Minä sain eilen illalla nukkumaanmennessä melkein paniikkikohtauksen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Saattaa olla, että olen raskaana eli meille tulee ehkä neljäs lapsi. Minusta on ihanaa olla raskaana ja rakastan vauvoja ja lapsia ja haluaisin niitä varmaan kymmenen, jos se muuten olisi taloudellisesti jne mahdollista. Olemme kuitenkin päätyneet siihen, että tuo kolme on hyvä määrä, vaikka mulla mieli aika ajoin kaihoaa sitä neljättä.

Mutta nyt kun se on totta, että se neljäs ehkä tosiaan tulee niin illalla iskikin paniikki. Selviämmekö? Asunto menee vaihtoon, auto menee vaihtoon... Pelottaa mitä mies sanoo, jos tosiaan olen raskaana. Nyt en ole sanonut mitään. Mies toki tietää, että mahdollisuus siihen on koska itse mainitsi että kondomi oli mennyt huonosti.

Illalla aloin panikoida yksikseni sängyssä, rauhoittakaa mua nyt. :/
 
ap
Siis tein testin ja siihen piirtyi hiuksenhieno ja lähes näkymätön viiva, joka nyt testin kuivuttua näkyy aavistuksen paremmin, mutta ei siltikään hyvin. Teen uuden testin.
 
kukkanen
päivä kerrallaan..
miks pelkäät, mitä mies sanoo..
siinä se neljäskin menee - tuskin se leipä sen tiukemmalle menee..
ja teet sterilisaation vauvan syntymän jälkeen...

halaus..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saattaa olla, että olen raskaana eli meille tulee ehkä neljäs lapsi. Minusta on ihanaa olla raskaana ja rakastan vauvoja ja lapsia ja haluaisin niitä varmaan kymmenen, jos se muuten olisi taloudellisesti jne mahdollista. Olemme kuitenkin päätyneet siihen, että tuo kolme on hyvä määrä, vaikka mulla mieli aika ajoin kaihoaa sitä neljättä.

.

Illalla aloin panikoida yksikseni sängyssä, rauhoittakaa mua nyt. :/
 
Kyllä kaikki asettuu paikoilleen. Asunnon vaihto ei ole ainakaan mikään pakko, me asutaan yhä saman kokoisessa asunnossa kuin yhden, kahden ja kolmen lapsen kanssa. Kerrossänky on harvinaisen käytännöllinen juttu.
Miehen kanssa ei muu auta kuin puhua, mikä olisi varmasti parasta tehdä heti. Muuten mies saattaa kokea että olet jotenkin pimittänyt asiaa häneltä.
 
bud
Minkä kokoinen asunto teillä on? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet? 2 voi kyllä nukkua samassa huoneessa. Asioilla on onneksi tapana järjestyä! Autokin on vaan auto. Vaihdatte johonkin käytettyyn kohtuuhintaseen tila-autoon. Se ei ole niin iso asia, eihän?
 
ap
Meillä n 3huonetta ja keittiö, noin 100 neliötä. Kaksi isompaa ovat yhteisessä huoneessa ja heillä on kerrossänky. Kolmosella on sänky meidän sängyn vieressä mutta nukkuu käytännössä vielä pääasiassa meidän välissä. Neljäs ei siis tarvitsisi myöskään mielestäni pinnasänkyä tilaa viemään, koska voisi nukkua meidän välissä kun saisi ensin sopeutettua tuon kolmosen tuosta omaan sänkyynsä kokonaan. Sekin varmasti onnistuisi vähitellen ja hän on jo nyt siis aloittanut harjoitella sitä omassa sängyssä oloa. Perhepedissä nukuttu.

Makkarit on isot, järjestelyä tosin vaatii kuitenkin. Katselin juuri vaatehuoneeseen ja totesin että sinne saa hyllyjen alle kyllä vaikka ison lipaston vauvanvaatteille, kun järjestelee vaan sen muuten nätisti ja karsii turhia pois.

Eli jos tosiaan ajattelee järjellä niin ehkä vain se auto on pakollinen. Sitä minä en pelkää etteikö noin normielämiseen riittäisi rahat, neljäs tuskin muuttaa siinä mielessä mitään. Tuollaisia ns. isompia linjoja vain mietin eli siis auto ja asunto esimerkiksi.

Enkä koe pimittäväni mieheltä mitään... teen sen testin ja varmistun asiasta mieluummin kuin hermostutan etukäteen.

Jännittävää. Uskon kuitenkin, että jos nyt olen raskaana niin näin se on tarkoitettu. Eikä raskaus ole mikään ikävä asia. Meille on sattunut oikeastikin ikäviä yllätyksiä ja tämä on toki ilmanmuuta iloinen yllätys, vaikka paljon mietintää aiheuttaakin. :)
 
vieras
minkäikäisiä teillä isommat?
on teillä ainakin valtavasti neliöitä kolmiossa! jos siitä saisi jotenkin muokattua lisähuonetta tms. meidän tuttavat asuvat 4 lapsen kanssa 65 neliön kolmiossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkäikäisiä teillä isommat?
on teillä ainakin valtavasti neliöitä kolmiossa! jos siitä saisi jotenkin muokattua lisähuonetta tms. meidän tuttavat asuvat 4 lapsen kanssa 65 neliön kolmiossa.
Ei tästä oikein mitään lisähuoneita pysty muokkaamaan... Mutta on joo tosiaan tilava eikä mitään turhia nurkkia tehty ja eteinenkin on kunnollinen eli ei tule lähtötohinoissa koskaan mitään tilanahtauspaniikkia tms. :D

Lapset on nyt 6v, 4v ja pian 1,5v.
 

Yhteistyössä