Minä haluaisin lähteä vähäksi aikaa Helsinkiin,mies ei..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa

Vieras
Täältä pohjolasta ei tunu töitä/opiskelupaikkaa minulle löytyvän..hesingissä voisin opiskella hiusopintokeskuksessa itselleni unelmieni ammatin 11kk:ssa ja sitten palata kotiseudulle töihin(alan töitä löytyy ammattilaisille)..Ja mies voisi saada työn puitteissa siirron sinne siksi aikaa..Mutat ei halua,koska "vihaa"Helsinkiä..Kuitenkin olsii vain noin lyhyt aika..Tietty lapsetkin joutuisivat sitten vaihtamaan hoitopaikat sinne jne.,mutta..En ole onnellinen näinkään,kun en pääse ikinä haluamalleni alalle..Oisko se niin paha muka vähäksi aikaa sinne mennä,kun elämä muuttuisi sitten parempaan päin..?Meidän perheellä on ilmaiset junamatkatkin miehen työetuna,että pikaisesti päästäisiin esim.mummulassa käymään viikonloppuisin..

En kestäisi olla miehestäkään erossa..:/ Pitää antaa ajan vähän kulua,luulen että saan puhuttua ympäri kuitenkin,jos todellakin menee niin,etten täältä pohjolasta mitään mahdollisuuksia löydä..Katsotaan..

saako tuollaisesta11kk kurssista pätevyyden todellakin kampaajaksi...nehän maksaakin tosi paljon?Mikset hae ammattikoulun 3v:n parturi-kampaaja linjalle,ei tarvitsisi Helsinkiin asti lähteä.Peruutuspaikkoja varmaaan kannattais kysyä,voisit päästä jo tänä syksynä..

Alkuperäinen kirjoittaja ollie:
saako tuollaisesta11kk kurssista pätevyyden todellakin kampaajaksi...nehän maksaakin tosi paljon?Mikset hae ammattikoulun 3v:n parturi-kampaaja linjalle,ei tarvitsisi Helsinkiin asti lähteä.Peruutuspaikkoja varmaaan kannattais kysyä,voisit päästä jo tänä syksynä..

Kyllä saa,jos muutenkin on lahjoja alalle:) Työn kauttahan se lopullinen oppi sitten kuitenkin kehkeytyy.Opintoihin kuuluu vain ammattiopinnot,siksi kestää vain tuon 11kk.En voi ajatella lähteväni ammattikouluun(minulla se olisi 2v.,koska olen yo),koska mahdotonta olla opintotuella niin pitkän aikaa,meillä asuntolainat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ollie:

Kyllä saa,jos muutenkin on lahjoja alalle:) Työn kauttahan se lopullinen oppi sitten kuitenkin kehkeytyy.Opintoihin kuuluu vain ammattiopinnot,siksi kestää vain tuon 11kk.En voi ajatella lähteväni ammattikouluun(minulla se olisi 2v.,koska olen yo),koska mahdotonta olla opintotuella niin pitkän aikaa,meillä asuntolainat jne.[/quote

Oppisopimuskoulutus?Siitä saa palkkaakin.

Suosittelen myös amiskaa.Noita pikakursseja ei hirveesti arvosteta kampaajien piirissä...Oma yritys melkein täytyis perustaa,että tuolla koulutuksella sais töitä...

Etsikää tilapäiskämppä jostain Helsingin ulkopuolelta, Espoosta, Vantaalta, Kauniaisista tai kauempaakin... kehyskunnistakin vielä kulkee Helsinkiin opiskelemaan ihan kivasti, kunhan tajuaa hankkia asunnon jostain läheltä junarataa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeaa:
Täältä pohjolasta ei tunu töitä/opiskelupaikkaa minulle löytyvän...

Tänne vaan, mutta varo, siinä voikin käydä niin että jää pysyvästi ;)
Mäkin ajattelin ennen muuttoa (muutettiin jotta Suomeen tuleva mies saisi paremmin töitä ) että ei helvetti, tyly ja ruma kaupunki, mutta mitä vielä. Melkeinpä voisi sanoa, että päivä päivältä paranee. Vuosi tosin meni sopeutuessa, toivottavasti te olette nopeampia :)

Vajaa vuosi kuitenkin menee todella nopeasti, sen melkeinpä seisoo päällään. Sun miehen on vain tehtävä päätös, että lähettääkö sut yksin vai muutatteko kaikki. Mä en tiedä kuinka pohjoisesta olet, mutta esim. Ouluun pääsee 6 tunnissa junalla, ja jos ilmaiset junamatkat on, niin en edes miettisi! :)

Yhteistyössä