"Minilomalle" uutena vuotena, ehdotuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkakuumeilija

Vieras
Eli, uuden vuoden aattona tulee kuluneeksi 2 vuotta meidän häistä. Kun tää meidän hääpäivä on tällainen yleinen juhlapäivä, niin sattuneista syistä ei oikein tule tehneeksi mitään kauhean "romanttista" ja kahdenkeskistä, eikä me nyt joka vuosi sellaista varmaan tulla kaipaamaankaan. Mutta nyt kun meidän neiti alkaa olla jo sen verran iso, että noin 2-3 yöksi voisin kuvitella jättäväni hänet mummin hoiviin, niin ehkä ajankohta olis mitä sopivin tällaiselle pariskunnan yhteiselle pikkulomalle ja samalla siis hääpäivän viettämiselle jossain muissa maisemissa Hymiö

Kaipaisin kuitenkin kovasti vinkkejä siitä, minne mennä!? Missä olisi kivaa viettää uutta vuotta, mutta ei kuitenkaan esim. niin törkeän täyttä ja kaikkea, ettei sekaan mahdu. Lähinnä jokin kaupunkiloma varmaan tulee kyseeseen, kun kerta kyse olisi sellaisesta 2-3 yön reissusta. Olen aikeissa etsiskellä lentoja ja majoitusta erikseen netin kautta, mutta jos on jotain vinkkejä esim. edullisen ja kivan hotellin suhteen, niin saa liittää perusteluihin oman lempikohteensa puolesta.

Eli jos olet reissannut uutena vuotena, niin missä sen viettäminen oli kivaa? Ta jos suunnittelisit uuden vuoden matkaa, niin minne suuntaisit ja miksi? Vinkkejä kiitos. Eihän tässä vielä ole kauhea kiire, mutta toisaalta kun pitää sit järjestää lapsenhoitokuviot ja muut, niin pitää ottaa ajan kanssa tämä suunnittelu. Ja tarkoitus olis toimia mahdollisimman salaa mieheltä Silmänisku

mitä saa maksaa? pienellä budjetilla suosittelisin vaikkapa tamperetta ja omenahotellia, sitten taas jos on enemmänkin paalua käytössä niin joku kylpylä sitten? turku on kiva kaupunki, naantali aivan ihana (mietippä romanntista kävelyretkeä vanhassa kaupungissa talvipakkasella ) :)

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
mitä saa maksaa?

En oikein tiedä, mitä saa maksaa. Sanotaan nyt vaikka tonni, joka sekin kyllä tekis vähän tiukkaa saada kasaan. Mutta, jos kotimaahan menee lomalle niin varmaan halvemmallakin selviää. Tarkennan, että matka saa siis suuntautua myös ulkomaille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija taas:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
mitä saa maksaa?

En oikein tiedä, mitä saa maksaa. Sanotaan nyt vaikka tonni, joka sekin kyllä tekis vähän tiukkaa saada kasaan. Mutta, jos kotimaahan menee lomalle niin varmaan halvemmallakin selviää. Tarkennan, että matka saa siis suuntautua myös ulkomaille ;)

no ulkomaankohteista mulla ei oo kokemusta, mutta liekkö noita matkoja enää tässävaiheessa tarjollakaan?
tonnillahan menee jo vaikka mihin :)

No ihan varmasti pääsee vielä uudeksi vuodeksi matkalle, kun itse on sitä räätälöimässä.

Mitä ap tykkäätte lomalla tehdä?

Euroopan kaupunkikohteissa ei kyllä tuohon aikaa ole kovin lämmintä, mutta mukavia paikkoja löytyy kyllä.

Minun suosikkini on Rooma, Barcelonassa en ole käynyt, mutta sinne kovasti haluaisin. Pienemmällä budjetilla voisi mennä Tukholmaan ja yöpyä siellä, samoin Kööpenhamina voisi olla kiva. Kannattaa minusta lähteä liikkeelle siitä, mitä haluaisi tehdä lomalla.

No meillä on tiedossa erittäin kiireinen ja tiukka syksy, mm. vähän rahaa, mies jatko-opiskelee, olen itse hoitovapaalla. Eli tämä reissu olisi ennen kaikkea rentoutusta ja yhteistä aikaa. Ei liikaa ohjelmaa tarvii olla, ettei nyt ihan kiire ja stressi vaivaa sielläkin reissussa ;) Mutta kuitenkin jotain, kun turha sinne hotelliin on mennä makaamaan ja maksaa siitä montaa sataa :D

Olisi kivaa jos kohteessa...
- vois syödä hyvin ja kohtuullisen edullisesti (hyvä ruoka saa maksaa toki, mutta kun budjetti on rajallinen)
- olis jotain nähtävyyksiä, joita vois käydä helposti katsomassa rajallisella aikataululla
- juhlittaisiin uutta vuotta niin, että päästäisiin itsekin juhliin mukaan

Lämmintä ei tartte olla! Me ollaan menossa huhtikuussa koko perheen voimin ja isovanhemmat Kanarialle, että se tulee sitten olemaan sellainen oikein löhöloma ja aurinko siellä toiveena :) Tämä loma olis sit ihan erilainen...

Mä voisin noilla tiedoilla haluta vaikkapa johonkin kylpylään täällä Suomessa tai vaikkapa Virossa, tulisi ehkä halvemmaksi kuin kaupunkiloma ulkomailla.

Sit vois ajatella myös vaikkapa Budapestia, Bratislavaa miksei Tallinnaakin, tai vaikkapa Pärnua. Tukholmaakaan harva suomalainen on oikeasti nähnyt, muuta kuin pikku raapaisun päiväseltään käymällä.

Minkälainen olisi tuohon aikaan Naantali, tässä ihana kuva

http://www.naantalinmatkailu.fi/index.php?action=item-view&item-action=view&item-hash=97b1b7c857a446311b0f392d024342d9&item-path=f07ba52dfeb9c0c0b7b7a82a57d7cdb9

Tuon linkin kautta löytyy myös tunnelmallista majoitusta, me ollaan itse tykätty Villa Saksasta, tuolla reissulla voisi käydä Naantalin kylpylässä rentoutumassa, ihaillla kaunista vanhaa kaupunkia, ja eiköhän siellä syömäänkin pääsisi ihan hyvin. Kylpylässäkin voisi toki yöpyä.

Kiitos ehdotuksista, kaikki kuulostaa hyvältä :) Tosiaan vois olla järkevää matkailla kotimaassa tai ihan lähimaissa. Niin sais samalla rahalla ehkä sit enemmän sitä luksusta, kun ei maksais lennot jne.

Tukholma on meille aika tuttu, kun mun veli on siellä ollu töissä ja ollaan siks sitten vietetty siellä enemmänkin aikaa. Mun serkku asuu Köpiksessä ja sielläkin olen ite ollu, mies tosin ei. Ei ehkä siis mieluusti ainakaan näihin paikkoihin suunnttais nyt.

Tallinnaan me ollaan menossa, tosin vaan pikaisesti, kavereiden kanssa joulun alla viettämään pikkujouluja ja ostamaan lahjoja. Eli ei sit sekään oikein tunnu kivalta heti perään kahden kesken, sais olla jotain erilaisempaa...

Yhteistyössä