Minä voitin sen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";30097791]En ole tuo jolle vastasit mutta tuo on sulta aika heikko esitys. Esim. minä en syö lihaa ja vaatteet teen itse tai teetätän/ostan sellaisista paikoista että voi varmistua niiden alkuperästä.
Et sä voi perustella epäeettisia toimia sillä että löytyy vielä pahempia juttuja tai että muutkin tekee. Timantit eivät todellakaan ole elintärkeitä, tosin ei ole liha tai riistovaatteetkaan mutta timantit vielä vähemmän.
Sanoisit sitten ettei kiinnosta p-skan vertaa eettisyys, kunhan saat hilusi. Etkä esittäisi että kiinnostaa, näytät vain tekopyhältä.[/QUOTE]

No hohhoija taas!

Kysele kivien hionnan laadusta:

Mikä on taulun koko kiven halkaisijaan nähden? (Hyvä arvo on 53-60%)
Mikä on kiven alaosan syvyys kiven halkaisijaan nähden? (ei yli 46%)
Onko kiven hionta symmetrinen ja kiillotus hyvä?
Onko reunus hierretty vai viistehiottu?
Saatko hionnan laadusta jotain mustaa valkoisella?
Onko kivelle tehty mitään käsittelyitä, kuten laserporausta tai lasitäyttöä?
Mistä myyjä tietää, ettei käsittelyitä ole tehty?

Kysy papereita:
Kysy, onko yli 0,5 karaatin kivi tutkittu puolueettoman jalokivilaboratorion toimesta. Saatko nähdä tutkimusraportin? Mikset saisi, jos sellainen on olemassa.

sormus tulee minulle maksamaan 400,- + etä saan SI2 220,- eli noin 640,- ei pahaa noin hyvästä sormuksesta mitä metsästänyt jo aikoja sitten että yks iso timantti olisi.

Eli maksoit täysin normihinnan. Kyseisen sormuksen käypähinta pyörii juuri noissa eBayn $200-400 väleissä. Ei tuosta saa myydessä edes omiaan pois, mutta jos tykkää sormuksesta, niin mitä väliä.

Eli maksoit täysin normihinnan. Kyseisen sormuksen käypähinta pyörii juuri noissa eBayn $200-400 väleissä. Ei tuosta saa myydessä edes omiaan pois, mutta jos tykkää sormuksesta, niin mitä väliä.

No kun ei pyörii samoissa hinnoissa ko sormus :). Jos olisi pyörinnyt aivan sama olisi, mutta kun ei. Sanoin jo mulla yks sormus on ja sen arvo aivan eri Suomessa ja onko oikeasti väliä? Pääasia sain kuitenkin sen aika halvalla ja sen mitä metsästänyt jo aikoja sitten.

Minkä värinen tuo kivi ? Onko se esim r (River), joka on puhtain väri?
Tuo Si1 – Si2 tarkoittaa timantissa hyväa keskitaso, jotain sulkeumia voi olla nähtävissä silmin.
Timanttien hintaerohan on melko suuri juuri näiden kahden luokan välillä. Et voi siis tuolla tavalla sanoa, että "voitit" mitään, koska et tiedä vielä edes luokkaa, jonka saat.

SI2 tarkoittaa että sulkeumia on poistettu laserporauksella ja porausjälki ja hartsipaikka on nähtävissä paljain silmin. SI1 tarkoittaa että korjaus näkyy vain 10x suurennuksella. Siksi SI1 ja SI2 välinen hintaero on suuri.

SI3 ei ole "virallinen" luokitus mutta tarkoittaa ettää hartsipaikat ja niistä johtuvat värivirheet ovat selvästi näkyvissä.

[QUOTE="hmmm";30097791]En ole tuo jolle vastasit mutta tuo on sulta aika heikko esitys. Esim. minä en syö lihaa ja vaatteet teen itse tai teetätän/ostan sellaisista paikoista että voi varmistua niiden alkuperästä.
Et sä voi perustella epäeettisia toimia sillä että löytyy vielä pahempia juttuja tai että muutkin tekee. Timantit eivät todellakaan ole elintärkeitä, tosin ei ole liha tai riistovaatteetkaan mutta timantit vielä vähemmän.
Sanoisit sitten ettei kiinnosta p-skan vertaa eettisyys, kunhan saat hilusi. Etkä esittäisi että kiinnostaa, näytät vain tekopyhältä.[/QUOTE]

Omistaahan Venakko aitoja turkiksiakin, että se siitä eettisyydestä.

Kysele kivien hionnan laadusta:

Mikä on taulun koko kiven halkaisijaan nähden? (Hyvä arvo on 53-60%)
Mikä on kiven alaosan syvyys kiven halkaisijaan nähden? (ei yli 46%)
Onko kiven hionta symmetrinen ja kiillotus hyvä?
Onko reunus hierretty vai viistehiottu?
Saatko hionnan laadusta jotain mustaa valkoisella?
Onko kivelle tehty mitään käsittelyitä, kuten laserporausta tai lasitäyttöä?
Mistä myyjä tietää, ettei käsittelyitä ole tehty?

Kysy papereita:
Kysy, onko yli 0,5 karaatin kivi tutkittu puolueettoman jalokivilaboratorion toimesta. Saatko nähdä tutkimusraportin? Mikset saisi, jos sellainen on olemassa.

Siinä ilmoituksessa lukee, että ClarityEnhanced, eli viallinen kivi joka on porattu rikki ja korjailtu. Arvo ehkä muutaman kympin tai satkun.

Ihan vaan muistutan näille hinnasta nillittäville, että Milanna ostaa tuon ihan omilla, itse ansaituilla rahoillaan ja jos on varaa, niin mitä sitten? Ei ole teidän lompsasta pois, oli hinta sitten liian korkea tai liian matala. Vai miksi joku random vieras ilkuu jälleenmyyntiarvosta? Tuleeko Milanna hakeen sulta sen erotuksen vai?

Ihan vaan muistutan näille hinnasta nillittäville, että Milanna ostaa tuon ihan omilla, itse ansaituilla rahoillaan ja jos on varaa, niin mitä sitten? Ei ole teidän lompsasta pois, oli hinta sitten liian korkea tai liian matala. Vai miksi joku random vieras ilkuu jälleenmyyntiarvosta? Tuleeko Milanna hakeen sulta sen erotuksen vai?

Niinpä :)

Uusimmat

Yhteistyössä