Mies haluaa kertoa kun lapsi on täysi-ikäinen.
Ok. Ymmärrän kyllä miehesi kannan, mutta silti olen sitä mieltä, että on lapsen OIKEUS saada tietää biologiset juurensa mahdollisimman pienenä.
Jos kerrotte lapselle totuuden hänen tultuaan täysi-ikäiseksi niin luulen, että lapsi pitää edelleenkin kasvatti-isäänsä isänään, mutta lapsenne eli siinä vaiheessa nuoren aikuisen ihmisen identiteetti voi mennä täysin palasiksi.
Ja tuo identiteetin murskautuminen varsinkin herkässä iässä olevalle nuorelle voi olla todella vaikea ja kauaskantoinen juttu.
Jos taas kertoisitte mahd.pienenä, lapsi varmaan kelailisi asiaa varsinkin murrosiässä, mutta asia olisi silti hänelle luonnollinen juttu joka on "aina ollut niin".
Tietystikään en tunne lastasi enkä tiedä teidän perheestä mitään muuta kuin nämä pienet tiedot, kaikkihan voi mennä aivan toisin kuin mun skenaarioissa, mutta nuo mun mainitsemat vaihtoehdot on ihan todellisia ja mun mielestä sun äitinä pitäis pyrkiä ajattelemaan lapsesi parasta, voi olla aika tuskaisaa ja repivää saada tietää 18-vuotiaana että isäsi ei olekaan oikeasti sulle mitään sukua.
Varmasti kyllä ajatteletkin lapsesi parasta, niinhän tämä aloituskin antaa ymmärtää ja ymmärrän kyllä, että on varmasti vaikeaa olla tuossa tilanteessa kun mies on noin jyrkästi kertomista vastaan.
Hirmusesti voimia! :hug: