Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niinhän se tekee.Alkuperäinen kirjoittaja ööö:Mun mielestä KAIKKI ruoka lihottaa, jos siitä saa enemmän energiaa kuin kuluttaa, vai mitä?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:Yllättävän monessa perheessä syödään valmispizzoja, hamppareita ja karkkia monta kertaa viikossa.
Ja fakta on, että reilua ylipainoa ei voi saada kotiruoalla!
Käy tutkii roskis niin tiedät varmasti mitä siellä syödään
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:Tiedät siis mitä naapurissasi syödään?
Tätä mietin minäkin...
Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:Kerroin, mistä tämän ketjun ajatus lähti liikkeelle ja sen jälkeen puhuin ihan yleisellä tasolla.
Ja se, ettei roskaruokaa syödä, ei tarkoita,etteikö esim. välipalaksi voisi pullaa ottaa. Ei ole kyse natsimeiningistä vaan todellakin niistä arjen valinnoista, joista me vanhemmat olemme vastuussa. Eli keitänkö perunat vai annanko ranskalaisia, teenkö broilerikastikkeen vai jonkun kermaisen nakkikastikkeen syödäänkö hedelmiä ja leipää välipalalla vai lätkäistäänkö mikroon Saarioisten kytkinlevypizza jne. jne. Näitähän riittää!!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:poikia3 : Onko sun poikasi aina ollut ylipainoinen? Tuli vaan mieleeni, kun kerroit tuon iän, että - meillä tosin junnu on ollut syntymästään lähtien suursyömäri - about tuon ikäisenä junnukin alkoi syömään ei kahden, vaan kolmen edestä. Ja sitten alkoi ensin venyä jalkaterä ja kun räpylän koko oli riittävä pitämään "tornia pystyssä", alkoi huima pystysuuntaan venyminen.
Voipi hyvinkin olla, että ne ylimääräiset kilot on pian rungon rakennetta =)Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Ei ole ollut aina ylipainoinen, vaan pikemminkin alipainoinen. Eli painoi 2-vuotiaana vasta 10-kiloa. Luulen, että osasyy painon nousuun onkin se, että neuvolassa alipainoa kytättiin ja minä kokemattomana ensimmäisen äitinä, olen joutunut hänelle tuputtumaan ruokaa, että söisi edes sen annoksen, mitä ikäisensä normaalisti. Paino rupesi sitten nousemaan, kun poitsu aloitti koulun. Päiväkodissahan liikutaan päivän aikana kuitenkin huomattavasti enemmän kuin koulussa.
No tuo räpylä asia pitää varmaan meidän poitsun kohdalla paikkansa, käyttää kenkiä nro 38, varmaan pian jo 39. Toivotaan, että paino tasautuisi pituuskasvun mukana meilläkin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vilttiketjun varamies:Hoh hoi, enhän minä sitä isoa pottumuussikasaa lapselle antanut, mutta olipa sen kattilan syönyt tyhjäksi, kun vein toiset lapset treeneihin. Ja parempi sekin, että syö ruokaa, kun että vetäisi limua, pullaa, sipsiä, suklaata jne. Koitin vaan sanoa, että joskus taustalla voi olla ihan mieletön ruokahalu, eikä välttämättä täysin holtiton ruokavalio. Ei sitä yli kymmenvuotiaan edestä voi ruokaa piiloonkaan laittaa.
Junnu on syönyt aina käytännöllisesti katsoen kaiken minkä kiinni saa, mutta eipä se ole juuri koskaan ollut paikallaankaan...ei edes nukkuessaan. Paino-ongelmia sillä ei kuitenkaan ole ollut eikä tiettävästi lapamatojakaan.Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Ja mun pikkuveli söi itsensä lihavaksi tavallisella kotiruualla jota söi liikaa. Kuten puoli pakettia leipää välipalaksi hirveän leikkelekasan kanssa. ja sitä mä en tiedä, miksi joillakin on mieletön ruokahalu, mutta mä en usko sen olevan kiinni mistään itsekurista tms, koska harvemmin pieni lapsi kontrolloi syömisiään suuntaan tai toiseen ja silti kovin moni lapsi ei syö liikaa ja liho. Jostain syystä yhdelle lapselle riittää se yksi leipä ja toiselle puoli pakettia :|
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Junnu on syönyt aina käytännöllisesti katsoen kaiken minkä kiinni saa, mutta eipä se ole juuri koskaan ollut paikallaankaan...ei edes nukkuessaan. Paino-ongelmia sillä ei kuitenkaan ole ollut eikä tiettävästi lapamatojakaan.Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Ja mun pikkuveli söi itsensä lihavaksi tavallisella kotiruualla jota söi liikaa. Kuten puoli pakettia leipää välipalaksi hirveän leikkelekasan kanssa. ja sitä mä en tiedä, miksi joillakin on mieletön ruokahalu, mutta mä en usko sen olevan kiinni mistään itsekurista tms, koska harvemmin pieni lapsi kontrolloi syömisiään suuntaan tai toiseen ja silti kovin moni lapsi ei syö liikaa ja liho. Jostain syystä yhdelle lapselle riittää se yksi leipä ja toiselle puoli pakettia :|
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Mulla on kaverilla poika, joka on urheilullisesti erittäin hyvä; juoksee ja yleissurheilee korkeella sarjoissa, mitä ne nyt onkaan.
Mutta ylipainoinen.
Eli sen perusteella ihan sama muille luokkakavereille, ulkopuolisille jne kun se on "läski" .
Eli ei kehuta saavutuksia jne kun paino on jotenkin esteenä.![]()
![]()
![]()
Et ei muka VOI olla oikeesti kiva kaveri, kun on ylipainoinen.
EI VOI olla hyvä urheilussa, kun on ylipainoinen.
:/ :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kunnon ruualla ja kunnon ruualla on eroja. Esim jauhelihakastikkeessa voi olla huima ero kalorien määrässä riippuen siitä, miten se kastike on valmistettu.
Ap:lle...ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää =)