Minä en ihan ymmärrä...MIKSI se on niin tärkeää ETUKÄTEEN tietää, onko tulokas tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoh:
ja miten kalliita niiden pitää olla, jotta vauva tuntee itsensä rakastetuksi?
Hitto että on naurettavaa argumentointia!

En mä muista tiiä, mutta itse rakastan kirpputoreja, ja ostin paljon vauvanvaatetta kirppiksiltä. Kelpuutan kuitenkin vain kauniit ja hyväkuntoiset vaatteet, kauhtuneet ja 90-luvun rätit jätin suosiolla väliin...

Olisi varmaan ollut tosi kivaa lähteä vasta synnyttäneenä, vauva ja 2 v kainalossa, kiertämään kirppiksiä jotta saisi niitä suloisia pojanvaatteita kaappiin ja käyttöön :xmas:

Sitäpaitsi, ei varmaan ole rikos jos tykkää pukea lapsensa nätisti? Ei unisex-äitiyspakkausvaatteissa ja perintökuteissa kulkeminen ihmisestä syvällisempää tee. Joo, meillä oli myös niitä.

Ihminen on perusluonteeltaan utelias; halu tietää asioita on meihin sisäänrakennettu.

Itse olen kysynyt sukupuolta molemmista lapsistani...uteliaisuus vei voiton:)

Mitä pahaa/omituista/tyhmää siinä on, jos kysyy lapsen sukupuolen etukäteen? Ei ole myöskään omituista olla kysymättä sukupuolta. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee:)

ja miten kalliita niiden pitää olla, jotta vauva tuntee itsensä rakastetuksi?
Hitto että on naurettavaa argumentointia!

Puhuinko mä jotain hinnasta? Taitaa olla sulla itellä aika huonot perustelut.. Mä ostan kirpparilta ja aleista enimmäkseen ja siksi ne ei kovin kalliita yleensä ole.. Etkö sä helli koskaan miestäsi tai lapsiasi ostamalla/antamalla heille mitään ikiomaa tai uutta tai kaunista tai nättiä?
Aika omituinen olet.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mutta mun korviin ja arvoihin kuullostaa kamalalta lapsen esineellistämiseltä tuo " ihanaa ostaa kivoja mekkoja, tai söpöjä poikavaatteita". Jotenkin ihan säälittävää, että aikuisella ihmisellä on arvot tuolla tasolla. Ne lapset on jotain näyttelytavaroita? Henkareitako te synnytätte?

ja itekö et kulje kivannäkösissä vaatteissa??
miksei sais pukea lasta kivoihin vaatteisiin? :laugh:

mutta jos AINOA syy sukupuolen selvittämiseksi on kivojen vaatteiden ostaminen niin minusta on todella pinnallista ja vastenmielistä. Luulisi olevan lapsen saamisessa muita tärkeämpiä asioita.

Öh, ja se että vanhemmista on kiva saada tietää sukupuoli etukäteen tarkoittaa että se on heille lapsen saamisessa tärkein asia? :o Ja loppupelissä, mitä hiton merkitystä sillä sukupuolen selville saamisella on kun ei sen perusteella kuitenkaan (täälläpäin, onneksi) tehdä abortteja?

Millä lailla vauva oikeasti kärsii siitä että vanhemmat ovat saaneet tietää sukupuolen etukäteen ja ehkä sen perusteella valinneet sitten lastenhuoneen verhot ja muutaman vaatekappaleen?

mutta mun korviin ja arvoihin kuullostaa kamalalta lapsen esineellistämiseltä tuo " ihanaa ostaa kivoja mekkoja, tai söpöjä poikavaatteita". Jotenkin ihan säälittävää, että aikuisella ihmisellä on arvot tuolla tasolla. Ne lapset on jotain näyttelytavaroita? Henkareitako te synnytätte?

juuri näin. kuvaan kuuluu lisäksi, että nämä samat lapsensa esineellsitävät arvostelevat muiden lasten vaatteita ja kyttäävät kulkiessaan päiväkodissa, kaupoiss,a ja tulevat esittämään mielipiteitään ja tuomioitaan tänne.

on tosi köyhää ja säälittävää elämäänäilllä pelleillä.

mutta jos AINOA syy sukupuolen selvittämiseksi on kivojen vaatteiden ostaminen niin minusta on todella pinnallista ja vastenmielistä. Luulisi olevan lapsen saamisessa muita tärkeämpiä asioita.

peesi. Minusta tuollaiset ihmiset eivät saisi saada lapsia ollenkaan. ne omien kullanmurujen rätit ovat aina pois toisten lasten juomavedestä. puuvillan kasvattamine kuluttaa lasten juomaveden. toiset kuolevat janoon ja nälkään, että joidenkin pennut saavat uusia rättejä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
olevan motiivi!!! On VARMASTI muitakin syitä ja se onkin ERI asia, kommentoin juurikin vain ja ainoastaan tuohon vaatteiden hankkimiseen. Se on minusta ihan naurettava syy.

Ymmärrä nyt kulta pieni että se on rakkautta! Ostaa vauvalle kauniita vaatteita. Juuri tälle kyseiselle lapselle! Eikö se mee jakeluun sulla.

siis sehän on itserakkautta. jos rakastaa omaa lastaan, rakastaa myös tätä planeettaa ja kaikkia muita lapsia, jokta kuolevat kun ei kelpaa ne "90-luvun kulahtaneet rätit" (vai miten se åbo sanoi).

Hyi, tuollaisten åbojen lapset 5-vuotiaana ovat omahyväisiä ja ilkeitä ja pahansuopia ja suvaitsemattomia. tekevät eroa toisten pukeutumisen välillä. äiti on opettanut että vain puhtaissa ja kauniissa vaatteissa kulkevat ovat hyviä. saunan takana tilaa tuollaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja yök:
siis sehän on itserakkautta. jos rakastaa omaa lastaan, rakastaa myös tätä planeettaa ja kaikkia muita lapsia, jokta kuolevat kun ei kelpaa ne "90-luvun kulahtaneet rätit" (vai miten se åbo sanoi).

Hyi, tuollaisten åbojen lapset 5-vuotiaana ovat omahyväisiä ja ilkeitä ja pahansuopia ja suvaitsemattomia. tekevät eroa toisten pukeutumisen välillä. äiti on opettanut että vain puhtaissa ja kauniissa vaatteissa kulkevat ovat hyviä. saunan takana tilaa tuollaisille.

Sinäpä hyvin mun lapset tunnet :D

He eivät todellakaan kiinnitä huomiota siihen, mitä kenelläkin on päällä. Enkä kiinnitä minäkään, vaikka ostankin kirpputorilta vaan hyväkuntoista ja mun mielestä nättiä vaatetta. Miksi pukisin ehdoin tahdoin lapseni mielestäni rumasti ja epäkäytännöllisesti, kun toinenkin vaihtoehto on?

Mitä planeettaan tulee, niin eiköhän kirpputorit, kierrätys, lajittelu, autottomuus, kestovaippailu & kuukuppi/kestositeet, energiansäästölamput yms piiperrys mitä tykkään harrastaa, omalta osaltaan pienennä myös mun ekologista jalanjälkeäni? On pinnallista ajatella, että vain vaatteista välinpitämättömät voisivat olla ekologisia :whistle: tai että likaiset vaatteet olisivat jotenkin paremmat kuin puhtaaksi pestyt.

Ja jos pahansuopuudesta puhutaan, niin sinun kirjoituksesi sellaista henkivät, eikö? :/

no ei se ainoa syy oo..se on pelkkää bonusta! ne jotka tykkään shoppailla niin kyllä ne sit shoppailee olipa sukupuoli tiedossa vai ei. :D

Esikoisesta en olisi halunnut tietää mutta ultraava lääkäri kertoi vahingossa :p Ja silloin kaikki sanoivat että mahan perusteella tulee tyttö. Ja tyttö tulikin :) Tämän raskauden aikana kaikki ovat sanoneet että poika tulee mahan perusteella niin pakko sitä oli sitten kysäistä rakenneultrassa :D Ja kuulemma ihan selvät vehkeet on näkyny :D

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:

peesi. Minusta tuollaiset ihmiset eivät saisi saada lapsia ollenkaan. ne omien kullanmurujen rätit ovat aina pois toisten lasten juomavedestä. puuvillan kasvattamine kuluttaa lasten juomaveden. toiset kuolevat janoon ja nälkään, että joidenkin pennut saavat uusia rättejä.

Ja teillä vissiin sitten lapset kulkee vaatteetta jotta toiset saisivat juomavettä? (selittäisi ehkä syitä siihen aamuiseen 6v leikkipuistossa alasti-ketjuun)

Mielestäni se että joku haluaa ostaa lapselleen tyttömäisiä tai poikamaisia vaatteita etukäteen ei mielestäni kerro sen enempää vaatteiden määrästä kuin hankintatavastakaan. Tässä taidettiin kirpputoria mainostaa juuri paikkana jota on kivempi kierrellä ennen vauvan syntymää, vai miten se nyt sitten olikaan...

Ja toisekseen voisin udella mikä teistä on oikeutettu syy sitten tuon sukupuolen selville ottamiseen? En tiedä onko tässäkään kukaan sanonut tuota vaatteiden ostoa ainoaksi syyksi kohdallaan....

Mutta koomista kyllä että sellaisten ihmisille jotka haluavat hankkia vauvalle vaatteita etukäteen ei pitäisi lapsia antaa. :D

että olen 40v yh maalta jonka lapset kulkee 90-luvun räteissä?
Joku kysyi millaisissa vaatteissa mun lapset on kulkenut/kulkee.
Ihan mielestäni perusvaatteissa. On kirppikseltä, kaupasta tulee ostettua usein exit, benettonia, h&m, lindex, marimekko, jonkun verran on kaappiin eksynyt aitoja 70-luvun vaatteitakin. Teini kulkee urheilumerkeissä, nike, puuma adidasta.

Meillä hyvin riitti alkuun perus bodyt, potkarit (käytettiin alkuun paljon myös ä-pakkauksen vaatteita). Molemmilla varmaan 6bodya, potkareita, sukkiksia, muutama puku. Vaatteita oli mielestäni ihan kiva hommata sitten nyytin kotiin saatuammekin, postimyynnitkin on keksitty onneksi nykyään :)

Jotenkin todella hullu lähtökohta, että pitää tietää sukupuoli jotta voi etukäteen ostaa VAATTEITA. Mitä jos lapsi kuolee synnytykseen, vammautuu, syntyy keskosena, joutuu lonkkalastaan? Tuleeko teille sitten itku turhien vaatehankintojen takia?
Jotain rajaa tolla sössöttämisellä, kiitos.

Meillä hyvin riitti alkuun perus bodyt, potkarit (käytettiin alkuun paljon myös ä-pakkauksen vaatteita). Molemmilla varmaan 6bodya, potkareita, sukkiksia, muutama puku. Vaatteita oli mielestäni ihan kiva hommata sitten nyytin kotiin saatuammekin, postimyynnitkin on keksitty onneksi nykyään :)

Jotenkin todella hullu lähtökohta, että pitää tietää sukupuoli jotta voi etukäteen ostaa VAATTEITA. Mitä jos lapsi kuolee synnytykseen, vammautuu, syntyy keskosena, joutuu lonkkalastaan? Tuleeko teille sitten itku turhien vaatehankintojen takia?
Jotain rajaa tolla sössöttämisellä, kiitos.

Itku tulisi, kuten varmaan sinullakin, jos sinun vauvasi olisi kyseessä?

Sillä, onko vaatteita valmiina vai ei, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Uskon kyllä, että ymmärrät sen ihan itsekin.

Enkä edelleenkään ymmärrä, miksi sinua haittaa, jos joku haluaa vauvalleen vaatteet valmiiksi ostaa (eikä tykkää postimyynneistä, kuten allekirjoittanut).

P.S. Äitiyspakkauksen vaatteisiin hukkuu, ainakin jos on syntyessään kirppu kuten esimerkiksi mun esikoinen. Ne vaatteethan ovat reilua mallia, ja kokoa 60-80 ainakin silloin kun mä pakkauksen otin...Niitä käytettiin kyllä, mutta vasta myöhemmin.

minua EI haittaa niin yhtään, että ihmiset haluaa ostella vaatteita paljon lapselleen jo odotusaikana, siitä tässä ei ollutkaan kyse vaan minusta on täysin absurdia esittää vaatteiden hankinnan motiiviksi kun haluaa tietää etukäteen sukupuolen.
Minusta se vaan on niin naurettava syy.

minua EI haittaa niin yhtään, että ihmiset haluaa ostella vaatteita paljon lapselleen jo odotusaikana, siitä tässä ei ollutkaan kyse vaan minusta on täysin absurdia esittää vaatteiden hankinnan motiiviksi kun haluaa tietää etukäteen sukupuolen.

No kerro nyt mikä sun mielestä on se järkevä syy!

Mikä syy sinusta sitten olisi tarpeeksi hyvä, syvällinen ja ei-naurettava?

Voi hohhoh, lopeta itse jo se jankkaaminen!!

Åbo on perustellut asiansa täysin ymmärrettävästi ja fiksusti. Nolaat vaan itsesi kun jatkat ja jatkat...

Mies ei halunnut esikoisen kohdalla tietää sukupuolta ja siksi piti ostaa neutraalit vaunut ja kaikki muukin neutraalia, mutta jos meille toinen tulee, niin mä todellakin haluan tietää kumpi siellä on, sillä jos se on tyttö niin mä haluan sille tyttömäiset vaunut, enkä todellakaan ala poikaa vaaleanpunaisissa vaunuissa kuljettamaan.
Täällä ei edes ollut 4D-ultraa vasta kuin vuosi sitten tuli ja se oli meidän kohdalla silloin jo myöhäistä, joten siksikään ei siihen tullut mentyä ja olisihan se kiva nähdä se lapsi vähän tarkemmin kuin normiultrassa.

Kukaan ei ole tätä kommentoinut; mitäs kun kaikissa kaupungeissa ei ole sitä "ilmaista" rakenneultraa?
Täällä takahikiällä joutuu edelleenkin itse maksamaan ja menemään yksityiselle. Pitäisi varmaan sitten jättää menemättä, kun molemmista paikoista, jotka täällä rakenneutria tekevät, löytyy 4D-laite.

Yhteistyössä