Minä olen ostosriippuvainen...

  • Viestiketjun aloittaja ostosholisti
  • Ensimmäinen viesti
ostosholisti
Lainaa lainan perään, vippejä, citibankkia, ge moneyta jne muita kulutusluottoja.. Lainalla maksanut lainaa pois, ja kusessahan siitä sitten on. Visa-kortteja,Diners Club-kortteja...
Kaikista pahinta se, että kaikki tein jotenkin mieheltäni salaa. Itse laihduin ja kärsin unettomuudesta kaiken salailun takia. Piilotin aina kaikki laskut ja hain itse paniikissa postin, ettei mies vaan ehdi.

Nyt jokin aika sitten kaikki tuli ilmi. Postista tuli iso kasa laskuja ja perintäkirjeitä. Velkaa vaikka kuinka paljon eri puolelle, sellainen reilu 20000e..

Tottakai mä olin aivan varma, että mies laittaa mut pihalle, ja lapsia en nää enään ikinä...

Mutta kuvitelkaa, tuo mies rakastaa tämmöistä kusipäätä niin paljon, että haluaa auttaa. Hän toimii nyt ns. edunvalvojanani, eli mä en käytä yhtään rahaa ilman, että hän tietää. Visaelectron-kortti mulla on, mutta sen takia, koska jos sitä tarvii johokin hätään, esim. ostaa autoon bensaa jne.

Miehen sukulainen lainasi ison summan rahaa, jotta saatiin maksettua yli puolet tuosta lainasummasta pois. Tänään ollaan menossa yhdessä neuvottelemaan pankkiin tuosta yhdestä kulutusluotostani paremmat ehdot, jotta saadaan se maksettua.

Mä otin yhteyttä A-klinikalle, ja kävin siellä juttelemassa. Mä olen siis ostosriippuvainen..

Tästä ei onneksi (toivottavasti) ole kuin tie ylöspäin.

Pakko oli purkautua. Helpottavaa toisaalta, että kaikki tuli ilmi nyt ja on ihmisiä, jotka oikeesti on tärkeitä ja ihmeellistä että haluaa auttaa, vaikka olen heitä pettänyt..
 
vieraana
Hyvä että tuli ilmi ja miehesi haluaa auttaa.
Toivottavasti pääset tuosta nyt ylitse. Tsemppiä !!
Itsekin ennen rakastin uutta tavaraa ja vaatetta , kunnes meni arvot uusiksi. Säästyy palkka rahatkin kivasti tilille. :)
 
nINNI
mulla kans samanlaisat taustaa, tällä hetkellä enää 10300 velkaa..
Ennen oli kauheen ihanaa ja tärkeää saada uusia tavaroita, vaatteita, kosmetiikkaa jne.

Nyt vuosien kamppailun jälkeen ei enää kiinnosta materia niin paljoa, tuo velkasumma lähinnä ahdistaa. Maksan sitä niin reilusti joka kk pois että vuoden päästä ollaan velattomia.
EI IKINÄ ENÄÄ!!

Tsemppiä ap!! Meitä on muitakin samanlaisia, ja tuosta on mahdollista jopa parantua, ainakin itsestä tuntuu nyt siltä
 
vieras
onneksi olet hakenut ja saanut apua =) tuosta voi irrottautua! itsekin pidän ostelusta ja saan siitä jotain sairasta mielihyvää, etenkin lastenvaatteista. Mutta onneksi rahatilanne ei ole tuollainen kuin sinulla.
 
sama täällä
Mulla on samanlainen mies. Se ei ostele tavaroita vaan yrittää ylläpitää itsellään sellaista elintasoa johon sillä ei oo varaa. Just lainasin sille 3000e ja hoitaa sen kyllä. Meilläkin ollaan nyt siinä tilanteessa että mitään ostoja ei mies saa tehdä ilman mun lupaa tai löytää tavaransa pihalta. Rankkoja nää raha-asiat ja ongelmat niissä. Mutta ei auta, lasten ja yhteisen lainan takia on pakko yrittää viimeiseen asti.
 
ap
Ensin miehellä tottakai tuli reaktio, että ei helvetti! Mutta sitten sovittiin, että asiat menevät nyt näin, mies hoitaa kaiken mihin liittyy raha. Mä olen niin kiitollinen tuosta miehestä... Tuntuu, että tää asia on ehkä jopa lähentänyt meitä...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin miehellä tottakai tuli reaktio, että ei helvetti! Mutta sitten sovittiin, että asiat menevät nyt näin, mies hoitaa kaiken mihin liittyy raha. Mä olen niin kiitollinen tuosta miehestä... Tuntuu, että tää asia on ehkä jopa lähentänyt meitä...
Eiköhän olisi hyvä että itse oppisit käsittelemään rahaa. Olethan aikuinen kuitenkin. Tuo on minusta hätäapu, ei ratkaisu.
 

Yhteistyössä