatteita jne. mitä ei ole ns. pakko, eikä käydä juurikaan ulkona syömässä, juhlimisesta puhumattakaan. Ulkomaanreissut on etäinen haave vain. Mutta luultavasti emme tekisi näitä juttuja siltikään vaikka rahaa olisikin yltäkyllin joten...
Antaa mennä vain! =)

Uusimmat

Yhteistyössä