Minäpä aionkin imettää pitkään! *turhis*

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanon vaan:
JOKU tarve sulla on kuitenkin kehua itseäsi ja tuntea olevasi ylempänä kuin muut. Ethän sä muuten olis tehnyt tollasta alotusta jossa epäsuorasti kerjäät kehuja, ethän? ;) Jos se olis oikeesti ihan sama sulle mitä muut ajattelee, sä olisit hiljaa ja tyytväisenä imettäisit.
Ei, ei, alunperin tarkoituksena oli tehdä hyvä tappeluketju imetyksestä (ja varsinkin taaperoimetyksestä), mutta sainkin vain kehuja! Palsta yllätti :D
Eikä mulle ole enää aivan sama, mitä muut ajattelee. Tunnen jo melko anarkistista ylpeyttä valinnastani, kun ympäristö vastustaa samaan aikaan :) Onko häpeä olla ylpeä äitiydestään ja valinnoistaan? Siitä että imetys on onnistunut? Ja erityisesti olla onnellinen siitä, että on saanut ja voinut imettää jo näinkin pitkään, kaikilla ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
EVVK. Hyvä että saat edes jollain keinolla korotettua itsetuntoasi. :D Terveisin 2x vuoden imettänyt.
Nii-in, otsikkohan olikin että "lukekaa kaikki tämä, erittäin tärkeää ja olennaista asiaa!!1" :D
JOKU tarve sulla on kuitenkin kehua itseäsi ja tuntea olevasi ylempänä kuin muut. Ethän sä muuten olis tehnyt tollasta alotusta jossa epäsuorasti kerjäät kehuja, ethän? ;) Jos se olis oikeesti ihan sama sulle mitä muut ajattelee, sä olisit hiljaa ja tyytväisenä imettäisit.
Tällasella alotuksella saa tällä palstalla todennäkösemmin haukut ku kehut ;) AP on iloinen päätöksestään ja onnistumisestaan. Onko siinä jotain vikaa? Minä en nähnyt kohtaa, jossa hän sanoisi olevansa parempi kuin muut mutta ilmeisesti sinä tulkitset pitkän imetyksen paremmaksi vaihtoehdoksi?

hienoa
Alkuperäinen kirjoittaja munakukkaro:
hyvästele sun tissis :kieh:
Höpö höpö. Ihan henkilöstä riippuu. Mä imetin 2 v ja tissit jäi ihan yhtä kauniiksi kui ennen imetystä.

Ja ap, hienoa!! Mäkin eka inhosin imetystä, mutta alkukankeuden jälkeen se oli hieno juttu!

AP muuten, kannattaa kertoa päätöksestä kuuluvalla ja selkeällä äänellä ainakin lähimmälle lähipiirille jottei lapsi joudu kuuntelemaan ikäviä kommentteja sitten kun alkaa itse ymmärtämään asioita. Ei siis tietenkään tarvitse kyltti kädessä kulkea kokoaikaa mutta jos imetys tulee puheeksi, niin puhu asiasta jo nyt jottei se ole vieras ja hämmentävä uutinen sitten ku laps täyttää yksi etkä lopetakaan... :)

m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
minä olen täysimettäny tähän asti, vauva nyt 4 kk, ollaan pari viikkoa maisteltu perunaa jne. olen itsekin ylpeä että imetys onnistui kun alkuhankaluuksista selvittiin. tuntuu kuitenkin hyvältä sanoa että pulloa ei olla tarvittu vaikka minulle on yhdentekevää muiden imetys:)
Hienoa! :) Juuri sen 3-4 kuukauden jälkeen vasta alkoi tuntua siltä, että hei tää toimii sittenkin. Saa tuosta ollakin ylpeä, että on jaksanut niiden hankaluuksien läpi.
totta. en sitä alussa osannut arvostaakaan kuten jo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hienoa:
Alkuperäinen kirjoittaja munakukkaro:
hyvästele sun tissis :kieh:
Höpö höpö. Ihan henkilöstä riippuu. Mä imetin 2 v ja tissit jäi ihan yhtä kauniiksi kui ennen imetystä.

Ja ap, hienoa!! Mäkin eka inhosin imetystä, mutta alkukankeuden jälkeen se oli hieno juttu!
Mun tissit on ihan erilaiset ku ennen mutta se prosessi lähti jo ekasta raskaudestani joka päätty keskenmenoon rv 7 :eek: Oli sen jälkeen jo sellasia ilkeitä arpia ja olivat turvonneet ja eri kokoset keskenään.

Must itseasiassa tuntuu, että hiljalleen imetyksen lopettaminen (eli vuosia kestävä vieroitus) on rintojen iholle lempeämpi ku raju maidonnousu ja sitten yhtäkkinen lopetus parin kk sisällä. Jos niinku yritän jotenkuten loogisesti asiaa tarkastella.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
AP muuten, kannattaa kertoa päätöksestä kuuluvalla ja selkeällä äänellä ainakin lähimmälle lähipiirille jottei lapsi joudu kuuntelemaan ikäviä kommentteja sitten kun alkaa itse ymmärtämään asioita. Ei siis tietenkään tarvitse kyltti kädessä kulkea kokoaikaa mutta jos imetys tulee puheeksi, niin puhu asiasta jo nyt jottei se ole vieras ja hämmentävä uutinen sitten ku laps täyttää yksi etkä lopetakaan... :)
Kiitos vinkistä! Todellakin, en ollut edes tullut ajatelleeksi sitä, että ympäristö voisi saada lapsen vaivautumaan imetyksestä... Kamalaa :(
No mieheltä olen jo varmistanut, että kai se on hälle ihan ok. Ja oma äiti tukee mun päätöstä, hän on itse imettänyt 1-2,5 vuotta meitä lapsia :) Täytyy alkaa valmistella pikkuhiljaa muitakin. Olis kurjaa lopettaa sen takia, että lapsi sais kuulla ikäviä kommentteja.

P.S. Pakko vielä mainita, että kiitokset sulle siitä että löysin palstan/sun viestien kautta vvv:n ja muut "hömpötykset". Jatketaan omalla linjallamme ja ollaan ylpeitä valinnoistamme :)

Yhteistyössä