Minä en ikinä nyrpistelee nenääni tai ihmettele muiden ratkaisuja imetyksen / korvikkeen suhteen.

  • Viestiketjun aloittaja jep
  • Ensimmäinen viesti
jep
Itse imetän. Nyt on tässä joulukuun aikana tullut useampi tilanne, että eri kaverit joka EIVÄT ole imettäneet vähän sillai huokailee kun en jätä lastani (2kk) kotiin ja mene kahville, glögille tai jouluostoksille.

Tää on mun neljäs ja vika lapsi, ja jos mä nyt käkin kotona puoli vuotta ja imetän 24/7 ni luulis ettei se muiden persettä kaivelis. Tulee vähän kurja mieli kun annetaan ymmärtää että pitäisi lähteä. "Kyllä se pärjää" jne. tottakai se pärjää, mutta entä jos en halua?

Tää menee niin äkkiä tää vauva-aika, se on edellisten kanssa opittu. Ja edellisiä itseasiassa olen esim opintojen takia vienyt hoitoon pienenä yms. Nyt tän vikan kanssa hautaudun pesimään peiton alle jos huvitta, ja nousen sieltä vasta kun lapsi on 1v.

prkkl :LOL:
 
minna
En mäkään. Itse olen antanut korviketta, että olen päässyt käymään jossain, muuten imettäny. Mulle on silti ok, että joku ei anna ja ottaa lapsen mukaan kun lähtee johonkin, tai on lähtemättä. Mä en jaksa päivitellä toisten ratkasuja, kukin tehköön niinku tekee ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin... siis mikset sä pysty lähtemään kahville, glögille tai jouluostoksille?
koska mä en halua olla useaa tuntia vauvan luota poissa. Eikö miehellä ole tissiä. Jotenkin luulis, että tää asia on aika selvä, mutta ilmeisesti ei? MINÄ en halua, vaikka joku muu haluaisi.
 
ty
Jep, mulle myös ihan sama. Esikoista imetin ja toisesta ei maitoa kuulunu eikä näkyny 2 viikon jälkeen ollenkaan. Kaikki poppakonstit käytiin läpi neuvolantädin kanssa mikään ei auttanut.. Täti kävi jopa 2 kertaa meillä kotona ylimääräistä ja sitte totes että korvike kehiin yritys hyvä kymmenen pistettä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin... siis mikset sä pysty lähtemään kahville, glögille tai jouluostoksille?
koska mä en halua olla useaa tuntia vauvan luota poissa. Eikö miehellä ole tissiä. Jotenkin luulis, että tää asia on aika selvä, mutta ilmeisesti ei? MINÄ en halua, vaikka joku muu haluaisi.
Ei sun tarvitse ratkasujasi muille selitelläkään. Tuskin muutkaan selittelee sulle. Itse ajattelen näin.
 
Muusa
Minulle ei muiden ratkaisut kuulu. Mietin tuossa sitä, että voihan vauvan ottaa mukaan kahville/glögille ja imettää siinä sivussa. Vai?! Itse olen imettänyt julkisilla paikoilla, kahvila jne., vaikka rintakumi käytössä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Muusa:
Minulle ei muiden ratkaisut kuulu. Mietin tuossa sitä, että voihan vauvan ottaa mukaan kahville/glögille ja imettää siinä sivussa. Vai?! Itse olen imettänyt julkisilla paikoilla, kahvila jne., vaikka rintakumi käytössä.

JUU, ja näin teenkin ja paljon, ei me oikeesti istuta kotona pesimässä, mutta jos pyydetään sillai, että "mennään kahestaan" tai "jätä se kotiin" ja sit ku oon et ei ni sit ei mennäkään vaan pohditaan, että koskahan sitten vois mennä ja huokaillaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin... siis mikset sä pysty lähtemään kahville, glögille tai jouluostoksille?
koska mä en halua olla useaa tuntia vauvan luota poissa. Eikö miehellä ole tissiä. Jotenkin luulis, että tää asia on aika selvä, mutta ilmeisesti ei? MINÄ en halua, vaikka joku muu haluaisi.
Miksei sitä vauvaa voi ottaa mukaan? Vai ihan tarkoituksella haluat "käkkiä" himassa? No laita ihmeessä kavereillesi vaikka ryhmätekstari jossa ilmoitat asian niin ei tartte selitellä.
 
hei2
sama mieltä olen että mulle on sama mitä muut tekee. En arvostele ihmistä sen perusteella. Mitin vain minäkin että miksi et ota lasta mukaan esim. jouluostoksille ja imetä vaikka sovituskopissa, tai vaikka kahvilassa (vaikka nurkkapöydässä)? Vai etkö tahdo siis julki-imettää?
Itse nimittäin imetin kyllä röyhkeästi melkein missä vaan. Toki niin ettei mitään näkynyt. Hyvä imetyspaita vaan päälle ja vaikka seuraksi harso, jolla voit piilotella jossain ;)
Ei imetyksen takia tarvitse kotiin hautautua, ellei sitten itse tahdo.
 
hei2
niin anteeksi, olitkin kertonut tuolla että käytkin ulkona vauvan kanssa.
Niin on se totta, kyllä munkin kaverit oli ihmeissään kun en tahtonut lähteä ilman vauvaa minnekkään.
Kyselin heitä miksi se häiritsee että vauva on mukana, kun kuitenkin suurimman osan pikkuvauva ajastaan nukkui kauppa ja kahvittelureissuilla. Kysyppä sinä mitä se vauva haittaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Muusa:
Minulle ei muiden ratkaisut kuulu. Mietin tuossa sitä, että voihan vauvan ottaa mukaan kahville/glögille ja imettää siinä sivussa. Vai?! Itse olen imettänyt julkisilla paikoilla, kahvila jne., vaikka rintakumi käytössä.

JUU, ja näin teenkin ja paljon, ei me oikeesti istuta kotona pesimässä, mutta jos pyydetään sillai, että "mennään kahestaan" tai "jätä se kotiin" ja sit ku oon et ei ni sit ei mennäkään vaan pohditaan, että koskahan sitten vois mennä ja huokaillaan?
Mulla oli ihan sama juttu, täysimetin 4 kk eikä vauva huolinut ollenkaan tuttipulloa, sai raivarin heti jos siitä yritti tarjota vaikkapa äidinmaitoa.

Yksi kaveri loukkaantui kun en lähtenyt baariin kun vauva oli 3 kk. Annoin loukkaantua kaikessa rauhassa.

Älä välitä muista, vaan tee niinkuin itse haluat tässä asiassa, vain sinä tiedät mikä on parasta sinulle ja vauvallesi.
 
ap
joo heti tuli parempi mieli kun sain avautua. Kiitti teille. Juuri tämän purkauksen aiheutti tilanne ystävän kanssa, jolla on samanikäinen. Oli törmännyt kaupingilla vanhaan tuttuun ja sopinut treffit kolmisteen. Hän siis itse ilmanmuuta lähtee ilman vauvaansa, ja siksi vissiin kokee, että minunkin pitäisi. Tämä nyt tällainen vuosien takainen unehdottu tuttu vaan ei ole niiiiin tärkeä, että alkaisin miettimään miten vauvanhoito sujuu, enkä kyllä jaksa miespuolisen puolitutun kanssa kahvitella ja imetellä siinä. Plus että ystävä viittasi vauvattomaan kahvitteluun, ni ei se sit halua varmastikaan kenenkään vauvaa sinne. Vaikka muuten kyllä imetän jokapaikassa. Ja sitten kun laitoin viestin, että ilman vauvaa en lähde ni takas tuli että "aijaa etkö halua nähdä xx?". No en just nyt jos se siitä on kiinni.

Nii joo et ei muuta, ei mua oikeesti ees potuta, piti vaan avautua. Meen nyt pesimään peiton alle ku joku haluaa taas maitoa. :LOL:
 
Kyllä mie ainaki otan vauvan mukaan jokapaikkaan... (En siis imetä.) Imetyksessä ahdisti miuta se, etten olis voinu lähtee minnekään (en todellakaan ole julki-imettäjä), enkä olisi viitsinyt istua neljän seinän sisällä kuukausia, johan olisin menettänyt järkeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitihän se imettäjien paremmuus taas tähänkin vetää. Meillä syödään korviketta ja silti vauva aina siellä missä minäkin.
Eiköhän me kaikki voida kuitenkin tunnustaa se tosiasia, että äidinmaito on kuitenkin parempaa ravintoa kuin korvike. Itse olen kolme lasta korvikkeella syöttänyt mutta jos imetys olisi onnistunut, olisin tottakai imettänyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitihän se imettäjien paremmuus taas tähänkin vetää. Meillä syödään korviketta ja silti vauva aina siellä missä minäkin.
Eiköhän me kaikki voida kuitenkin tunnustaa se tosiasia, että äidinmaito on kuitenkin parempaa ravintoa kuin korvike. Itse olen kolme lasta korvikkeella syöttänyt mutta jos imetys olisi onnistunut, olisin tottakai imettänyt.
Varmasti on parempaa, mutta eihän tässä nyt siitä ollut kyse vaan sitä, että EI IMETTÄVÄT äidit jättävät vauvansa toisten hoiviin. Tämä selsivi jo ensimmäisessä kappaleessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitihän se imettäjien paremmuus taas tähänkin vetää. Meillä syödään korviketta ja silti vauva aina siellä missä minäkin.
Eiköhän me kaikki voida kuitenkin tunnustaa se tosiasia, että äidinmaito on kuitenkin parempaa ravintoa kuin korvike. Itse olen kolme lasta korvikkeella syöttänyt mutta jos imetys olisi onnistunut, olisin tottakai imettänyt.
Varmasti on parempaa, mutta eihän tässä nyt siitä ollut kyse vaan sitä, että EI IMETTÄVÄT äidit jättävät vauvansa toisten hoiviin. Tämä selsivi jo ensimmäisessä kappaleessa.
No näinpä, kunnon äidit eivät jätä lapsia edes isän "hoitoon".
 

Yhteistyössä