Minä kiertopäivinä Clomeja?

Lääkäri määräsi Clomit kp3-7. Apteekkeihin niittä saattaisi tulla jo perjantaina, jolloin itselläni olisi kp4. Mille kiertopäiville teille on Clomeja määrätty? Nyt netissä surffaillessani on osunut silmiin, että jotkut syövät niitä kp4-8?

Ottaa niiiiin päähän jos yhdstä päivästä jäisi kiinni ja inssi siirtyisi sen takia kuukaudella...

kp:nä 3-7 mäkin niit söin. Tiedän että on joku toinenkin väli millä niitä syödään, mutta en menis itse siirtelemään niiden syöntiä vaan soittaisin lääkärille. Muistelisin lukeneeni tässä, että on olemassa joku toinen vastaava lääke.

En usko että yhden päivän myöhäisempi aloitus vaikuttaa sen kummemmin. Sinuthan ultrataan kertaan jos toiseenkin ennen inssiä. Luulisin, että yleisimmät syöntipäivät 3-7 ja 5-9 määräytyvät ko. henkilön kierron mukaan eli jos lyhyt kierto (kuten itselläni on 25-26pv) clomipäivät ovat 3-7 ja pidemmällä kierrolla 5-9. Tämä on nyt vain mututietoa ja voithan vielä soittaa ivf-hoitajalle ja kysyä asiasta. Täytyy tunnustaa, että ite söin viimeisimmän clomikierron viimeisenä päivänä yhen aamulla ja yhen illalla ihan kokeilun vuoksi. Joillekinhan määrää nostetaan yhestä tabletista kahteen tai jopa kolmeen. No, kuitenkin minulle clomeista ei ollut hyötyä, kun ovuloin yleensä muutenkin. Vika on kait sitten hedelmöittymisessä tai kiinnittymisessä. Nyt yritämme pitää pään koossa ja edetä ilman hoitoja (mun jokakuukautisista epätoivon raivareista huolimatta). Tsemppiä sinulle ja toivon, että clomit tepsivät.

Olen syönyt clomeja kp 3-7 sekä kp 5-9, tuota syöntiä kp 5-9 lääkäri perusteli sillä jos mulla tulee ovis hieman myöhemmin, eli silloin pitäis teho olla kohdallaan, söin niitä 3tbl päivässä, valitettavasti tehoa ei riittänyt! En usko että sillä mitään suurta merkitystä on, jos ne ottaa päivän-pari "myöhässä".Tsemppiä sinulle =)

Mä luulen, että mulla Clomit on turhaa, sillä ovuloin joka tapauksessa. Vika on enemmäkin luteaalivaiheen lyhyydessä (n. 9pv). Lääkäri antoi Clomi reseptin ennen kuin kaikki verikoetulokset olivat tulleet. Sitä loppukierron verikoetuloksia vielä odottelen... Eilen vasta oli verikoe (kp 23) ja tänään alkoi menkat... Inssiin en ilmeisestikään ilman Clomeja pääse. Ainkaan hoitaja ei suostunut varaamaan mulle ultraan aikaan ennen kuin tietää, että aloitanko Clomit tässä kierrossa vai en.

Mulla on yleensä pidempi kierto, jolloin ovulaatio on n. kp17 eli aika myöhään. Luulisin, että ensi kierto olisi pidempi, joten ehkä Clomien aloittaminen kp 4-8 voisi olla ihan paikallaan...

Hei, Mulla kun on pitkä kierto, ovulaatio noin kp.17 niin ohje oli syödä clomit 5-9 päivinä. Samalla lääkäri kertoi, että "ennenvanhaan" clomit syötiin aina vasta alkaen 5kp. Siis en usko, että siinä voi tapahtua suurta vahinkoa, jos päivän myöhässä otat. :hug:

Yhteistyössä