Minä muuten oikeasti tahtoisin tietää että mihin tuo perustuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ainakin alko olla sen verran vähän maitoa tytön ollessa 1,5 v että pakko oli lopettaa..oli muutakin hommaa,kun istua sohvalla imettämässä n. 1-2 krt tuntiin.. :whistle: ja mainittakoon,tyttö ei ikinä kelpuuttanut tuttipullosta korviketta eikä äidinmaitoa =) että siitä ei ainakaan johtunut mulla,että maidontulo väheni..

No imetystä ylläpitää prolaktiini, joka on hormoni. Hormonien säätelyyn taas vaikuttaa aivolisäke, joka ottaa vastaan ulkoiset ärsykkeet. Maidontulo ei lopu ku seinään normaali tilassa, mutta koska imetys on herkkä häiriintymään (tämä on sitten yksilöllistä) niin, yhdessä psykologisten tekijöiden kanssa, imetys voi nopeasti alkaa vähenemään ja loppua..

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en tiedä muuta kuin että mulla maidontulo väheni koko ajan ja sitten tein hätäratkaisun ja annoin lisäksi pojalle tuttelia. Ja kun poika oli päässyt helpolla tuttipullon kanssa, niin lopulta alkoi järkyttävä huuto kun hän näkikin tissin. Mutta tosiaan, en tiedä miksi, maidontulo totisesti väheni radikaalisti parin kuukauden imettämisen jälkeen :(

Siis pyysikö vauva rintaa useammin? Yrittikö syödä siis useammin? Suunnilleen tuossa iässä tulee se tiheänimunkausi ja vauvan pitää syödä useammin, jotta maitomäärä taas lisääntyy oikealle tasolle.

Pyysi rintaa useammin, mutta maitoa ei vaan tullut. Ja tunsin miten sitä ei enää pakkautunut rintoihin, ihan oikeesti tuntui pidempään siltä että maitoa ei vaan enää muodostunut.

Mutta ehdottomasti mokasin tuon Tuttelin kanssa ja ajattelin nyt tämän tulevan vauvan kanssa olla viisaampi.

Tässä käy ilmi se perinteinen moka, luullaan että maito loppuu kun sitä ei enää pakkaudu rintoihin. Ei sitä yleensä pakkaudukaan, kun maidontulo tasaantuu vauvan tarpeita vastaavaksi.

Yhteistyössä