Minä en ihan ymmärrä...MIKSI se on niin tärkeää ETUKÄTEEN tietää, onko tulokas tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle henk.koht. se on yks ja hailee ottaako muut odottavat selville sukupuolen vai ei, tekevät juuri niin kuin itse haluavat ja päättävät.

Itse aikoinani en ottanut selvää enkä pahemmin ultrissa "sillä silmällä" tiirannu. Ei meillä ollut tarvista saada sukupuolta selville, mukavampaa oli olla jännityksessä. Neutraalin väriset pienet vaatehankinnat tehtiin, tosin nyt tästä nuorimmaisesta ei ole tarvinnu vaatehankintoja tehdä ollenkaan, kun rotinalahjoina on saanut niin monta hienoo punasävytteistä vaatekertaa...!!

Ihan uteliaisuuttani halusin tietää vauvan sukupuolen. Kaikki sanoivat, että tulokas on poika (mahan muodon perusteella) mulla taas oli alusta asti tyttöfiilis. Tyttö tuli :)
Mäki jouduin käymään ultrissa 2-3 kertaa kuussa, loppuraskaudessa useamminkin, mutta tyttö oli aina sellaisessa asennossa ettei näyttänyt kumpaa sukupuolta on. Vasta rv 33 saatiin veikkaus sukupuolesta, 4 vkoa ennen ku vauva syntyi :D
Lääkärit tutkivat ensisijaisesti tärkeämpia asioita ultrilla, joten sukupuolen selvittäminen ei ollu tärkein asia.

No eihän se ole tärkeää, ihminen nyt vaan on utelias.
Esikoisen aikaan en tiennyt tuleeko tyttö vai poika ja harmitti vähän kun jäi muutama ihana mekko kirpparilta ostamatta kun en viitsinyt 50-50 mahdollisuudella niitä ostaa.
Kahden muun kohdalla on on sukupuoli ollut tiedossa ja onhan se helpottanut että on voinut sitten hankkia niitä oikealle sukupuolelle suunnattuja vaatteita. Ja nimeäkin on voinut miettiä. Esikoisen työnimi kun oli sitten väärälle sukupuolelle. Mutta ne nyt on pieniä asioita jotka eivät vaikuta elämään kovinkaan paljoa.
En mä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos on utelias tietämään kumpaa sukupuolta siellä mahassa mönkii. Ihan yhtä odotettu ja rakas se lapsi on tiesi sukupuolen tai ei.

Aluksi ei ollut aikomus ottaa selville. Sitten vauvat oli syntymässä hyvin ennenaikaisena niin kysyin yhdessä niistä miljoonasta ultrasta jota sairaalassa ollessa tehtiin (en siis maksanut mistään 4D-ultrasta) sen vuoksi että tyttövauvat kehittyvät jo kohdussa nopeammin. Tytöillä olisi ollut paremmat mahdollisuudet selviytyä, jos olisivat syntyneet silloin kun ensimmäisen kerran yrittivät. Ei siis todellakaan ollut kyse siitä minkävärisiä vaatteita voi ostaa!

Perjantaina just kysyin tämän 7 lapsen sukupuolen, olen halunnut sen aina heti tietää. Osaa sitten ostaa vaatteita, vaunuja, sisustaa huonetta, miettiä nimeä ja ENNEN KAIKKEA asennoitua siihen kuka siellä masussa on. Nyt ihana tunne, kun tietää sieltä tytön tulevan, ihan fiiliksissä (2 ekaa on tyttöjä, 4 viimestä poikaa ja nyt taas tyttö). Tänään lähden mekko-ostoksille :)

Olisi kauheeta vasta synnytyksessä tietää kumpi tulee ja siihen asti vain jännittää kumpi tulee. Ei kävisi mulle.

olihan se kiva tietää heittääkkö esikoisen vaatteet kirppikselle vai ei. Samoin sisarukselle sukupuoli oli tieto, joka teki vauvan tulosta toden.

Mutta en kyllä ikinä menisi asian takia johonkin 4D ultraan.

Kolmelta ensimmäiseltä en kysynyt ultrassa mutta näin kylläkin kolmosen itse että kumpi hän on, kun riskiraskautena ultrattiin jatkuvasti.
Nyt nelosen kysyin, kun halusin tietää kumman sukupuolen vaatteita ostaisin, en halua että pojalle on vain mekkoja kaappi täynnä. Niin ja ei minulta lääkäri veloittanut mitään..

Että saa ostella joko ihania mekkoja tai makeita pojan vaatteita. Ei mitään muuta syytä, eikä mitään väliä kumpi tulokas on. Mies haluaa tietää vain tietämisen vuoksi, tuntuu kai todellisemmalta. Turha siitä nyt herneitä on nenään vetää.

mutta mun korviin ja arvoihin kuullostaa kamalalta lapsen esineellistämiseltä tuo " ihanaa ostaa kivoja mekkoja, tai söpöjä poikavaatteita". Jotenkin ihan säälittävää, että aikuisella ihmisellä on arvot tuolla tasolla. Ne lapset on jotain näyttelytavaroita? Henkareitako te synnytätte?

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoh:
mutta mun korviin ja arvoihin kuullostaa kamalalta lapsen esineellistämiseltä tuo " ihanaa ostaa kivoja mekkoja, tai söpöjä poikavaatteita". Jotenkin ihan säälittävää, että aikuisella ihmisellä on arvot tuolla tasolla. Ne lapset on jotain näyttelytavaroita? Henkareitako te synnytätte?

Alastiko sen lapsen pitäisi kulkea??

Höllää nyt sitä vannetta vähän, ota ihan iisisti. :D

Golitzit jalkaan vaan, se on rakkauden merkki

Olemme miehen kanssa molemmat töissä vaatetusalalla ja luonnollisesti vaatteet ovat meidän perheessä aika merkittävässä roolissa, sitä kauttahan tutustuimmekin. On ihanempi suunnitella ja valmistaa juuri meidän tulevalle tyttärelle mekkoja vaatteita etukäteen, koska voisi kuvitella vauvan syntymän jälkeen ajan kuluvan ihan muuhun kuin vaatteiden tekemiseen. Itse olen hurahtunut tyttömäisiin kestovaippoihin joita olen hulluna ommellut.

Ja mitä ei itse tehdä ja mitä varmuudella ostetaan kaupasta esim vaunut, sitteri jne. Niin ne on kiva ostella tyttömäisenä. Olenhan itsekin hyvin tyttömäinen, tälläkin hetkellä pukeutunut vaaleanpunaiseen ja kukkakuosiin niin miksi mun pitäis käyttää mun tytöllä sinisiä traktoripaitoja tai jotain mautonta unisex beessiä.

Mitä se sinua liikuttaa miten muissa perheissä toimitaan? Kyllä vauvan sukupuolen selvittäminen toi lasta konkreettisesti lähemmäs todellisuutta, ei odoteta pelkkää vauvaa, vaan meidän esikoistytärtä jota on odotettu jo 4 vuotta.

Ei lapsi näyttelytavaraksi tule, mutta miksi ei saisi pukea häntä kauniisti?

mä en halua tietää, jotenkin raskaudessa on tärkeämpiäkin asioita. Haluaisin ensisijaisesti tietää meneekö kaikki hyvin loppuun saakka (ja sehän on mahdotonta).. Täältä pirun netistäkin lähes joka kuukausipinosta saa lukea kun vauva esim rv 35 kuollut kohtuun ja ei tiedetä miksi

Tarviiko kaiken mitä ihminen tekee tai hankkii olla hänelle erityisen tärkeää? :o

Jos ihminen vain sattuu haluamaan tuollaisenkin asian ottaa selville ja kun siihen on mahdollisuus niin enemmän ihmettelen sitä joka vetää tuosta herneet nenuun. Ei ne sukupuolen etukäteen selville ottaneet saa sitä vauvaa syliinsä yhtään sen ennempää, ja jos itse et vaaleanpunaisia röyhelölakanoita ja -sukkia vauvallesi halua niin miksi ihmeessä otat niin vakavasti sen jos toinen kerkiää ne hankkimaan ennen pienen syntymää?

Oikeasti, ihmiset voivat elämänsä aikana ottaa selville ja hankkia monenmonta asiaa vaikka ihan hyvin voisivat elää ilman niitäkin. Ei niissä asioissa silti tarvi mitään pahaa olla, voivat olla vain ihan kivaa piristettä arkeen. =)

Itse en maksullisiin ultriin mennyt enkä edes ilmaisena tarjottuun punktioon selvittääkseni sitä sukupuolta. Ihan normiultrissa (ja vähän niissä ylimääräisissäkin) kysyttiin kyllä miltä se kätilöstä näyttää. Olihan se sitten kiva suhtauttua vauvaan poikana ja tyttönä, miettiä juuri nimiä jne, vaikkakin itse uskoin sukupuoleen vasta kun sain vauvan syliini. Muuten kyllä tykkään kauniista lastenvaatteista ja kyllä meillä tytölle on hankitty tyttömäisiä vaatteita ja pojalle poikamaisia. Sekä sitten niitä jotka käy kummallekin. Enkä usko että lapset ovat tuosta kärsineet.

tässä teille syitä:
en tykkää yllätyksistä, muut lapset oli tyttöjä ja mulla oli kaappi täynnä tyttöjen vaatteita niin oli kivaa ennakkoon tietää etukäteen joutuuko pistää vaatteet kiertoon, ei tarvinu miettiä niitä nimiä kahelle lapselle, siitä vauvasta tuli mulle paljon läheisempi mahassa, oon kärsimätön, ja ne 4d-kuvat oli kivoja!!! :D

ja itekö et kulje kivannäkösissä vaatteissa??
miksei sais pukea lasta kivoihin vaatteisiin? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

mutta jos AINOA syy sukupuolen selvittämiseksi on kivojen vaatteiden ostaminen niin minusta on todella pinnallista ja vastenmielistä. Luulisi olevan lapsen saamisessa muita tärkeämpiä asioita.

Olen kanssa ihmetelly kun monet tutut kyselee kumpi tulee. Ja sitten kun sanotaan ettei tiedetä niin luullaan ettei haluta vaan heille sanoa. Ollaan käyty muutaman kerran normaalia enemmän ultrassa niin jotenkin ihmiset vaan luulee ettei malteta olla kysymättä. Ja samat ihmiset kysyy monta kertaa samaa kysymystä. Tuntuu tyhmältä joka kerta vastata ettei olla kysytty eikä kysytä..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

mutta jos AINOA syy sukupuolen selvittämiseksi on kivojen vaatteiden ostaminen niin minusta on todella pinnallista ja vastenmielistä. Luulisi olevan lapsen saamisessa muita tärkeämpiä asioita.

Eiköhän tuossa ole muitakin syitä lapsen saamisessa kuin että sattuu olemaan haluttua sukupuolta. Ei suomessa kuitenkaan tehdä abortteja väärän sukupuolen takia.
Jokainen saa omasta lapsestaan kyllä tehdä todellisemman jo mahassa olo aikana. Vauvasta tulee konkreettisempi kun tietää kumpi tulee. Voi valmistautua etukäteen vauvaan.
Lisäksi kaikki vauvat eivät laske synnyttyään kaupppoihin ihan heti, siksi on kiva olla tälle hengarille jotain päälle pantavaa, joka on myös nättiä ja juuri tälle rakkaalle lapselle hommattua.
Pieni osa ihmisitä myös tarvii tietää lapsen sukupuolen erilaisten sairauksien takia.
Se on rakkautta ostaa juuri kyseiselle lapselle vaatteita!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olen kanssa ihmetelly kun monet tutut kyselee kumpi tulee. Ja sitten kun sanotaan ettei tiedetä niin luullaan ettei haluta vaan heille sanoa. Ollaan käyty muutaman kerran normaalia enemmän ultrassa niin jotenkin ihmiset vaan luulee ettei malteta olla kysymättä. Ja samat ihmiset kysyy monta kertaa samaa kysymystä. Tuntuu tyhmältä joka kerta vastata ettei olla kysytty eikä kysytä..

Minä odotan neljättä ja vain yksi nainen (tuntematon) ihmetteli kun en ole kysynyt kumpi vauva on tulossa. En ole muuten kokenut mitenkään vaikeana tätä asiaa. Minun tuttavapiirissäni harva kysyy, vaan haluaa jännitystä vaikka vauvan sukupuolta odotellassa elämäänsä.

olevan motiivi!!! On VARMASTI muitakin syitä ja se onkin ERI asia, kommentoin juurikin vain ja ainoastaan tuohon vaatteiden hankkimiseen. Se on minusta ihan naurettava syy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Golitzit jalkaan vaan, se on rakkauden merkki

Joo :D. Mitä kauhtuneempaa, sen syvällisempää :heart:

olevan motiivi!!! On VARMASTI muitakin syitä ja se onkin ERI asia, kommentoin juurikin vain ja ainoastaan tuohon vaatteiden hankkimiseen. Se on minusta ihan naurettava syy.

Ymmärrä nyt kulta pieni että se on rakkautta! Ostaa vauvalle kauniita vaatteita. Juuri tälle kyseiselle lapselle! Eikö se mee jakeluun sulla.

Yhteistyössä