Minäkin sitten kysyn teiltä. Minkä väriseksi maalattaisiin talon puuosat?

Tiilitalo harmaata tiiltä, saumat ruskeat. (hyvinkin 70-lukulaista, I know) Musta katto.
Yläosa on puuta, samoin parveke. Tummanruskea ois se yleinen vaihtoehto, mut sitten menis kyllä tuo parvekkeen kohta tosi tummaksi. Parvekkeen kohdalla se puu on isommalla alalla...
Vaihtoehtoja kertokaa, laittakaa kuvia myös jos löytyy!
 
r
Samanväriseksi varmaan laittaisin kuin tuo tiili, ellei julkisivujen värityksestä ole asuinalueellanne annettu erillisiä määräyksiä. Vaikea sanoa ilman kuvaa. Voisin ehkä jopa harkita tiiliosien rappaamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kunnan rakennusvirastolla on asiassa sanansa sanottavanaan eli kantsii kysyä sieltä mitä määräykset sanelee...
Toki, mut hyvä ois varmaan tietää, mikä se väritoive olis. Naapuritalojen värit on harmaa, keltanen, oranssi, punanen, sinappi. On puuta, tiiltä ja jotain minkä nimeä en edes tiedä. Tällä perusteella rohkenisin epäillä, että suuren suuria rajoitteita ei meidän lähiössä ole. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kunnan rakennusvirastolla on asiassa sanansa sanottavanaan eli kantsii kysyä sieltä mitä määräykset sanelee...
Toki, mut hyvä ois varmaan tietää, mikä se väritoive olis. Naapuritalojen värit on harmaa, keltanen, oranssi, punanen, sinappi. On puuta, tiiltä ja jotain minkä nimeä en edes tiedä. Tällä perusteella rohkenisin epäillä, että suuren suuria rajoitteita ei meidän lähiössä ole. =)
Mineriitti? Siis se jota et tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kunnan rakennusvirastolla on asiassa sanansa sanottavanaan eli kantsii kysyä sieltä mitä määräykset sanelee...
Toki, mut hyvä ois varmaan tietää, mikä se väritoive olis. Naapuritalojen värit on harmaa, keltanen, oranssi, punanen, sinappi. On puuta, tiiltä ja jotain minkä nimeä en edes tiedä. Tällä perusteella rohkenisin epäillä, että suuren suuria rajoitteita ei meidän lähiössä ole. =)
Mineriitti? Siis se jota et tiedä.
Ei ole. Tai on tuolla kauempana. Tää on jotain harmaata semmosta levyä, vähän näyttää kun ois osittain limittäin ladottu.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Meil on valkoiset tiilet ja ruskeat saumat, sekä tumman violetit puuosat.. katon löydänkö kuvaa
Foto ois kiva. :LOL:
pöhkö minä.. piti kirjoittaa että oranssit :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=6533332.jpg

täs se lähikuva, meil on rappaukset rapistunu joten tarkoituksena on laittaa koko taloon uusipinnoite. Todennäköisesti rappaamme pinnan valkoiseksi.
 
Mä haluaisin jonkun vähemmän värikkään sävyn. Haaveissa olis laittaa joskus sellaiset koristeristikot ikkunoihin.

Saman väriset tiilet ja saumat on kuin Kaisallakin. Musta tuo on ehkä kamalin yhdistelmä mitä tiilellä saa aikasiks. Semmoinen valkoinen tiilitalo olis kaunis. :ashamed:
 
Rohmu
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Meil on valkoiset tiilet ja ruskeat saumat, sekä tumman violetit puuosat.. katon löydänkö kuvaa
Foto ois kiva. :LOL:
pöhkö minä.. piti kirjoittaa että oranssit :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=6533332.jpg

täs se lähikuva, meil on rappaukset rapistunu joten tarkoituksena on laittaa koko taloon uusipinnoite. Todennäköisesti rappaamme pinnan valkoiseksi.
Tässä vaan söpö kisuliini... :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Mä haluaisin jonkun vähemmän värikkään sävyn. Haaveissa olis laittaa joskus sellaiset koristeristikot ikkunoihin.

Saman väriset tiilet ja saumat on kuin Kaisallakin. Musta tuo on ehkä kamalin yhdistelmä mitä tiilellä saa aikasiks. Semmoinen valkoinen tiilitalo olis kaunis. :ashamed:
Rappaatte tiiliosat valkoiseksi tai vaaleanharmaaksi ja maalaatte ne puuosat samalla värillä. Sillä pääsee eroon noista saumoistakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Meil on valkoiset tiilet ja ruskeat saumat, sekä tumman violetit puuosat.. katon löydänkö kuvaa
Foto ois kiva. :LOL:
pöhkö minä.. piti kirjoittaa että oranssit :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=6533332.jpg

täs se lähikuva, meil on rappaukset rapistunu joten tarkoituksena on laittaa koko taloon uusipinnoite. Todennäköisesti rappaamme pinnan valkoiseksi.
Tässä vaan söpö kisuliini... :D
Niin on, aivan ihana! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Mä haluaisin jonkun vähemmän värikkään sävyn. Haaveissa olis laittaa joskus sellaiset koristeristikot ikkunoihin.

Saman väriset tiilet ja saumat on kuin Kaisallakin. Musta tuo on ehkä kamalin yhdistelmä mitä tiilellä saa aikasiks. Semmoinen valkoinen tiilitalo olis kaunis. :ashamed:
Rappaatte tiiliosat valkoiseksi tai vaaleanharmaaksi ja maalaatte ne puuosat samalla värillä. Sillä pääsee eroon noista saumoistakin.
En mä halua rappausta, naapurissakin on niin pahan näköiseksi mennyt, että joutuu tekemään koko ulkovuorauksen uusiksi. Tai ei kai sen olisi pakko, mut ei kai halua enää koko ajan sitä paikkailla.

Onhan tää tietty vähän tämmöstä, että ihan ku paskaa kiillottas. Kun en kuitenkaan itse henk.koht tykkää tiilen/sauman väristä... :D
 

Yhteistyössä