Minä en pysty syömään nykyään karkkeja!

• Viestiketjun aloittaja Gumma
  • Ensimmäinen viesti
Gumma
Siis mitä helvettiä ne oikeasti nykyään myyvät! En ole enää vuosiin pystynyt syömään kaupan karkkeja, maistuvat niin järkyttäviltä. Noh, sitten oli pakko saada maistaa näitä polly rockseja, kuulostivat niin hyviltä... Hyi saatana suoraan sanottuna! Niin keinotekoisen maikuista p*skaa että hyi olkoon! Meni pussi harakoille...

Ainut mitä tulee joskus ostettua on super salmiakki, tai joku tavallinen laku ilman täytettä, ja fazerin suklaa (jotkut "hämärämmän" merkkiset suklaatkin maistuvat aivan muovilta)

Minä en tuollaista suuhuni laita, yäk! :x

Joo, monet karkit on kyllä pahoja jos niitä joskus jossain maistaa. Pari suosikkia on (joihin Fazerin sininen taas mulla EI lukeudu), sellaisia missä makuaineet on oikeista hedelmistä tai sitten kaakaota, lakritsia tai salmiakkia, eikä mitään esanssia. Suklaissakin on monissa keinotekoisia makuaineita mukana, järjetöntä. Pilata nyt hyvä suklaa (vai oliko sitten hyvä alunperinkään.. :rolleyes:)

Mut parempihan se on vaan että ei edes tee mieli suurinta osaa makeisista.

Itse olen huomannut saman, varsinkin uudet namit mitä aina silloin tällöin tulee, niin jestas! Omituisen näköisiä ja makuisia (ne mitä olen maistanut).
Kaiken huippuna tää popcorntoffeemansikka, mitä ihmettä :x

Minäkin olen huomannut saman, ja jos jotain ostan niin salmiakkia, vaikka nekin on menneet maussa alaspäin koko ajan.

Suklaista lempparini on Fazerin punainen (ei tod. sininen!) tai sitten joku tummasuklaa.

Jäätelötkin maistuvat melkein samalta kaikki, ja jos eivät maustu niin sitten eivät maistu miltään... joku aika sitten maistoin jäätelöä, jonka piti olla paketin mukaan vaniljajäätelöä mutta mikä maistui pelkälle pakastimelle ja vedelle. En käsitä, miksi kaikki pitää korvata "mansikankaltaisilla aromeilla" ja että miksi vaniljajäätelössä pitää olla neljää eri lisäainetta?

"sugar"
Olen huomannut saman. Paitsi että maku on huono mä olen huolissani raaka-aineista. Olenkin lapsille sanonut että vain Fazerin, Pandan ja Maraboun karkkeja tulisi ostaa, sillä niissä on jonkinlainen laatutarkkailu kai olemassa.
Kukaan ei oikeasti tiedä mitä aineita joissain irtokarkeissa on käytetty ja mistä ne tulevat. Mä olen joskus miettinyt että pitäisikö lähettää analysoitavaksi joku jäteöljyltä maistuva jäte, jota myydään karkkina.

"Maca"
No mä olen aivan samaa mieltä. Pussissa on kyllä joka väriä mustasta siniseen, mutta kaikki maistuu samalta imelältä sokerimössöltä. Joskus harvoin tulee joku pussi vastaan jossa on edes jotenkin syötäviä.
Meillä lapsiltakin jää puolet pussista lojumaan ihan vain siksi etteivät ole hyviä.
Voi että on ikävä kasarikarkkeja, sitruunapommit, salmiakkikalat ja muut kunnon salmiakit...

Samaa mieltä, mut eipä haittaa. Salmiakit ja lakut lemppareita, mut eipä noitakaan tule syötyä kovin usein. Karkeista vierottuu aika nopsaan kun niitä ei vaan syö ja sit joskus kun erehtyy maistamaan ni ei tosiaan maistu edes hyvältä.

"vieras"
Teollistahan mönjää karkit on (kenelle yllätys...), mutta ei haittaa. =) Nam nam!

Ainoa ällötys mikä on lähiaikoina tullut vastaan oli Angry Birds-karkit. Maistu ihan oksennukselle. :x

Yhteistyössä