MINÄ HALUAN! Vanhan, suuren talon isolla pihalla!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo

Vieras
Mutta vielä ei ole vakiintumisen paikka, koska opiskeluni ovat kesken.
Vielä vuosia, kunnes saa alkaa miettiä tosissaan mihin sitä asettuu ja ennen kaikkea alkaa etsiä sitä unelmien taloa: suurta, vanhaa "maalaistaloa" isolla pihapiirillä!

Onko niitä enää? Sellaisia upeita, kauniita, suuria, vanhoja (1800-luvun loppu tai 1900-luvun alku) taloja?!

mä kävin katsomassa just yhtä 50-luvun taloa ja olisn iloinen että lämmöt ei ollu päällä, olis voinut olla aikamoiset tuoksut talossa..yöks...vaikka remontti-intoinen olenkin niin tuo vanha talo sai minut haeskelemaan uudempia...mutta siis jos remontit on tehty aikanaan ja talosta pidetty huolta niin mikäs ettei, kyllähän noita kartanoitakin varmasti on, se on sit eri juttu kellä on niitä vara ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin katsomassa just yhtä 50-luvun taloa ja olisn iloinen että lämmöt ei ollu päällä, olis voinut olla aikamoiset tuoksut talossa..yöks...vaikka remontti-intoinen olenkin niin tuo vanha talo sai minut haeskelemaan uudempia...mutta siis jos remontit on tehty aikanaan ja talosta pidetty huolta niin mikäs ettei, kyllähän noita kartanoitakin varmasti on, se on sit eri juttu kellä on niitä vara ostaa.

Joo siis itse en ihan kuitenkaan kartanoa tarkoittanut, vaan ihan "normaalia" vanhaa taloa, ne kun ovat olleet suurehkoja.
Ja tietysti jos valitsemaan pääsee, niin se on kunnossa pidetty talo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo siis itse en ihan kuitenkaan kartanoa tarkoittanut, vaan ihan "normaalia" vanhaa taloa, ne kun ovat olleet suurehkoja.
Ja tietysti jos valitsemaan pääsee, niin se on kunnossa pidetty talo. :)

jepjep, tuolla rotiskollakin oli hintaa melkein 100 000.

No 50-luvun taloa (todennäköisesti ns. rintamiestalo, joka on 70-luvulla rempattu pilalle) ei todella voi verrata tuommoiseen 1800-1900-luvun vaihteen taloon.
Onhan noita maaseudulla tyhjillään, mutta remonttia ne vaatii ja niiden remontointi on kalliimpaa kuin uuden rakentaminen, jos se tehdään perinteitä kunnioittaen.