Minikannettavat, tietääkö kukaan niistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja!

Vieras
Eli olen osatamassa läppäriä ja humasin kun anttilan sivuilla selailen että siellä on sellaisia..hinta ei huimaisi päätä :) Mutta siis, onko niiden toiminnot ja kuva aivan surkeaa? Tarkoituksena on lähinnä käyttää normi palstoja, fb ja ladata kamerasta kuvat sinne..sekä joskus katsoa joku pätkä youtubesta..vai onko näyttö niin pieni että menee her,mo? Itse en koneista mitään ymmärrä ja nyt eroa tehdessä tarvitsen oman..

mulla just tämä kone miniläppäri Acer aspire, just sopiva mun omaan käyttöön kun hoidan esim pankki ja muita asioita. Kätevän kokoinen ottaa mukaan vaikka matkalle. Näyttö kyllä pieni mut ei ole mitenkään kovasti haitannut. Riippuu siis ihan siitä mihin konetta tarttee. meillä kotona kyllä isokin kone.

Mulla on miniläppäri ja kaikki nuo toiminnot onnistuvat. Näppäimistöt ovat yleisesti huonompia kuin isommissa läppäreissä. Miniläppäreissä ei ole polttavia asemia, joten kuvia ei sitten koneelta saa varmuuskopioitua levyille. Itse tykkään tästä, joskus kun miehen läppäriä käytän, tuntuu se nykyään liian isolta.

Alussa tuntu pieneltä näyttö, mutta siihen on tottunut. Kätevä kuskata ja kotonakin kätevä. Ilman piuhaa ei kauaa pelitä, ½-1h.
Normisurffailuun ihan passeli, ainaki mun käytöllä joka en kans älyä koneitten päälle juurikaan nii ok.
Ja kohta pöytäkone sanoo meillä poks, nii aateltiin ostaa sitte iso kunnon läppäri tilalle.

Acer-merkkinen on muuten meillä tää miniläppäri ja nyt lähtee toista kertaa huoltoon, ja ½v ollu meillä tää. Joten aceria en ainakaan minä enää osta...

Kiitos teille! :)http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=475918&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156 tuollaista ajattelin... eli kai sitten uskallaudun tilaamaan :)

jos enemmän käyttää konetta niin suosittelen ihan täysikokosta läppäriä, minissä se näyttö on todella pieni ja joutuu sivuja rullaamaan kokoajan suuntaan tai toiseen. mulla ei tosin ole halvimmasta päästä tuo mini joten siihen en osaa vastata että minkä laatusia ovat. mutta huoltoon on nyt lähdössä tuo kun akku ei lataudu eikä herää valmiustilasta (6kk vanha Acer aspire). mulla siis tuo matkakäyttöön ja kotikäyttöön on pöytäkone. mutta kanttaa kattoa sellanen jossa olis kovalevytilaa koska pelkällä flash muistilla ei paljoa voi tallentaa mitään koneelle ilman ulkoista kovalevyä

Minulla on Samsungin NC10 ja tämä on aivan ihana. Testailin useampaa mallia ennen kuin ostin, ja tässä oli mm. ihan paras näppäimistö, mikä on minulle tärkeää, kun kirjoitan paljon. Mahtuu mukavasti käsilaukkuun. Kuvankäsittelykin onnistuu hyvin.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=467641&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=3149432

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Minulla on Samsungin NC10 ja tämä on aivan ihana. Testailin useampaa mallia ennen kuin ostin, ja tässä oli mm. ihan paras näppäimistö, mikä on minulle tärkeää, kun kirjoitan paljon. Mahtuu mukavasti käsilaukkuun. Kuvankäsittelykin onnistuu hyvin.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=467641&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=3149432

Tuo taitaa olla tällä hetkellä paras myynnissä oleva malli. Muualta taitaa saada halvemmalla.

kun en ymmärrä noista muisteista myöskään mitään niin kuinka ok. tuolla sitten pärjään jos vain sinne kuvia tallennan?tarkoituksena siis ei ole latailla elokuvia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja apuja!:
kun en ymmärrä noista muisteista myöskään mitään niin kuinka ok. tuolla sitten pärjään jos vain sinne kuvia tallennan?tarkoituksena siis ei ole latailla elokuvia tms.

Ihan hyvin pärjää, mutta jos haluat paljon tavaraa säilöä, niin ulkoinen kovalevy on pop, ihan varmuuskopioitakin ajatellen.

ahaa...mikä siinä teidän koneessa lapinnoita sitten on ollut?huoh, minkähän muun merkkinen sitten olisi ok..
Eka kerralla meni kovalevy, ja eilen sippas nii et virta vaan katkes eikä enää mitää reagoi, ei edes akun lataukseen. Joten huonot kokemukset ainaki meillä tosta "Acer aspire one":sta. HP:sta oon kuullu kans huonoja kokemuksia.

Me just kateltiin kun piti toinen kone hankkia, niin ihan hyviä läppäreitä saa melkeen samalla rahalla ku minin. Ja käytössä kuitenkin mukavampi.. Tokikin makuasia, mutta mun mielestä..

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:

Mulla on myös tuo. Tosi kiva.............

Kiitos teille! :)http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=475918&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156 tuollaista ajattelin... eli kai sitten uskallaudun tilaamaan :)

Mulla on n nyt käytössä juuri tuo kone! Ihan ok nettikäytössä, ei levykeasemaa. Ukko osti korvaukseksi, kun se piru rikkoi muutaman viikon vanhasta HP:n koneesta näytön :headwall: :kieh:

Tuli vahingossa kahdesti, ainiin ja näyttö tässä vähän heittelee välillä ja läppärin hiiri on raivostuttava :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja lapinnoita:
ahaa...mikä siinä teidän koneessa lapinnoita sitten on ollut?huoh, minkähän muun merkkinen sitten olisi ok..
Eka kerralla meni kovalevy, ja eilen sippas nii et virta vaan katkes eikä enää mitää reagoi, ei edes akun lataukseen. Joten huonot kokemukset ainaki meillä tosta "Acer aspire one":sta. HP:sta oon kuullu kans huonoja kokemuksia.

joo eikä näy olevan hinnassakaan laatua acerin mineillä mun mini maksoi päälle 500e ja hajalla ennen kuin 6kk on ikää :(

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Me just kateltiin kun piti toinen kone hankkia, niin ihan hyviä läppäreitä saa melkeen samalla rahalla ku minin. Ja käytössä kuitenkin mukavampi.. Tokikin makuasia, mutta mun mielestä..
Mulla oli ennen normiläppäri, mutta se ei todellakaan ollut mikään "kannettava", kun piti sitä varten aina ottaa erillinen läppärilaukku tai reppu mukaan. Painavakin se oli, ja hankala käyttää esim. luennolla, kun se ei sopinut pikkupöydälle. Miniläppäri on oikeasti kannettava, kun mahtuu vähänkin tilavampaan käsilaukkuun :)

Yhteistyössä