Minä en ole mikään loinen! Olen tavallinen nainen.

  • Viestiketjun aloittaja Mila
  • Ensimmäinen viesti
Mila
Päivästä toiseen saan lukea olevani laiska, loinen, työtäpelkäävä, siivelläeläjä... mitä vielä?

Minä EN OLE MITÄÄN NOISTA. Minä olen tavallinen kotiäiti joka saa lapsilisät tililleen, ei muuta. Minä täytän päiväni lasten hoidolla, ulkoilulla, kyläilyllä, kaupunkireissuilla, kerhoilla. Ja niillä omilla harrastuksilla.

Minä olen ihan yhtä hyvä ihminen kuin sinäkin, työssäkäyvä äiti. Myös minulla on tunteet ja ajatukset ja myös minulla on aivot ja osaan niitä käyttää. Olen aikaansaava, luova, järkevä, onnellinen ihminen. En pelkää mitään työtä, mutta olen valinnut tämän elämän vähäksi aikaa. Miten se on keltään pois? En ajattele pahalla naisia jotka käyvät töissä enkä ajattele pahalla naisia jotka jäävät kotiin.

Koska täällä saa niin paljon kakkaa niskaan, nikeiltä joita on pitänyt ihan fiksuinakin, niin tämä olkoon kaikkien kotiäitien puolustupuhe. Mekin olemme ihmisiä ja teemme osamme tässä maailmassa. Kukaan ei ole meitä parempi, eikä myöskään huonompi. Samat ihmiset täällä jauhavat kuinka kaikki ovat samanarvosia ihmisiä, paitsi ne jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsiaan.

Suvaitsevaisuutta? Ei tosiaan.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Päivästä toiseen saan lukea olevani laiska, loinen, työtäpelkäävä, siivelläeläjä... mitä vielä?
Jos mä ajattelisin noin, ajattelisin samoin myös omasta äidistäni. Äitini oli 20 vuotta kotiäitinä ja teki mielestäni paljon arvokkaampaa työtä kuin isäni, joka toi rahaa kotiin. Siihen aikaan se ei ollut mitenkään ihmeellistä, että äiti oli kotona. Tänä päivänä ihmetellään jo sitä, jos meinaa olla kolme vuotta kotona. Kuvitellaan, että äiti suurinpiirtein taantuu ja on jotenkin tossun alla. Eikä nähdä sitä, että ehkäpä se äiti ihan oikeasti haluaa itse hoitaa lapset ja luoda heille tällaisen lapsuuden.

Multa saat pelkkiä :flower: :flower: :flower: !
 
jep
kateus.
kun joku uskaltaa vastustaa markkinamiesten ja poliitikkojen propagandaa että lastenhoito ei ole työtä ja palkkatyö on. tätä suorittamisen ihannointia.
ja kun joku uskaltaa ja jaksaa ja pystyy. ja pää ei hajoa!!!!

KATEUS
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
kateus.
kun joku uskaltaa vastustaa markkinamiesten ja poliitikkojen propagandaa että lastenhoito ei ole työtä ja palkkatyö on. tätä suorittamisen ihannointia.
ja kun joku uskaltaa ja jaksaa ja pystyy. ja pää ei hajoa!!!!

KATEUS
En usko että se aina on ihan kateuttakaan, vai onko? Että sanotaan ettei voi olla älykäs, ei voi olla luova, ei voi olla hyvä ihminen mitenkään.
 
Hyvä kirjoitus! Itse olen työssäkäyvä äiti, eikä minulla ole halua jäädä enää kotiin. Ei sovi minulle, pää hajoaa.. :whistle:
Kuitenkin tämän asian pitäisi olla jokaisen itse päätettävissä :)
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
kateus.
kun joku uskaltaa vastustaa markkinamiesten ja poliitikkojen propagandaa että lastenhoito ei ole työtä ja palkkatyö on. tätä suorittamisen ihannointia.
ja kun joku uskaltaa ja jaksaa ja pystyy. ja pää ei hajoa!!!!

KATEUS
En usko että se aina on ihan kateuttakaan, vai onko? Että sanotaan ettei voi olla älykäs, ei voi olla luova, ei voi olla hyvä ihminen mitenkään.
Täällä vedetään aina toi kateuskortti esiin, en tajua miksi. Ei se kateutta ole, ettei ymmärrä tai halveksuu toisten elämänvalintoja. Tyhmyyttä se on, että tuhlaa aikaansa toisten elämän miettimiseen :)
 
TilkkuTyttö
Suomi ei ole perhekeskeinen, vaan yksilökeskeinen yhteiskunta. Sen takia ketä tahansa, joka ei halua luoda omaa uraa, ansaita omaa rahaa ja viettää alituiseen omaa aikaa perheellisenäkin, katsotaan enemmän kuin kieroon.

Onneksi en asu siellä :whistle:

Ja mäkään en ole loinen. Tavallinen, luova, kujeileva kotirouva. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Kyllä se on niin, että jos haluaa olla laiska, loinen yms. mainittua niin ei todellakaan ryhdy kotiäidiksi vaan elää täysin yksin työttömänä loikoillen.
Välillä tääkin vaihtoehto houkuttelis.. Pitkän työpäivän jälkeen kun kotona on kolme koiraa, kiukutteleva uhmis, väsynyt mies ja kasa kotitöitä, niin iskee toisinaan kumma kaipuu johonkin simppeliin kaupunkikaksioon yksinään.. :saint:
 
Itse mietin sitäkin, että kuinka monella naisella, ylipäänsä ihmisellä, on niin hohdokas ura, että jotain merkittävää menettäisi jos jäisi kotiin. En tarkoita, että halveksuisin ihmisten työpaikkoja, mutta ainakin omalla kohdallani on niin, että jos taloudellista pakkoa töihin menolle ei ole niin ei minua siellä työssä mikään muu syy pitäisi.

Minulle ainoa motiivi työntekoon on raha. Toivon, että jossain vaiheessa asiat menevät niin, että voin jäädä kotiäidiksi. Lapsia ei siis vielä ole, mutta toivottavasti jossain vaiheessa on ja toivottavasti voin kotiäitinä heitä hoitaa.

Kotona olo on ainakin itselleni paljon motivoivampaa kuin työnteko. Mieluummin huolehdin omasta kodista, teen ruokaa, siivoan kodin nätiksi, huolehdin lapsista, autan heitä koulutehtävissä jne. Omasta mielestäni nämä kaikki on palkitsevampaa kuin tehdä palkkatyötä 8 tuntia päivässä ja sitten kiirehtiä kotiin viettämään laatuaikaan. Unelmani olisi siis olla kotiäiti ja jos aikaa/halua riittäisi niin sitten voisin jotain pientä työtä tehdä samalla. Esimerkiksi joku työ netin kautta olisi ihanteellinen.
 

Yhteistyössä