Minä en osaa syödä ruokaa ilman suolaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saltaholic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saltaholic

Vieras
Ainakin ripaus pitää aina laittaa.

Se on muuten tottumuskysymys, mitä enemmän suolaa laittaa, sitä enemmän sitä täytyy seuraavaan ruokaan laittaa.

Jokin aika sitten pystyin syömään lähes täysin suolatonta, mutta sipsien syönnin jälkeen piti taas lisäillä vaan. :(

Mä en laita mihinkään muuhun suolaa kuin puuroon. Käytän mausteita ja tuoreita yrttejä, suola on turhaa. Lapsille kun on tottunut tekemään suolatonta ruokaa niin on siinä itsekin oppinut sitä syömään :)

Eniten ällöttää ne ihmiset, jotka hienossa ravintolassakin, miksei myös vähän vaatimattomammassa, mättävät suolaa ruokaan ennenkuin maistaa sitä. SAma ketsupin kanssa. Kaikkeen ruokaan laitetaan ketsuppia peittämään ruoan maku. Yleensä näin tekevät ne, jotka syövät lippalakki päässä. Söisivät pelkkää ketsuppia, jos ne on niin suuri herkkku P-le

Mä en tykkää suolattomasta ruuasta... en mistään kauheen suolasestakaan, mut varsinkin lihassa (siis pihvissä,paistissa jne) pitää olla suolaa, muuten ei maistu miltään, mä tykkään yleensäkin ruuasta jossa vain mustapippuri ja suola, että ruuan oma maku pääsee oikeuksiinsa... Tosin oon myös suuri aasialaisen ja välimeren ruokien ystävä ja tulisuuskin on ok.... Pääasia että ruoka maistuu jollekin, ja täysin ilman suolaa se nyt ei ihan onnistu...

Tottakai ruoassa pitää vähän suolaa olla sehän tuo ruoan oman maun esiin. Ja on siinä suolassa hyviäkin puolia, liika on liikaa ihan missä vaan.
Itse kyllä syön liian suolaista ruokaa ja olen hieman yrittänyt vähentää, mutta täysin suolaton ruoka on pahaa, vähän sitä pitää kuitenkin olla.

Yhteistyössä