Minä en äänestä enää koskaan :-(

  • Viestiketjun aloittaja Vihainen!
  • Ensimmäinen viesti
Vihainen!
Minä äänestin. Tosin en käyttänyt ehdokkaan valitsemiseen paljon vaivaa koska puolue on aina ollut minulle sama ja sieltä vain valitsin hetken tutkimisen jälkeen ehdokkaan jota äänestin Tosin ei paljon kannattanut äänestää, koska äänestämäni ehdokas ei päässyt läpi, kuten ei ole päässyt millään kertaa kun olen eduskuntavaaleissa äänestänyt ja sitäpaitsi myöhemmin tajusin, että olisi ollut paljon parempiakin ehdokkaita, joita olisin voinut äänestää ja yksi heistä taisi jopa päästä läpi. Että oikeastaan oli ihan sama, vaikka en olisi äänestänyt.

Minä en äänestä enää koskaan, koska aina kun äänestän vaikka presidentinvaaleisssa tai vaikka eduskuntavaaleissa, niin äänestämääni ehdokasta ei koskaan valita vaikka juuri presidentiksi tai kansanedustajaksi. Siksi minä en äänestä enää koskaan, koska tyhjän saa pyytämättäkin.
 
Oi enpä oo koskaan ennen ajatellutkaan, että kaikkien ehdokkaiden jotka ääniä saa pitäisi tulla valituksi. Mutta oikeessahan sää oot! Ja ehdokaslistat pitäis myös poistaa, ihan turhaa rajoittaa kenelle voi äänensä antaa.
 
juu ei
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. Ehkä sulla ap ei riitä tarpeeksi kykyä äänestämiseen tai politiikkaan ylipäätään jos viimetingassa päätät voin jonkun tyypin kunhan puolue on sama ja sitten pahoitat mielesi kun ei koskaan mene läpi.

Ei mennyt minunkaan ehdokas läpi mutta tulee vielä menemään jos hyvin käy 4 vuoden päästä. Olen usein äänestänyt eikä ehdokas ole päässyt mutta äänet ei suinkaan ole menneet hukkaankaan. Joinakin kertoina kyllä olen äänestänyt juuri sellaista joka on mennyt läpi mutta se on ollutkin melko odotettavissa.

En ole ihan varma olenko äänestänyt elämäni aikana muuta kuin kahta eri puoluetta, saattaa että on ollut kolmaskin mutta en mene vannomaan. En siis ole täysin puolueuskollinen mutta käytän järkeäni, sydäntäni ja tutkin melko tarkkaan ketä äänestän ja toivon parasta.

Joten älä äänestä jos se ei ole sun juttus. Parempi niin kuin että äänestät vain huvikseen jotain täysin turhaa pelleä joka joko tekee pelkkää vahinkoa tai ei saa mitään aikaiseksi. Ja ilmeisesti sun puoluekin on joku jota ei kovin korkealle kannata päästää niin pidä toi tyyli, älä äänestä ;)
 
säpäle harmaana
Miksi sinua harmittaa, jos oma ehdokas ei mennyt läpi, kun et ehdokkaan valintaan sen enempää uhrannut edes aikaa? Jos äänestät pääasiassa puoluetta, niin eikö ole periaatteessa ihan sama pääseekö se oma ehdokkaasi läpi.
 
Viisas
Ap:n tilanteessa kannattaisi käyttää valtaa toisin päin. Jos oma ehdokas ei koskaan pääse läpi, miksi et äänestä suurinta inhokkiasi? Kokeile ihmeessä, onko sinun äänestyslapuissa toisaan sellaista taikaa, että pystyt estämään jonkun valinnan.
 

Yhteistyössä