MINÄ EN PIDÄ AVIOLIITTOA MISSÄÄN ARVOSSA!

ååå
Alkuperäinen kirjoittaja vieras000:
Radiossa juuri puhuttiin että avoliitossaelävillä ei ole juuri mitään oikeusturvaa erotilanteessa tai toisen kuollessa. Juristi suositteli naimisiin menoa. Ja jos ei kirkkohäitä halua niin voihan sen tehdä myös maistraatissa.
Niin, kyllä se on sulaa tyhmyyttä olla menemättä naimisiin. Helppo on lähteä, mutta vielä helpompi on lähteä niin, ettei toiselle jää luutakaan käteen! Eli avoliittolaisten olisi syytä merkitä ihan kaikki ostamansa omaisuus, koska muuten voi käydä tosi kenkusti. Pera viekin sen pyykkikoneen, minkä Nina maksoi. Just.
 
Ja tiedoksi: olen onnellisesti (olettaisni?) avioliitossa! Mutta vain juridisista syistä. Ja tällä arvostamisella tarkoitan vain avioliittoa instituutiona. Kuten joku mainitsi: se on vain nimi paperissa. Itse aviossa olollahan ei ole sinänsä mitään virkaa, ainoastaan siinä tapauksessa että erotaan tai kuollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja tiedoksi: olen onnellisesti (olettaisni?) avioliitossa! Mutta vain juridisista syistä. Ja tällä arvostamisella tarkoitan vain avioliittoa instituutiona. Kuten joku mainitsi: se on vain nimi paperissa. Itse aviossa olollahan ei ole sinänsä mitään virkaa, ainoastaan siinä tapauksessa että erotaan tai kuollaan.
Joo, mekin mentiin avikseen rahan takia, kun yhtä avustusta ei olis saanut ilman, että on aviksessa, mut sitku tätä liittoo oli kestäny tollaset n. 29 v., niin ihmeesti mulle alko kirkastuu, mikä on avioliiton merkitys. Mut jos sä oot ollu kauemmin avikses, eikä vaan selkene, nii minkä siinä sit voi - ei mitään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Joo, mekin mentiin avikseen rahan takia, kun yhtä avustusta ei olis saanut ilman, että on aviksessa, mut sitku tätä liittoo oli kestäny tollaset n. 29 v., niin ihmeesti mulle alko kirkastuu, mikä on avioliiton merkitys. Mut jos sä oot ollu kauemmin avikses, eikä vaan selkene, nii minkä siinä sit voi - ei mitään.
Nim.merk. PISSIS? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Mä olen kylläkin kuullut, että jotkut ei mene naimisiin, koska "menettää kaikki tuet". En sitte tiedä, mitkä tuet kun en niitä itse saa.
Kun asuu eri osoitteissa niin saa yksinhuoltaja korotukset, asumistuet ym.
Nuo tuet saa kyllä vaikka on aviossakin kunhan vaan asuu eri osoitteissa.

 
Doris
..ja vielä naimisissa olevalta mieheltä!
Onhan se ihan eri asia siinä kohdassa, että toinen yllättäen kuolee... avoliitossa olevaa paria kun kohdellaan ihan kuin toisilleen vieraita ihmisiä olisivat! :/
 

Yhteistyössä