minä joka en ymmärrä mistään mitään, tarvitsen nyt tukka-apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Saan rakkaalta mieheltäni toivomani lahjan. Eli kampaajalle pääsen. Olis riittänyt ihan vaan leikkaus, mutta mies meinasi että jospa kerrankin ihan värjäisinkin parturilla hiukset.

Ihan jees, tottakai, mutta pienoinen ongelma on se että viimeksi kampaaja on värjännyt mun hiukset n. 13 vuotta sitten :ashamed: .

Niin että mitäs hittoa mä sitten siellä pyydän tekemään? Eikös nyt oo muotia ne monivärijutut, vai?

Niin ja kertokaas ideoita mikä vois olla hyvä malli ja väri ja tyyli ja kaikkea :xmas:

Nimim. very out of fashion at the moment :whistle:

Tässä sulle hyvä sivusto, josta löytyy tuhansia tukkamalleja. Valitse ylhäältä valikoista kriteerit, millaista mallia haluat etsiä, ja sieltä niitä löytyy: http://hairstyles.hairboutique.com/

Ja siis, pointtina mun mielestä tässä asiassa on se, että löydät itseäsi miellyttävän mallin, olipa se sitten in tai ei :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Käy etukäteen siellä liikkeessä ja kysy kampaajalta mitä hän ehdottaisi, mieti asiaa jja tee sitten oma päätöksesi, tässä mun vinkki :D

Ei se kampaaja välttämättä ehdi käydä miettimään ja ehdotteleen, jos ei ole varannut siihen(juuri silloin)aikaa.

Kiitos Tallu linkistä :flower: .

Mua pikkuisen pelottaa jättää juttu täysin kampaajan käsiin. Kerran niin aiemmin tein ja olin kaukana tyytyväisestä lopputuloksesta :| . Ainakin mä yritän kasvattaa hiuksia, eli en halua mitään lyhyttä mallia, vaan sellaisen josta on helppoa antaa tulla pituutta vaan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos Tallu linkistä :flower: . Mua pikkuisen pelottaa jättää juttu täysin kampaajan käsiin. Kerran niin aiemmin tein ja olin kaukana tyytyväisestä lopputuloksesta :| . Ainakin mä yritän kasvattaa hiuksia, eli en halua mitään lyhyttä mallia, vaan sellaisen josta on helppoa antaa tulla pituutta vaan lisää.

No tämän kerrot kampaajalle. :)

Kiitos Tallu linkistä :flower: .

Mua pikkuisen pelottaa jättää juttu täysin kampaajan käsiin. Kerran niin aiemmin tein ja olin kaukana tyytyväisestä lopputuloksesta :| . Ainakin mä yritän kasvattaa hiuksia, eli en halua mitään lyhyttä mallia, vaan sellaisen josta on helppoa antaa tulla pituutta vaan lisää.

tasapitkä malli voi olla silloin paras.

Mä menisin ihan paikan päälle näyttäytymään ja varamaan aikaa. Voitte hiukan suunnitella mitä olisi ohjelmassa niin kampaaja osaa sitten varata sulle riittävästi aikaa. On ihan eri asia jos vaan leikkautat tai laitatat myös väriä tai useampaa. Ja mun kampaaja ainakin haluaa tutkia kunnolla millaiset hiukset jollain on kun tulee asiakkaaksi ekaa kertaa. Ei värejä vaan lätätä päähän vaan tutkitaan hiuslaatu, mahdolliset edelliset värjäykset (tarvitaanko esim värinpoistoa) yms.

Uskaltaako kaikki antaa tuntemattomalle kampaajalle vapaat kädet? Hänen näkemys hienosta tukasta voi olla ihan päinvastainen muitten ja sinun mielestä.

Emmä ainakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja SuloinenMyrkynkeittäjä:
Kiitos Tallu linkistä :flower: . Mua pikkuisen pelottaa jättää juttu täysin kampaajan käsiin. Kerran niin aiemmin tein ja olin kaukana tyytyväisestä lopputuloksesta :| . Ainakin mä yritän kasvattaa hiuksia, eli en halua mitään lyhyttä mallia, vaan sellaisen josta on helppoa antaa tulla pituutta vaan lisää.

No näin teen :D . Mitäs sitten värien kanssa? Voinhan pyytää kampaajan katsomaan mikä väri mulle sopis ja eiköhän nuo/te tiedä parhaiten miten olis paras värjätä. Siis että raitoja vai mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja SuloinenMyrkynkeittäjä:

No näin teen :D . Mitäs sitten värien kanssa? Voinhan pyytää kampaajan katsomaan mikä väri mulle sopis ja eiköhän nuo/te tiedä parhaiten miten olis paras värjätä. Siis että raitoja vai mitä...

No ekana kysyisin, että mitä toiveita. Sitten jos ei hajuakaan, kysyn, että mitä sä et halua.
Yleensä vastaus on irokeesi ja vihreä, mutta ne mä luen automaattisesti pois. : )

Sitten käydään läpi, vaaleaa, ruskeaa, punaista..?
Minkä sävyistä vaaleaa/ruskeaa/punaista, eli kylmää vai lämmintä..

Eka päätetään pohjaväri, sitten ehdotan siihen sopivia raitoja.

muista myös,että jos otat lyhyen mallin tai jotenkin muotoon leikatun,joudut käymään säännöllisesti kampaajalla leikkauttamassa sen jotta pysyy mallissaan.Sama juttu kestovärissä,2kk välein tyvien värjäys.Kevyt väri ja tasapitkä,niin ei tarvii juosta jatkuvasti kampaajalla...

Alkuperäinen kirjoittaja adalmine:
muista myös,että jos otat lyhyen mallin tai jotenkin muotoon leikatun,joudut käymään säännöllisesti kampaajalla leikkauttamassa sen jotta pysyy mallissaan.Sama juttu kestovärissä,2kk välein tyvien värjäys.Kevyt väri ja tasapitkä,niin ei tarvii juosta jatkuvasti kampaajalla...

Tylsää. Kerrostettu ja rikottu on upea,
ja vaatii käyttäjältään vähemmän!

Hei tosiaan. Pihinä ihmisenä mä EN aio juosta jatkossa kampaajalla värjäämässä päätäni, vaan halvasti (ja huonosti :D ) kotiväreillä. Niin aiheuttaako se nyt sitten ongelmia? Kannattaako edes sitä yhtä kertaa sitten kampaajalla värjätä?

Suosittelisin itse valmiiksi etsimään kuvia hiusmalleista ja väreistä mistä itse pidät. Kampaaja osaa kyllä tai ainakin pitäisi osata sanoa mitä mieltä niistä olisi ja mitä hän ehdottaisi. Itse olen ainakin sitä mieltä, että on paljon helpompi, jos asiakkaalla on mukana jo muutama kuva, että osaa tulkita jo niistä minkä tyylisestä ihmisestä on kyse ja kuva kertoo muutenkin enemmän, ku tuhat sanaa, kun asiat voi selittää niin monella tavoin etenkin kun on hiuksista kyse. Tärkeintä mielestäni on aina se, että asiakas lähtee kampaamostani tyytyväisenä ja oman näköisensä ja oloisensa "kampauksessa". Sekin on myös tärkeää, että ne hiukset on leikattu niin että asiakas saa ne laitettua myös kotona itse, eikä vain kampaamosta lähtiessä ole kauniina.
Jos olet kasvattamassa hiuksiasi .niin en silti ehkä suosittelisi tasapitkää. Kevyt kerrostus olis esim. ihan mukavan näköinen ja toisi ilmavuutta. Väristä sen verran, että riippuu kuinka usein normaalisti kotona värjäät hiuksia. Jos et usein, niin suosittelisin aikas lähellä omien hiusten sävyä olevaa pohjaväriä esim. joku kaunis lämmin suklaan ruskea ja siihen vaikka vähän vaaleita raitoja, joka korostaisi kerrostusta ja toisi elävyyttä hiuksiin ja jatkossa häivyttää mahdollista tyvikasvua. Hiukan on tietty vaikea näkemättä mitään suositella, mutta tässä edes pieni ehdotus.

jos kevyt värin laitatat niin ei ongelmaa.Kotivärjäyksen kestovärit peittää kevytvärin rippeet.Kestoväreissä ainut on musta,jota voi jäljitellä kotivärein.Tai sitten tummemmalla värillä voi peittää vaalamman kampaamösävyn.Ihan samanlaista väriä on vaikea löytää kotiväreistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelisin itse valmiiksi etsimään kuvia hiusmalleista ja väreistä mistä itse pidät. Kampaaja osaa kyllä tai ainakin pitäisi osata sanoa mitä mieltä niistä olisi ja mitä hän ehdottaisi. Itse olen ainakin sitä mieltä, että on paljon helpompi, jos asiakkaalla on mukana jo muutama kuva, että osaa tulkita jo niistä minkä tyylisestä ihmisestä on kyse ja kuva kertoo muutenkin enemmän, ku tuhat sanaa, kun asiat voi selittää niin monella tavoin etenkin kun on hiuksista kyse. Tärkeintä mielestäni on aina se, että asiakas lähtee kampaamostani tyytyväisenä ja oman näköisensä ja oloisensa "kampauksessa". Sekin on myös tärkeää, että ne hiukset on leikattu niin että asiakas saa ne laitettua myös kotona itse, eikä vain kampaamosta lähtiessä ole kauniina.
Jos olet kasvattamassa hiuksiasi .niin en silti ehkä suosittelisi tasapitkää. Kevyt kerrostus olis esim. ihan mukavan näköinen ja toisi ilmavuutta. Väristä sen verran, että riippuu kuinka usein normaalisti kotona värjäät hiuksia. Jos et usein, niin suosittelisin aikas lähellä omien hiusten sävyä olevaa pohjaväriä esim. joku kaunis lämmin suklaan ruskea ja siihen vaikka vähän vaaleita raitoja, joka korostaisi kerrostusta ja toisi elävyyttä hiuksiin ja jatkossa häivyttää mahdollista tyvikasvua. Hiukan on tietty vaikea näkemättä mitään suositella, mutta tässä edes pieni ehdotus.

Hei kiitos paljon :flower: . Kuulostaa uskomattomalta, mutta eipä tullut mieleenikään että voisin lähelle omaa väriäni värjätä hiukseni. Ei siltikään vaikka värjään tosi laiskasti tukkaani muutenkin ja oon ihan tykästynyt myös omaan väriini =) .

Mulla on runsas, paksu ja liukas hiuslaatu, joten sitä on kyllä pakko kerrostaa. Muuten se roikkuu vaan pitkin päätä tai on jatkuvasti ponnarilla.

Kiitos muutenkin kaikille hyvistä vinkeistä ja ideoista :flower: . Kyllä mä tiesinkin että teihin palstalaisiin voi aina luottaa pulmassa kuin pulmassa :heart: :hug:

Yhteistyössä