mini-pill tai microluton onko kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ännä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ännä

Vieras
olis tosi kiva kuulla miten muilla on menny näitten kanssa? Onko tullu millaisia sivuvaikutuksia? Itselläni oli ensin cerazettet mutta eivät sopineet ollenkaan. Nyt ajattelin kysellä ensin näistä muista merkeistä ennen kuin edes käyn pyytämässä reseptiä jompaan kumpaan.

Microlutonia käytin aikanaan.
Alkuvaiheen tiheä vuoto (joka tulee mineillä lähes aina) loppui jossain puolen vuoden kohdalla. Sitten menkat harvenivat ja jäivät lopulta kokonaan pois, eivätkä kyllä tulleet takaisinkaan enää kuin muutaman kerran sitten kun lopetin. Mutta olinkin jo lähes 40 v. ja ennenaikaiset vaihkarit todettiin.
Mitään iho- tms. oireita ei tullut, vaan olo oli ihan normaali.

mulla oli vuoto ongelmia cerazetten kanssa. kerkesin syödä 4pvää kunnes alkoi runsaat kuukautiset jotka kesti tauotta 3kk. en jaksais samaa uudestaan. inhoan vuotoja, ei huvita seksiä silloin kun alapää vuotaa kokoajan ku saavista, nuo 3kk meni täys selibaatissa joten koko pillereiden syönti oli tavallaan turhaa. lisäks jatkuva siteen käyttö pistää limakalvot huonoon kuntoon ja hiiva alkaa vaivaa.

Noihin minipillereihin liittyy lähes aina alkuvaiheessa tiheää/jatkuvaa vuotoa.
Useimmilla se kuitenkin lakkaa muutaman kuukauden päästä. Eli ei kannata lopettaa ennen puolta vuotta niiden käyttöä.

miten helvetissä joku voi jaksaa vuotaa useita kuukausia putkeen ja jopa puoli vuotta?? Johan siinä laskee hemppakin ja tulee muita terveysongelmia... jos olis vaan tiputtelusta kyse menis helpolla mutta mulla ainakin oli ihan kunnon vuotoa määrä verrattavissa jälkivuotoon muutama päivä synnytyksen jälkeen. :O

Alkuperäinen kirjoittaja ännä;23693488:
miten helvetissä joku voi jaksaa vuotaa useita kuukausia putkeen ja jopa puoli vuotta?? Johan siinä laskee hemppakin ja tulee muita terveysongelmia... jos olis vaan tiputtelusta kyse menis helpolla mutta mulla ainakin oli ihan kunnon vuotoa määrä verrattavissa jälkivuotoon muutama päivä synnytyksen jälkeen. :O

Mulla ainakin Microlutonilla se oli sellaista tuhrutteluvuotoa, ei kovaa vuotoa. Eihän se hauskaa ollut, mutta odotus palkittiin ja sitten ei ollut menkkoja lainkaan.

[QUOTE="Vieras";23693573]Mulla ainakin Microlutonilla se oli sellaista tuhrutteluvuotoa, ei kovaa vuotoa. Eihän se hauskaa ollut, mutta odotus palkittiin ja sitten ei ollut menkkoja lainkaan.[/QUOTE]

niin no tiputtelu ja tuhruttelu nyt on ihan siedettävää. Minulla cerazetten kanssa oli ihan kauhea vuoto. Se oli jopa pelottavaa kun en koskaan aikaisemmin eläessääni ole vuotanut niin paljon verta. :/

Nyt "vasta" 13 päivää syönyt Microlutonia ja saman verran vuotanu. Välillä vähemmän, välillä enemmän. Myös lievät menkkakivut tulee etenkin iltaisin kun pillerin ottoaika lähestyy. Silloin vuotokin on runsainta. Kokeilin aiemmin Cerazetteja ja silloin jaksoin katsella puoli vuotta mutta vuotojen vaan lisääntyessä ja muidenkin oireiden ilmettyä (esim paniikkikohtaukset) lopetin ne. Nähtävästi minipillerit ei vaan sovi mulle. Yhdistelmäpillereitä en voi syödä aurallisen migreenin takia ja nyt tunnen olevani totaalisessa umpikujassa. Kuparikierukka kai seuraava kokeilu mutta pelkään että sekin aiheuttaa minulle vaan loputonta ja kivuliasta vuotoa :( lisäksi pelkään sen laittoa ja sen jälkeisiä kipuja aivan suunnattomasti. Olen ymmärtänyt että sen laitto synnyttämättömälle on erittäin kivuliasta :(

Yhteistyössä