Minä kaipaisin uusia vinkkejä ihan tavalliseen arkiruokaan jotta kertokaapa teidän perheen suosikkiruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perusmättö on m4eillä nuudelivokki! nams! Eli eka kuulotetaan sipuli, valkosipuli, pakastevihannessekoitus ja sen jälkeen paistumaan broiskunfilesuikaleet joukkoon ja nuudelitkin keitän pikaiseen ja heitän joukkoon maustumaan:)..

Myös nuudelien sijaan oon käyttänyt perusmättöön kuskusia.. se on vielä helpompi kuin nuudelit. Vesi kiehatus.. kuskusit sinne ja pois liedeltä. viiden minuutin kuluttua kaadan kuskusit vokkiin!

Perusohje siis että kaikki vaan paistinpannulla kuullostellen :-D ja mausteina valkosipulin lisäksi milloin mitäkin.. pippurisekoitusta, suolaa, chiliä

Vastaan aina tämän saman.. ;)

Tomaattinen makkarakeitto

Vettä
3-4 perunaa
Pussi keittojuureksia
4 makkaraa
lihaliemikuutio
Tölkki valkosipulilla maustettua tomaattimurskaa

Kaikki kerralla kattilaan ja antaa keittyä kunnolla kypsäksi.

Voittaa tavis makkarasopan ihan helposti. :p

Savukalakeitto

4-5 perunaa kuutioituna
1 porkkana kuutioituna
sipulia (jos haluaa)
sitruunaa
savukala pala (paloittele)
ruokakermaa
koskenlaskija sulatejuustoa (tavallista tai viherpippuri)
maustepippuria
tilliä
kalaliemikuutio

Laita veteen maustepippuri ja kalaliemikuutio sekä kuutioidut porkkana ja peruna ja sipuli. Keitä suht kypsiksi. Lisää savukala, kerma ja sulatejuusto kuutiot (itse laitan noin 1/2 pkt tavallista koskenlaskijaa). Keitä miedolla lämmöllä,Purista sitruuna sekaan ja laita tillit mukaan. :p . lisukkeksi näkkäriä tai tummaa leipää. ... taitaapa perhe saada huomenna taas kalakeittoa.

Helppo makkarakastike

1 kokonainen hk sininen lenkki, kuutioina (itse käytän sitä 10%)
1 iso sipuli
1 lihaliemikuutio
1-2 rkl tomaattipyrettä
2prk ruokakermaa 15%
loraus soijakastiketta
persiljaa (jos tykkäät)
pizzamaustetta, maustepippuria, grillausmaustetta tai mistä mausteesta nyt tykkäätkään

Kuullota sipulia ja makkaroita pannussa, heitä joukkoon kerma ja muut aineet, anna poreilla miedolla lämmöllä. Itse olen joskus heittänyt pienen ripauksen cheddarjuusto-kastikeainesta (en muista merkkiä, mutta tarkoitettu kuumaksi dipiksi) :)

Makaronibroilerilaatikko

(määriä en osaa laittaa, kun kokkailen aina ihan näppituntumalla!)

keitettyä makaronia - suosikkini on Myllyn sydän-makaroni
- makaronit on hyvä maustaa jo keittovaiheessa, esim. kanaliemikuutio tai vähintään suolaus keitinveteen. Makaronit saavat mielellään jäädä keitettäessä "al denteksi".

paistettuja broilerinfilesuikaleita
- jos eivät olet valmiiksi marinoituja, niin maustaminen paistaessa on olennaista! Tässä laatikossa saa olla reilusti mausteita; chiliä, pippuria, currya, valkosipulia, yrttejä!

pilkottua paprikaa, sipulia, tomaattia, mitä vaan haluaa sekaan laittaa, ja sekaisin sitten uunivuokaan. Yksi purkillinen ruokakermaa - itse tykkään laittaa kolmen juuston kermaa - sekaan ja juustoraastetta päälle, ja sitten uuniin noin 175 asteeseen reiluksi puoleksi tunniksi. Uuni on vain viimeinen silaus, kypsäähän tuo ruoka on jo uuniin laitettaessa, että paistoajalla ei sinänsä ole merkitystä. Taatusti on valmista sitten kun pinta on saanut vähän väriä.

Yhteistyössä