mini-pill ja aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sädesieni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sielä lukee vaan että ne aloitetaan eka vuoto päivänä ei muuta ohjeistusta aloitus ajankohdasta... en mä tätä täältä kysyis jos se pakkausselosteessa lukis sen verran monta kertaa oon sen läpi käynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Sädesieni;23388516:
Sielä lukee vaan että ne aloitetaan eka vuoto päivänä ei muuta ohjeistusta aloitus ajankohdasta... en mä tätä täältä kysyis jos se pakkausselosteessa lukis sen verran monta kertaa oon sen läpi käynyt..

No sitten ne aloitetaan ekana vuotopäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sädesieni;23388516:

No siinähän se sanotaan. Mun pilsuissa on hieman erilainen ohje ja sen mukaan teen.

itse muistaakseni olen aloittanut joskus aikoinaan sekä ekana vuotopäivänä, että kesken kierronkin.. Nämä pillerit eivät vaikuta kiertoon millään tavalla, näissä ei pidetä taukoja tms. kuten yhdistelmäpillereissä eikä siten voi siirtää kuukautisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sädesieni;23388864:
miten jos esim imettää eikä ole kuukautisia?

Sitä pitää kysyä lääkäriltä.

"4. Mini-Pill-tabletteja voidaan käyttää myös imetyksen aikana, sillä äidinmaitoon erittyvä hormonimäärä on merkityksettömän pieni. Keskustele kuitenkin lääkärisi kanssa ennen kuin aloitat Mini-Pill-tablettien käytön imetyksen aikana."

[QUOTE="Reija";23388922]Sitä pitää kysyä lääkäriltä.

"4. Mini-Pill-tabletteja voidaan käyttää myös imetyksen aikana, sillä äidinmaitoon erittyvä hormonimäärä on merkityksettömän pieni. Keskustele kuitenkin lääkärisi kanssa ennen kuin aloitat Mini-Pill-tablettien käytön imetyksen aikana."[/QUOTE]

No lääkärissä on jo käyty ja se tietää että imetän. En vaan muistanut kysyä tätä aloitus asiaa ja lääkärikään ei mitään sen kummempia ohjeita antanut. no pitää soitella maanantaina ja kysellä vaikka ehkäisyneuvolasta tms..

Alkuperäinen kirjoittaja Sädesieni;23388754:
hmm jaa... no ainakin cerazettet sain aloittaa koska vaan... nyt en muistanut kysyä lääkäriltä voiko näilläkin tehdä samoin...

Mul cearzettet ja ohjeessa että ekana vuotpäivänä tai kierron 2-5pv aikana lisäehkäsyn kanssa. Ei siis koska vain.

Yhteistyössä