Minä muuten oikeasti tahtoisin tietää että mihin tuo perustuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun sanotaan, että ensin imetti vauvaa ja sitten se maidontulo vain loppui. Enkä tahdo provoilla enkä ärsyttää, mutta tahtoisin tietää että mikä hemmetti sen muka lopettaa esim. 5-8kk imetyksen jälkeen tuosta noin vaan? Meillä oli kakkosen imetysaikana vaikka mitä kauheaa, sairauksia siis lähinnä, eikä se maidontulo loppunut niihin. Sitä anoppi jaksoikin hämmästellä, että miten sulta vielä tulee maitoakin. Ei olisi varmaan saanut... kai se kertoi jotain tavastani suhtautua hänen mielestään, kun en edes tyrehdy vaikka tapahtuu tiäs mitä kauheaa.

Esikoisen kohdalla maidontulo hiipui ja tyrehtyi, koska en imettänyt tarpeeksi usein. Ja se taas johtui siitä, että vieraiden aikana ja kylässä/julkisesti en imettänyt koska esikoinen tarvitsi siihen rintakumia ja minua se ei kiinnostanut. Tai toki imetin sen kanssa, mutta en halunnut julkisesti temppuilla sen kanssa. Mutta koska en imettänyt kokoaika vaan poika sai myös tuttelia niin toki se tyrehtyi ja lisätyrehtymistä tapahtui, koska mitään tiheänimunkautta ei päässyt tulemaan, koska tutteli korvasi sen. 2kk jälkeen oli tissit tyhjät. Mutta en minä sitäminään mystisenä pitänyt vaan rehellisesti myönsin mistä se johtui, että imetys meni ketuilleen.

Nyt täysimetän kolmatta lastani enkä minä osaa ajatella, että miten tämämaito nyt yhtäkkiä katoaisi?!?!

Eli ilman provoilua ja hammasten kiristelyä niin kertokaa nyt jotain faktaa.

Mä en tiedä muuta kuin että mulla maidontulo väheni koko ajan ja sitten tein hätäratkaisun ja annoin lisäksi pojalle tuttelia. Ja kun poika oli päässyt helpolla tuttipullon kanssa, niin lopulta alkoi järkyttävä huuto kun hän näkikin tissin. Mutta tosiaan, en tiedä miksi, maidontulo totisesti väheni radikaalisti parin kuukauden imettämisen jälkeen :(

faktaa mulla ei oo heittää mutta mulle tapahtui just noin. nopeeta tahtia väheni. ei menny kauan niin ei tullu ku vähäsen. aluks pumppasin ja yritin että sais edes vähän mutta ei auttanu mikään. :( ekaa imetin 8kk ja tokaa 7kk.

Siis multa ei ehtynyt maitoa vaan se imetys lopetettiin lääkärin määräyksestä, koska minun terveyteni oli vaarassa ja tarvitsin lääkitystä sairauteeni. Ja nämä toiset lääkkeet eivät sopineet imetyksen aikana.. Ikää lapsella silloin n.2kk..

Oon muuten miettiny aivan samaa. Onkohan se vaan niin, että ei ole ollut tarpeeksi tietoa, että miten toimittaessa sitä maitoa riittää/ei riitä? Tai ei vain halua myöntää tehneensä virheen... Vaikea sanoa, kun itselläni on kokemusta vain yhdestä imetyksestä (tyttö nyt 5kk) ja se on sujunut alusta asti ilman mitään ongelmia.

no jaa a sen ku tietäs miks se maidontulo väheni...oisko esim menkkojen alkamisella osuutta asiaan? kaikki me ollaan yksilöllisiä ja parhaani yritin et maitoa tulis mut niin se vaan loppu keskimmäisen kohalla 5-6kk:n iässä ja kuopuksen 4kk:n iässä. imetin monta kertaa päivässä, söin ja join hyvin jne jne...ei se ihmisen elimistö kummiskaa oo kone joka toimii ku käsketään. ei kai siinä sen kummempia faktoja oo olemassa...toiset pystyy imettämään puoltoista jopa kaksvuotiastakin ja toisilla ei nouse maito oikein ensinkään rintoihin.
loppuun asti kuopuksenkin kohdalla yritin imettää monta kertaa ja usein mut maitoa ei enää noussu ja vauva itki nälkäänsä. pakko siirtyä pulloon ja korvikkeisiin.

minulla alkoi maito loppumaan vähitellen.ihmettelin kun se aina itki imettäessä.neuvolassa huomattiin että paino ei nouse.poika ei huolinut pulloa heti.piti antaa pulloa väkisin.
maitoa tuli 3 kuukauden ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en tiedä muuta kuin että mulla maidontulo väheni koko ajan ja sitten tein hätäratkaisun ja annoin lisäksi pojalle tuttelia. Ja kun poika oli päässyt helpolla tuttipullon kanssa, niin lopulta alkoi järkyttävä huuto kun hän näkikin tissin. Mutta tosiaan, en tiedä miksi, maidontulo totisesti väheni radikaalisti parin kuukauden imettämisen jälkeen :(

Siis pyysikö vauva rintaa useammin? Yrittikö syödä siis useammin? Suunnilleen tuossa iässä tulee se tiheänimunkausi ja vauvan pitää syödä useammin, jotta maitomäärä taas lisääntyy oikealle tasolle.

imetystukilista.net sivuilla sanottiin asiasta, että maidontulo ei lopu täysimetyksellä, mutta äidit monesti luulevat, että maito ei riitä. Tästä seuraa korvikkeen antaminen, mikä vähentää maidontuloa, koska vauva ei ime enää yhtä paljon.

Tuohon kun vastauksen tietäis.
Vanhempaa poikaa imetin 14kk ja sittenkin maitoa olis tullu vaikka kuinka paljon. Kolmen vuoden päästä imetin nuorempaa poikaa 3,5kk ja sitten maito loppui. Syytä en tiedä, mutta sitä ei vaan tullut, ei itkemälläkään. Ja kaiken tein ihan samoin kuin vanhemmankin pojan kanssa. Syötiin samanlaista ruokaa, sain nukkua jopa enemmän kuin kolme vuotta sitten, äitiysloman pidin samalla tavalla jne. Mutta kun loppui niin loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
imetystukilista.net sivuilla sanottiin asiasta, että maidontulo ei lopu täysimetyksellä, mutta äidit monesti luulevat, että maito ei riitä. Tästä seuraa korvikkeen antaminen, mikä vähentää maidontuloa, koska vauva ei ime enää yhtä paljon.

No siellähän kyllä sanotaan. Niiden mukaan imettää pitäs vaikka itse kuolis/joutus pakkohoitoon kunhan vaan imettää, aivan sama vaikka rääkkäis itsensä hengiltä.

minulla lopetti rintatulehdus,tai sen jälkeen ei enää vain tullut maitoa ja vauva vain hermostu vaikka kuinka yritin,katsoin parhaakseni lopettaa vauvan nälässä pidon ja antaa korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No siellähän kyllä sanotaan. Niiden mukaan imettää pitäs vaikka itse kuolis/joutus pakkohoitoon kunhan vaan imettää, aivan sama vaikka rääkkäis itsensä hengiltä.

No ei kyllä sanota. Siellä sanotaan, että tärkeintä ja pääasia on, että lapsi saa ruokaa - tuli se sitten tissistä tai pullosta.

kakkanmarjat sanon minä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis pyysikö vauva rintaa useammin? Yrittikö syödä siis useammin? Suunnilleen tuossa iässä tulee se tiheänimunkausi ja vauvan pitää syödä useammin, jotta maitomäärä taas lisääntyy oikealle tasolle.

Pyysi rintaa useammin, mutta maitoa ei vaan tullut. Ja tunsin miten sitä ei enää pakkautunut rintoihin, ihan oikeesti tuntui pidempään siltä että maitoa ei vaan enää muodostunut.

Mutta ehdottomasti mokasin tuon Tuttelin kanssa ja ajattelin nyt tämän tulevan vauvan kanssa olla viisaampi.

Pyysi rintaa useammin, mutta maitoa ei vaan tullut. Ja tunsin miten sitä ei enää pakkautunut rintoihin, ihan oikeesti tuntui pidempään siltä että maitoa ei vaan enää muodostunut.

Mutta ehdottomasti mokasin tuon Tuttelin kanssa ja ajattelin nyt tämän tulevan vauvan kanssa olla viisaampi.

Ei se maito tunnukaan siellä rinnoissa välttämättä sillä tavalla pakkaantuneena. Ei mulla ainakaan tunnu ja silti olen täysimettänytkin 7kk ja jatkanut imetystä 2v4kk ikäiseksi. Rinnat tuntui omiin käsiin ihan tyhjiltä lussukoilta.

ei kokemusta omalta kohdaltani, mutta uskon että maidon tulo voi loppua yht äkkiä ihmisillä, koska voi eläimilläkin. Mulla kokemusta koiran yht äkkiseen maidon tulon lopumiseen, ilman mitään selkeää syytä.

Mullakin on neljä lasta eikä maidontulo oo täälläkään itsestään loppunut, vaan olen joutunut lopettamaan sen...:) Eipä sekään kivaa ole jos maitoa vaan tulee vaikkei enää haluais imettää.

En nyt ota kantaa siihen, että voiko se maito vaan loppua - varmaan voi. Mutta tähän yllä olevaan kommentoin, että...

..mullakin jossain vaiheessa se pakkautumisen ja täynnä olevien rintojen tunne lakkasi ja luulin, ettei maitoa enää ole, mutta oli sitä. Se maidon tuotto vaan tasaantuu niin, ettei se enää pakkaudu.

..meidän neidillä todella oli niitä paljon puhuttuja tiheän imemisen kausia, että olis syöny muutaman päivän tunnin välein tms. Mutta sitten se taas tasaantui ja uskon, että sääteli itse sitä tarvittavan maidon määrää tavallaan tilaamalla sitä lisää.

Eli noilla yllä olevilla perusteilla imetystä ei välttämättä olis vielä tarvinnu lopettaa... enkä ole mikään fanaatikko todellakaan! Totean vaan omasta kokemuksesta.

huomaa muuten teidän joilla imetys onnistunut juuri niinkuin olette halunneet, että luulette että imetys onnistuu kaikilla samoin jos vain haluaa. Kyllä minäkin halusin, mutta maitoa ei vain tullut. Ja siitä todella sain kuulla kuinka huono äiti olen kun en imetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74 käymässä:
Vanhempaa poikaa imetin 14kk ja sittenkin maitoa olis tullu vaikka kuinka paljon. Kolmen vuoden päästä imetin nuorempaa poikaa 3,5kk ja sitten maito loppui. Syytä en tiedä, mutta sitä ei vaan tullut, ei itkemälläkään. Ja kaiken tein ihan samoin kuin vanhemmankin pojan kanssa. Syötiin samanlaista ruokaa, sain nukkua jopa enemmän kuin kolme vuotta sitten, äitiysloman pidin samalla tavalla jne. Mutta kun loppui niin loppui.

Ja tiedän, että loppui, kokeilin pumpatakin, imetyksen jälkeen ja välissä, mutta loppu se oli. Ei auttanut mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja höpsö:

En nyt ota kantaa siihen, että voiko se maito vaan loppua - varmaan voi. Mutta tähän yllä olevaan kommentoin, että...

..mullakin jossain vaiheessa se pakkautumisen ja täynnä olevien rintojen tunne lakkasi ja luulin, ettei maitoa enää ole, mutta oli sitä. Se maidon tuotto vaan tasaantuu niin, ettei se enää pakkaudu.

..meidän neidillä todella oli niitä paljon puhuttuja tiheän imemisen kausia, että olis syöny muutaman päivän tunnin välein tms. Mutta sitten se taas tasaantui ja uskon, että sääteli itse sitä tarvittavan maidon määrää tavallaan tilaamalla sitä lisää.

Eli noilla yllä olevilla perusteilla imetystä ei välttämättä olis vielä tarvinnu lopettaa... enkä ole mikään fanaatikko todellakaan! Totean vaan omasta kokemuksesta.

Juu totta on, että mä en voi tietää olisko maidon tulo loppunut kokonaan vai ei. Kuten jo tuolla aiemmin kerroin niin tyhmä olin kun aloin antamaan lisäksi Tuttelia. En olis todellakaan lopettanut imettämästä, mutta poika ei enää suostunut syömään rinnasta kun kerran helpompi oli ottaa tuttipullosta :(

Ja tiedän, että loppui, kokeilin pumpatakin, imetyksen jälkeen ja välissä, mutta loppu se oli. Ei auttanut mikään.

Näin mullakin oli. Tuli maitoa, mutta ihan älyttömän vähän, just pumpatessa sen parhaiten huomasi :( .

meillä kahdella ekalla harjoiteltiin ja maitoa van ei tullut tarpeeksi. kolmatta syötin väkisin rinnasta ja karjui ilmeiseti nälkäänsä. 5kk iässä paino alkoi laskamaan vaikka sai vaan pelkkää rintaa ja aina, kaks vanhempaa lasta sai selvitä keskenään kun äiti vaan imetti. tuossa 5kk iässä neuvola puuttui asiaan ja määräsi heti lihat ruokavalioon ja kasvikset sekä öljylisän.. onneks..

Yhteistyössä