Minä tahtoisin saada kaksoset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 01:14 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 00:15 vieras kirjoitti:
Mites sitten olisi vaikka toinen lapsi heti perään? Jos nopeasti tärppäisi niin siinähän olisi sitten kaksi "vauvaa" kerralla hoidettavaina ja iloa tuplasti. =) =)

nimim. ikäeroa tasan 1v ;)
Nuorin 7 v. :whistle:
No mitäs tekemistä sillä kuopuksen iällä on tämän kanssa? :eek: Tarkoitin nyt tietysti että jos et satu kaksosia saamaan niin tekisitte uuden vauvan heti tämän tulevan perään. Kun nyt kerta vähintään 2 uutta lasta haluat niin onko sillä niin isoa merkitystä sattuvatko syntymään kerralla vai pienellä ikäerolla? =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:46 Ellu kirjoitti:
Et tosiaankaan tiedä riskejä, jos tuollaista toivomalla toivot. Monikkoraskaudessa on niin tavattoman paljon riskejä yksisikiöiseen verrattuna.Nisäkäslaji nimeltä ihminen on varustettu kohdulla, joka on tarkoitettu vain yhden sikiön kasvattamiseen kerrallaan, joten sangen suuri osa monisikiöisistä raskauksista päättyy tavalla tai toisella huonosti.

Terveisin äiti, joka kokenut kaksosraskauden alkupuolen, mutta jolla ei kaksosia ole :'(
:attn:
Peesi, sama täällä; kaksosraskauden alkupuoli on eletty, mutta kaksosia ei ole! :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 01:29 Pinokkio kirjoitti:
Riskit lisääntyy, enkä muutenkaan ymmärrä tarvettasi saada kaksosia?
Emn ikäväliä enkä muuta. - Voisitko selventää???
Miksi mun pitäisi sitä selventää? Miksi ylipäätään kukaan meistä haluaa lapsen? Mä rakastan lapsia. Olen saanut jo lapsia ja tahdon lisää. Onko se keneltäkään pois jos toivonkin kaksosia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:29 aamuntorkku kirjoitti:
juu eihän siinä mitään pahaa ole, toiveitahan saa/pitää aina olla. mutta se on kyllä vähän huvittavaa, että ihan neuvoja kaksosten tekemiseen kysellään :whistle:
Joo ja ihan oikeastihan mä niitä neuvoja täältä kyselin kun ajattelin, että te toki olette mestareita tietämään kaiken :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 01:29 Pinokkio kirjoitti:
Riskit lisääntyy, enkä muutenkaan ymmärrä tarvettasi saada kaksosia?
Emn ikäväliä enkä muuta. - Voisitko selventää???
Miksi mun pitäisi sitä selventää? Miksi ylipäätään kukaan meistä haluaa lapsen? Mä rakastan lapsia. Olen saanut jo lapsia ja tahdon lisää. Onko se keneltäkään pois jos toivonkin kaksosia?
Toki saat toivoa. Vastaisitko kuitenkin siihen että eikö kaksi lasta pienellä ikäerolla "riittäisi". Oikeasti siinäkin tulee parhaimmillaan/pahimmillaan mieleen kuin olisi kaksoset. ;)
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:43 Lunatic kirjoitti:
Niin ja toinen vinkki: harrasta seksiä kun jo olet raskaana.
Testattu ja hyvä konsti tuoki. Ainoa harmi siinä on, että synnyttää kuukauden välein. Ei oikein ehi palautua. :\| :/
Täol hyvä!!! :LOL: :LOL: :D
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:35 vieras kirjoitti:
Toki saat toivoa. Vastaisitko kuitenkin siihen että eikö kaksi lasta pienellä ikäerolla "riittäisi". Oikeasti siinäkin tulee parhaimmillaan/pahimmillaan mieleen kuin olisi kaksoset. ;)
En vastaa. Sitä paitsi ei se raskaaksi tuleminen ihan niin yksinkertaista ole, että sitä vaan tullaan vuoden välein raskaaksi. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:05 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:35 vieras kirjoitti:
Toki saat toivoa. Vastaisitko kuitenkin siihen että eikö kaksi lasta pienellä ikäerolla "riittäisi". Oikeasti siinäkin tulee parhaimmillaan/pahimmillaan mieleen kuin olisi kaksoset. ;)
En vastaa. Sitä paitsi ei se raskaaksi tuleminen ihan niin yksinkertaista ole, että sitä vaan tullaan vuoden välein raskaaksi. :whistle:
Mutta tuskin tuo kaksosten saaminen kerralla paljon yksinkertaisempaa on. ;) Ainakan nonluonnonmenetlmin.

Mietin vaan että etkö pääsisi helpommalla jos vaan yrittäisitte lasta, jos tulee kaksoset niin kiva juttu. Ja jos ei ole niin yrittää sitten toista perään. Eihän sitä kaksosistakaan tiedä pysyvätkö molemmat mukana loppuun asti.

Ymmärsin vaan että haluat kaksi pientä lasta, niin mietin mikä tuossa pienessä ikäerossa on vikana.
 
HMM
Minä en missään nimessä haluaisi. Vauva-aika on niin lyhyt, että haluan antaa yhdelle vauvalle kerrallaan huomioni jakamatta sitä aikaa väsyksissä kahden vauvan kesken. Eri juttu jos on isompia lapsia ja jakaa sitä huomiota heillekin, mutta kaksi vauvaa.. olis kummallista luoda sidettä vauvoihin kun kaksi vauvaa yhtäaikaa.

Ja sitten inhottais se raskausaika kun ei tiedä koska menee kesken, kun hirveä riski noissa monikkoraskauksissa. Mulle kaksoset olisi kauhistus, mutta tottakai ottaisin vastaan jos annettaisiin, mutten kyllä sellaisia toivo, en missään nimessä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:20 hmm kirjoitti:
Minä en missään nimessä haluaisi. Vauva-aika on niin lyhyt, että haluan antaa yhdelle vauvalle kerrallaan huomioni jakamatta sitä aikaa väsyksissä kahden vauvan kesken. Eri juttu jos on isompia lapsia ja jakaa sitä huomiota heillekin, mutta kaksi vauvaa.. olis kummallista luoda sidettä vauvoihin kun kaksi vauvaa yhtäaikaa.

Ja sitten inhottais se raskausaika kun ei tiedä koska menee kesken, kun hirveä riski noissa monikkoraskauksissa. Mulle kaksoset olisi kauhistus, mutta tottakai ottaisin vastaan jos annettaisiin, mutten kyllä sellaisia toivo, en missään nimessä.
Sekö tekee sinusta nyt sitten paremman vauvakuumeilijan kuin ap? Minäkin toivon kaksosia, ei kai se ole väärin tai keneltäkään pois?
 
Minunkin mielestäni olisi ihanaa saada kaksoset. En kuitenkaan ymmärrä, miten kaksosten saamista voisi mitenkän edesauttaa, tai kysellä vinkkejä. Jos suvussa on kaksosia, kaksosten todennäköisyys lisääntyy, ja mielestäni kaksosuus hyppää usein yhden sukupolven yli, eli suurin todennäköisyys on saada kaksoset, jos mummo on kaksonen. Niin ja tietysti hedelmöityshoidoissa monikkoraskauksien osuus on suurempi kuin luomuissa.

Kyllä kaikkiin raskauksiin riskit liityy, enkä ymmärrä miksei kaksosia saisi toivoa, se on sitten vähän hassua ja ihan eri asia, jos kaksosten hankkimiseen haluaa käyttää jotain poppakonsteja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 17:00 haltia kirjoitti:
Minunkin mielestäni olisi ihanaa saada kaksoset. En kuitenkaan ymmärrä, miten kaksosten saamista voisi mitenkän edesauttaa, tai kysellä vinkkejä. Jos suvussa on kaksosia, kaksosten todennäköisyys lisääntyy, ja mielestäni kaksosuus hyppää usein yhden sukupolven yli, eli suurin todennäköisyys on saada kaksoset, jos mummo on kaksonen. Niin ja tietysti hedelmöityshoidoissa monikkoraskauksien osuus on suurempi kuin luomuissa.

Kyllä kaikkiin raskauksiin riskit liityy, enkä ymmärrä miksei kaksosia saisi toivoa, se on sitten vähän hassua ja ihan eri asia, jos kaksosten hankkimiseen haluaa käyttää jotain poppakonsteja.
Ap taisi jo jossain vihjata että kysymys oli heitetty ilmaan leikillään :whistle: Siis mun käsittääkseni hänkin tietää ettei siihen ole poppaskonsteja, mutta heitti tavallaan ilmaan toiveensa samalla. ;)
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:20 hmm kirjoitti:
Minä en missään nimessä haluaisi. Vauva-aika on niin lyhyt, että haluan antaa yhdelle vauvalle kerrallaan huomioni jakamatta sitä aikaa väsyksissä kahden vauvan kesken. Eri juttu jos on isompia lapsia ja jakaa sitä huomiota heillekin, mutta kaksi vauvaa.. olis kummallista luoda sidettä vauvoihin kun kaksi vauvaa yhtäaikaa.

Ja sitten inhottais se raskausaika kun ei tiedä koska menee kesken, kun hirveä riski noissa monikkoraskauksissa. Mulle kaksoset olisi kauhistus, mutta tottakai ottaisin vastaan jos annettaisiin, mutten kyllä sellaisia toivo, en missään nimessä.
Sekö tekee sinusta nyt sitten paremman vauvakuumeilijan kuin ap? Minäkin toivon kaksosia, ei kai se ole väärin tai keneltäkään pois?
Anteeks mut miten niin? missähän mä olen paremmuuttani väittänyt, taitaa sulla olla hermot vähän turhan kireellä. Kunhan sattumoisin heitin minun mielipiteeni asiaan josta täällä käydään keskustelua, kuten mulla on tapana muihinkin ketjuihin osallistua aikani kuluksi :whistle: Minä en halua kaksosia missään nimessä hän haluaa kovasti, so? Enkä mä ole vauvakuumeilija ollenkaan, vaan odottava äiti jo :) Joka jo alusta asti ultraan saakka rukoili, että kun vaan ei olisi kaksosia, mulla kun ei olisi pää kestänyt ekaa kertaa raskaana, että takaraivossa kolkuttelisi *tupla keskenmenoriski* .
 
kaksosten äitee
"Toki saat toivoa. Vastaisitko kuitenkin siihen että eikö kaksi lasta pienellä ikäerolla "riittäisi". Oikeasti siinäkin tulee parhaimmillaan/pahimmillaan mieleen kuin olisi kaksoset. ;)"

Ja kanin kakka! Ei todellakaan tule kaksoset mieleen! Se vanhempi lapsista ei kuitenkaan söisi tissiä enää kahden tunnin välein yötä päivää, tai huutaisi koliikkia.Sille olisi ehtinyt opettaa ja antaa vaikka mitä ennen uutta vauvaa.

Kaksoset ovat suuri lahja vanhemmille. Järkyttävä määrä työtä ja väsymystä, mutta vielä järisyttävämpi määrä rakkautta.
 
nimettä
-mummoni sai kaksoset, jotka syntyivät keskosina ja kuolivat ihan pieninä
-minä aloin odottaa kaksosia, mutta toinen meni kesken
-ystäväni kaksoset syntyivät n. rv. 20 kuolleina
-opiskelukaverini kaksoset kuolivat kohtuun rv. 33
-naapurin lapsilla on kaksosserkut, joilla molemmilla sangen alhainen äo

-pääaineeni professorilla yliopstossa oli huippulahjakkaat kaksoset

-olen tavannut lukuisia "tavallisia" kaksosia


Kaksosraskauden toivominen on jotakuinkin sama kuin toivoisi vaikeaa raskausmyrkytystä: riskit ovat erittäin suuret, mutta joskus onnistaa...

 

Yhteistyössä