Minä en saa töitä :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Olen ollut työtön jo puoli vuotta, hakemuksia tänä aikana olen lähettänyt kymmeniä ja edes haastatteluun en ole päässyt. Mulla on pari vuotta vanha ammatillinen tutkinto, hyvät atk-taidot, suht hyvä kielitaito, olen reipas ja sanavalmis. Mitään ei löydy, kotona olo tympii ja masentaa.

Työkkärissä antoivat 550? palkkatukisetelin ja käskivät mennä sen kanssa kyseleen töitä toiseksi vaihtoehdoksi ehdottivat työelämävalmennusta jolloin tulot pienenee ja lisäksi tulee vielä lasten päivähoitomaksut, kun täytyy laittaa ne kokopäivähoitoon. Hävikki olisi noin 250-300?.

Miten saada keskusteluyhteys työnantajaan? Miten te olette löytäneet töitä?

Tämä työttömyys ahdistaa ja masentaa. Rahatkin ovat kokoajan tiukassa :-(

Mistäs päin Suomea olet työtä etsimässä?? Sama täällä..AMK tutkinto..12v työkokemus,kielitaito on hyvä ja hyvin sanavalmis tyyppi. Tammikuusta asti ollut työttömänä ja on paikat tiukassa ainakin Oulun seudulla :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:
Mistäs päin Suomea olet työtä etsimässä?? Sama täällä..AMK tutkinto..12v työkokemus,kielitaito on hyvä ja hyvin sanavalmis tyyppi. Tammikuusta asti ollut työttömänä ja on paikat tiukassa ainakin Oulun seudulla :(

Rovaniemen seudulta. Onko Oulussa hyviä työkkärin kursseja? Täällä nekin on suunnattu lähinnä miesvaltaisille aloille :-(

Jotkut taas yrittää vältellä niitä töitä :laugh:...
No eih, täällä ei yksinkertaisesti ole töitä ja laskin että lähimpään kassa hommaankin (johon tosin vaadittiin kokemusta) tulis _viikossa_ 100e:n bensakulut + lapsen hoito, niin kannattaako? Ennemmin kituutan kotona lapseni kanssa ja annan miehen tehdä työt kun sille kerran löytyy. Eipä kyllä tule työttömyyskorvaustakaan...

Kuule, kannattaa kysyä esim. kunnan etuuskäsittelyssä. Meillä on töissä muutama palkkatukihenkilö (merkonomeja kai yleensä) laskemassa toimeentulotukia.
Kunnat ottaa varmaan mielellään myös hoitoalalle.

Alkuperäinen kirjoittaja lynxi:
Jotkut taas yrittää vältellä niitä töitä :laugh:...
No eih, täällä ei yksinkertaisesti ole töitä ja laskin että lähimpään kassa hommaankin (johon tosin vaadittiin kokemusta) tulis _viikossa_ 100e:n bensakulut + lapsen hoito, niin kannattaako? Ennemmin kituutan kotona lapseni kanssa ja annan miehen tehdä työt kun sille kerran löytyy. Eipä kyllä tule työttömyyskorvaustakaan...

Millaista matkaa ajaisit, jos viikossa menee 100 euroa polttoainekuluihin?
Mä ajan työ-koti väliä n. 2000km kuussa ja auton tankkiin menee ehkä satanen kuussa. (1,9 TDI)

Ja toisekseen veroprosenttia saa aika hyvin alas työmatka-ajon takia. Mulla putos kai kolmisen %.
Pienituloiset ei maksa paljonkaan hoidosta.

Kun itse olin kaupassa töissä tein vain iltoja ja viikonloppuja, joten päivähoitoon ei lasta tarvinnut laittaa.

Ei siinä OIKEITA syitä kovin paljoa ole...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
asutko lastem kanssa? jos meet työelämänvalmennukseen tuskin tulee hoitomaksuja,itsekkin aikoinaan kävin kun töitä ei ollut ja ei mennyt hoitomaksuja

Joo, mut miehen tulot vaikuttaa niihin hoitomaksuihin

No, sitten mies maksaa tai hoitaa lapset!
Töihin vaan, jos onnistuu!

Alkuperäinen kirjoittaja helppo juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
asutko lastem kanssa? jos meet työelämänvalmennukseen tuskin tulee hoitomaksuja,itsekkin aikoinaan kävin kun töitä ei ollut ja ei mennyt hoitomaksuja

Joo, mut miehen tulot vaikuttaa niihin hoitomaksuihin

No, sitten mies maksaa tai hoitaa lapset!
Töihin vaan, jos onnistuu!

Töihin menisin kyllä heti, jos paikka vaan löytyisi. Tuo työelämävalmennus on sellainen juttu, että mennään töihin johonkin yritykseen ja työkkäri maksaa siitä työnteosta 550-882?/kk. nyt kun on kotona niin ansiosidonnainen on yli 1100?. Eli menisitkö itse sillä töihin?

Eri asia olisi,jos työllistyminen samaisessa yrityksessä olisi varmaan tuon valmennuksen jälkeen, mutta aika moni yritys käyttää vain hyväksi ilmaista työvoimaa eikä työllistä oikeasti.