Miniäitiysraha nousee. Lisätäänkö se jo myönnettyihin tukiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten Kela toimii?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten Kela toimii?

Vieras
Osaisiko joku Kela- ja tukitietoinen auttaa?

25. päivä Hesarissa ja muissa lehdissä oli Kataisen puheesta, että minimiäitiyspäiväraha nousee 160 eruoa kuukaudessa ensi vuoden alussa. Hieno uutinen! Kuten myös sairauspäiväraha yleisesti, mutta minua tietenkin kiinnostaa äitiyspäiväraha ja vanhempainraha.

Eli minulla LA marraskuun lopulla, Kelan päätökset rahan suuruudesta sain ja ne ovat siis minimit. Hain vanhempainrahan samalla ja se myönnettiin pitkälle ensi vuoden loppuun. Saan minimituet.

Nyt kun tämä kotorus tulee, koskeeko se myös minua? Olen siis jo saanut päätökset, joten lisääkö Kela automaattisesti korotukset tukiini, pitääkö ninun hakea niitä erikseen, vai saanko niitä ollenkaan, koska rahat on jo laskettu ja myönnetty ennen kuin korotus tuli?

http://www.helistin.fi/?page=4524345&id=1080350

Olenpa minä vielä unessa. Otsikossa piti tietenkin lukea MiniMIäitiyspäiväraha nousee. Ja viimeisessä kappaleessa "korotus tulee" eikä kotorus...

Tuossa vielä uutisesta:

http://209.85.135.104/search?q=cache:opyXzyS8oRUJ:www.taloussanomat.fi/raha/2008/07/25/itiysrahaan-160-euroa-lisaa-joka-kuukausi/200819375/139%3Foffset%3D0+katainen+%C3%A4itiysp%C3%A4iv%C3%A4raha&hl=fi&ct=clnk&cd=2&gl=fi

Nopeasti ajateltuna korotus tulee kaikkiin minimirahoihin, siis myös sinulle vaikka se on jo myönnetty tämän vuoden puolella. Ainakin yleisesti opintotukiin ja työttömyysrahoihin on tullut korotus kaikille vaikka kyseinen etuus olisi myönnetty jo aikaisemmin. Mielestäni olisi erittäin epätasa-arvoista jos joku toinen saa samaa tukea samaan aikaan enenpi vain sen vuoksi koska se on alkujaan myönnetty.

Tietysti se sinua koskee. Samalla tavalla kuin opintotuki noustessaan koskee kaikkia opiskelijoita eikä vain niitä jotka vasta aloittavat koulunsa. Tuntuva korotus jos uutinen on totta.

Yhteistyössä