Minä hoidan lapseni kotona ja sillä selvä

  • Viestiketjun aloittaja ihan sama
  • Ensimmäinen viesti
2:n äiti
Onko sinulla tietoa, paljonko paljonko päivähoito per lapsi vuodessa maksaa?
Sori en jaksa nyt luetella lukuja, sillä en tiedä niitä, enkä jaksa etsiä. Se oli pieni kevennyt, anteeksi jos et ymmärtänyt. Huokaus! Nyt lähden ulos, menkää tekin jos ette ole vielä olleet.

ja hieman huumoria kehiin, ei TÄMÄ NYT NIIN KUOLEMAN VAKAVAA OLE

Mutta palaan kyllä, ehkä illalla kun muksut ovat nukkumassa.

Rakkautta, rauhaa ja ymmärrystä kaikille! Ja mietittäväksi jätän: Onko kaikki tässä elämässä aina mitattava rahassa? Ihan oikeesti?
 
"vieras"
No eipä vois kyllä vähempää kiinnostaa. Mitä vittua tehdään tästä samasta aiheesta aina uusi aloitus?!?!?!?!?!? Etkö aloittaja osannut kommentoida jo olemassa oleviin?
 
tyr
Alkuperäinen kirjoittaja 2:n äiti;25942328:
Sori en jaksa nyt luetella lukuja, sillä en tiedä niitä, enkä jaksa etsiä. Se oli pieni kevennyt, anteeksi jos et ymmärtänyt. Huokaus! Nyt lähden ulos, menkää tekin jos ette ole vielä olleet.

ja hieman huumoria kehiin, ei TÄMÄ NYT NIIN KUOLEMAN VAKAVAA OLE

Mutta palaan kyllä, ehkä illalla kun muksut ovat nukkumassa.

Rakkautta, rauhaa ja ymmärrystä kaikille! Ja mietittäväksi jätän: Onko kaikki tässä elämässä aina mitattava rahassa? Ihan oikeesti?
Ei kaikki ei ole rahalla mitattavissa. Hyvin tyypillinen kommentti jonka kuulee liian usein niiden suuta joiden elämä pohjaa tukiin. Heille se raha todellakin kasvaa puussa ja sen eteen ei mitään tarvitse tehdä.

Mulle raha on elämässä pakollinen paha. Sen avulla voin turvata kuitenkin myös lasteni hyvinvointia tulevaisuudessakin. Mun kasvatus ei perustu siihen että mietisin vaan muutamaa vuotta eteenpäin, vaan säästän jo nyt lapsille varoja kun aikanaan lentävät pesästä ja lähtevät opiskelemaan. Haluan että heille on kaikki ovet auki, mitä ikibä elämässään päätävät tehdä.

Haluan myös taata lapsillemme kodin jossa ei tarvitse kuunnella naapureiden känniriitoja tai pelätä pihalla huumeruiskuja ja sekakäyttäjiä. Ja koti luo minullekin turvaa, ei kodista luovuta noin vain. Vaan nämä seinätkin on osa meitä ja meidän perhettä. Meidän pesä.
 
9v ja lisää tulossa
Sanoo siihen joku nirisijä mitä tahansa. Minun on valintani miten haluan elää. Miksi se liikuttaa muita? Miksi en saa rauhassa hoitaa lapsiani kotona? Miksi minun olisi pakko mennä töihin? Khtuen takiako vai mistä oikee kiikastaa?
Minä koen,että minun lapsilleni on parempi kasvaa kotona 3-vuotiaaksi asti. Toiset kokee toisin ja en ole valittamassa heidän päätöksistään. Miksi siis kotona lapsiaan hoitavista aina valitetaan?
Vain 3v asti!! Höh, itse olen edelleen kotiäiti ja vanhin lapsista 9v. Ei mene meillä kukaan lapsista ikinä päivähoitoon. Mutten ole ajatellut että joku siitä suuttuisi. :D
 
Sanoo siihen joku nirisijä mitä tahansa. Minun on valintani miten haluan elää. Miksi se liikuttaa muita? Miksi en saa rauhassa hoitaa lapsiani kotona? Miksi minun olisi pakko mennä töihin? Khtuen takiako vai mistä oikee kiikastaa?
Minä koen,että minun lapsilleni on parempi kasvaa kotona 3-vuotiaaksi asti. Toiset kokee toisin ja en ole valittamassa heidän päätöksistään. Miksi siis kotona lapsiaan hoitavista aina valitetaan?
Senkus hoidat. Mutta ethän tuomitse niitä, jotka vievät lapsensa hoitoon? Veikkaan, että olet juuri niitä ihmisiä, jotka kokevat mieletöntä ylemmyydentuntoa asiasta - eivätkä häpeä peitellä sitä.
 
työt rules!
Senkus hoidat. Mutta ethän tuomitse niitä, jotka vievät lapsensa hoitoon? Veikkaan, että olet juuri niitä ihmisiä, jotka kokevat mieletöntä ylemmyydentuntoa asiasta - eivätkä häpeä peitellä sitä.
Tiedätkö, että minua ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku kotiäiti minut tuomitsee siitä, että haluan osaltani kantaa leivän pöytään perheessämme ja lapsemme meni 1v2kk-ikäisenä töihin. Täysin kateellista tuomarointia, siinäpä sitten miettivät tekivätkö oikean ratkaisun, kun muut kaverit saa uudet lasketteluvermeet ja itse ei pääse koko reissulle, kun ei ole varaa. Ja kaiken lisäksi meidän lapsi on yhtä tasapainoinen sitten kuin ne, jotka on "saaneet" olla äidin helmoissa kouluikään asti. :D
 
työt rules!
Alkuperäinen kirjoittaja työt rules!;25942639:
Tiedätkö, että minua ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku kotiäiti minut tuomitsee siitä, että haluan osaltani kantaa leivän pöytään perheessämme ja lapsemme meni 1v2kk-ikäisenä töihin. Täysin kateellista tuomarointia, siinäpä sitten miettivät tekivätkö oikean ratkaisun, kun muut kaverit saa uudet lasketteluvermeet ja itse ei pääse koko reissulle, kun ei ole varaa. Ja kaiken lisäksi meidän lapsi on yhtä tasapainoinen sitten kuin ne, jotka on "saaneet" olla äidin helmoissa kouluikään asti. :D
:D juu, ei lapsemme sentäs töihin mennyt, hoitoon vaan :D
 
"Kumikameli"
Juu meilläkin lapset suht pitkään kotihoidossa, kuopus tulee olemaan vähän vajaa 3v kun menee hoitoon, isompi on sitten jo lähes 5v kun menee. Kovasti on minua arvosteltu etenkin nnyt kun esikoinen täytti 3v niin miksi hän ei ole tarhassa, kyllähän pitäisi jo mennä, miten ikinä oppii olemaan muiden lasten kanssa ja kyllä oppisi reippaammaksi jos olisi tarhassa yms. Lapsukainen on siis hieman ujompaa ja rauhallisempaa sorttia verrattuna joihinkin yksilöihin, lapseni ei siis juokse sisällä päättömästi, ei heittele tavaroita yms.
 
työt rules!
[QUOTE="Kumikameli";25942931]Juu meilläkin lapset suht pitkään kotihoidossa, kuopus tulee olemaan vähän vajaa 3v kun menee hoitoon, isompi on sitten jo lähes 5v kun menee. Kovasti on minua arvosteltu etenkin nnyt kun esikoinen täytti 3v niin miksi hän ei ole tarhassa, kyllähän pitäisi jo mennä, miten ikinä oppii olemaan muiden lasten kanssa ja kyllä oppisi reippaammaksi jos olisi tarhassa yms. Lapsukainen on siis hieman ujompaa ja rauhallisempaa sorttia verrattuna joihinkin yksilöihin, lapseni ei siis juokse sisällä päättömästi, ei heittele tavaroita yms.[/QUOTE]

Niin joo, koska jokainen päiväkotilapsihan juoksee sisällä päättömästi ja heittelee tavaroitaan? :D Ei meilläkään lapsi juokse sisällä päättömästi, eikä heittele tavaroita. Meni 1v2kk ikäisenä hoitoon, eikä ujostele takuulla ketään :)
 
Kukaan ei oo koskaan kritisoinut mun päätöksiä hoitaa lapsi kotona tai laittaa lapsi hoitoon. Paitsi tietty palstalla mutta se nyt ei merkitse mitään, oikeasta elämästä siis puhun.

Eikö jotkut muka oikeasti SAA hoitaa muksujaan kotona rauhassa? Vai onko tämä jotain marttyyrimeininkiä, kun joku on viattomasti kysynyt että ootko vielä kotona/milloin olet ajatellut palata töihin?
 
"kolmen äiti"
Tästä tulee ilmeisesti taas yksi tappeluketju kotiäidit vs. työssäkäyvät äidit ja sehän ei ollut ap:n pointti!

Pointtihan on siinä, että kukin tehkööt omat ratkaisunsa (hoitakoot kotona tai viekööt hoitoon alle 3-vuotiaana), mutta koittakaamme kunnioittaa myös toistemme päätöksiä. Omat mielipiteensä voi joskus pitää omana tietonaan, ei minulla ainakaan ole syytä rikkoa välejä ystäviini tai tapella täällä palstallakaan siksi etten ole samaa mieltä lasten hoito-asioista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
 
"vieras"
[QUOTE="kolmen äiti";25943238]Tästä tulee ilmeisesti taas yksi tappeluketju kotiäidit vs. työssäkäyvät äidit ja sehän ei ollut ap:n pointti!

Pointtihan on siinä, että kukin tehkööt omat ratkaisunsa (hoitakoot kotona tai viekööt hoitoon alle 3-vuotiaana), mutta koittakaamme kunnioittaa myös toistemme päätöksiä. Omat mielipiteensä voi joskus pitää omana tietonaan, ei minulla ainakaan ole syytä rikkoa välejä ystäviini tai tapella täällä palstallakaan siksi etten ole samaa mieltä lasten hoito-asioista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.[/QUOTE]

No eikö aloittaja olis voinut kommentoida vastaavissa ketjuissa sitten ja antaa oman kantansa ilmi? Miksi uusi aloitus, jos ei halua kiivasta keskustelua?
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";25943335]No eikö aloittaja olis voinut kommentoida vastaavissa ketjuissa sitten ja antaa oman kantansa ilmi? Miksi uusi aloitus, jos ei halua kiivasta keskustelua?[/QUOTE]

En tiedä? Ehkäpä siksi, että halusi vielä nostaa mielipiteensä esille, suurissa viestiketjuissa kun mielipiteet häviävät sinne muiden joukkoon helposti eikä niitä välttämättä jaksa kukaan enää lukea. Tai ehkä hän oli vaan niin v---uuntunut ympäristöltä saamiinsa syytöksiin, että halusi vielä nostaa aiheen, että jokainen varmasti ymmärtäisi, että makuasioista ei sovi kiistellä ja että jokainen tekee lopulta omat valintansa ja kantaa niistä vastuunsa. :) Mene ja tiedä?
 
"kolmen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25943452:
no hoida, hoida, mutta ei teillä kotiäideilläkään ole oikeutta tuomita vanhempiä, jotka on päättäneet mennä töihin
Eikä teillä työssäkäyvillä oikeutta tuomita kotiäitejä. Comsi comsa. Vieläkö tätä väittelyä on syytä jatkaa vai joko kaikille tuli selväksi että jokainen tekee omat valintansa ja elää sen mukaan?! :flower:
 
Saraldo
Eikö jotkut muka oikeasti SAA hoitaa muksujaan kotona rauhassa? Vai onko tämä jotain marttyyrimeininkiä, kun joku on viattomasti kysynyt että ootko vielä kotona/milloin olet ajatellut palata töihin?
Mun täytyy myöntää, etten ole koskaan edes ajatellut, että joku vois loukkaantua tuosta kysymyksestä :ashamed:. Jos joku mun työkaveri on tullut vauvan kanssa käymään töissä, niin kyllä mä olen useimmiten kysynyt, että "millos meinaat töihin tulla" tai "meinaatko olla pitkään kotona". Mutta en sen vuoksi, että tuomitsisin hänen päätöksensä jotenkin, vaan siksi, että olen kiinnostunut hänestä ja suunnitelmistaan. Ja kyllä mulla taitaa olla sellainen yleisoletus, että ne äitiyslomalaiset sieltä joskus töihin palaavat, ennemmin tai myöhemmin. Johtuu varmaan siitä, että mun työkavereista kukaan ei ole jäänyt pysyvästi kotiäidiksi, vaan ovat tulleet viimeistään kolmen vuoden kuluttua töihin (ellei uutta vauvaa ole syntynyt siihen mennessä).
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Mun täytyy myöntää, etten ole koskaan edes ajatellut, että joku vois loukkaantua tuosta kysymyksestä :ashamed:. Jos joku mun työkaveri on tullut vauvan kanssa käymään töissä, niin kyllä mä olen useimmiten kysynyt, että "millos meinaat töihin tulla" tai "meinaatko olla pitkään kotona". Mutta en sen vuoksi, että tuomitsisin hänen päätöksensä jotenkin, vaan siksi, että olen kiinnostunut hänestä ja suunnitelmistaan. Ja kyllä mulla taitaa olla sellainen yleisoletus, että ne äitiyslomalaiset sieltä joskus töihin palaavat, ennemmin tai myöhemmin. Johtuu varmaan siitä, että mun työkavereista kukaan ei ole jäänyt pysyvästi kotiäidiksi, vaan ovat tulleet viimeistään kolmen vuoden kuluttua töihin (ellei uutta vauvaa ole syntynyt siihen mennessä).
No eihän kukaan normaali loukkaannukaan, viattomasta kysymyksestä ja kommunikaatiosta kun on kyse :)

Mutta marttyyyyyyyyriäidit...ne nyt vetää herneet nekkuun milloin mistäkin. Taas on heitä haukuttu ja arvosteltu :'(. Vähintäänkin rivien välissä jos ei muuten.
 
No eihän kukaan normaali loukkaannukaan, viattomasta kysymyksestä ja kommunikaatiosta kun on kyse :)

Mutta marttyyyyyyyyriäidit...ne nyt vetää herneet nekkuun milloin mistäkin. Taas on heitä haukuttu ja arvosteltu :'(. Vähintäänkin rivien välissä jos ei muuten.
En minäkään muista arvostelua tai syyllistämistä kuulleeni vaikka töihinpaluuaikeita kyselivät jo ne kaverit ketkä kävivät vastasyntynyttä esikoista katsomassa. :D

Ihmettelyä olen kuullut molemmista suunnista, lähinnä siis ihmisiltä joiden kotimaassa on tapana viedä lapset hoitoon paljon ennemmin samoin kuin myös ihmisiltä jotka jostain syystä olettivat minun jäävän pidemmäksi ajaksi kotiin. Mutta en kokenut että kukaan noista olisi arvostellut minun päätöstäni hoitaa lasta kotona kauemmin/ lyhyemmän aikaa mitä itse olettivat.
 
"Kumikameli"
Alkuperäinen kirjoittaja työt rules!;25942958:
Niin joo, koska jokainen päiväkotilapsihan juoksee sisällä päättömästi ja heittelee tavaroitaan? :D Ei meilläkään lapsi juokse sisällä päättömästi, eikä heittele tavaroita. Meni 1v2kk ikäisenä hoitoon, eikä ujostele takuulla ketään :)
En todellakaan tarkoittanut sitä että päiväkotilapset heittelisivät tavaroita tai juoksisivat sisällä!
Tarkoitin sitä että kaikki aina päivittelevät lapseni olevan niin kiltti ja rauhallinen yms yms niin kyllä sen pitäisi mennä 'hakemaan reippautta' tarhasta. Nämä kommentit yleensä aina niiltä vanhemmilta hoiden lapset juoksee ja heittää tavaraa, oli niiden lapset kotona hoidettuja tai päiväkodissa.
Kyllä minunkin lapsi juoksee, heittää palloa yms mutta ULKONA, ei sisällä juosta tai heitetä tavaroita. Jos haluaa juosta niin siirrytään ulos leikkimään ja juoksemaan.

En ymmärrä miksi lapseni pitäisi tarhaan pistää että 'reipastuisi'. Lapsellani on ihan hyvät käytöstavat, puhuu yms. Kyllä ujostelee vieraassa seurassa, mutta minusta se on ihan normaalia. Ei kaikki ole heti suunapäänä kaikessa seurassa, eikä minusta tarvitsekaan. Ihmiset ei kaikki ole samanlaisia. Eikä se ujostelu ole sitä että itkisi vain minun lahkeessa, vaan että ensin katselee rauhallisesti ympärilleen ja lähtee sitten leikkimään yms.
 

Yhteistyössä