Minä en ihan ymmärrä...MIKSI se on niin tärkeää ETUKÄTEEN tietää, onko tulokas tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertokaa tälle uuvatille. Mikä hinku teillä on tietää kumpi tulee? Ihminen on liian utelias. Eikö se tieto ehdi sitten selvitä kun lapsi syntyy? Miksi monet maksaa satasia saadakseen sukupuolen ENNAKKOON selville?

Ihan vain siksikö, että saa vetää vaaleanpunaiset tapetit vauvankammariin vai siksi, että voi ostaa sinisen pyjaman? :o

No, me ei siitä jouduttu ylimääräistä maksamaan :)
Ja väreillä ei ollu väliä, kun inhoan sekä pinkkiä että vaaleansinistä :D
Me vaan haluttiin tietää. Jotenkin vauvasta tuli selvemmin meille jo oma itsensä.
Mä en ymmärrä sitä et jonku mielestä syntymässä ei oo sit mitään yllätystä jos sukupuoli on tiedossa. Itse en siihen mitään yllätystä tarvinnutkaan :whistle:

mikä juttu tuo on? missä saa tietää jos maksaa satasia?
en tiennyt kummankaan lapsen sukupuolta, ihan sama oli kumpaa tulee. neutraalit äitiyspakkauksen lakanat oli ja huone valkoinen kuten muukin asunto.

kasvatus sukupuolineutraali. tytöt saavat häiritä ja riehua ja olla äänekkäitä. pojat saavat olla myös hiljaisia ja ahkeria ja hoivatat oisia.

Esikoisesta ei kysytty, tästä kuopuksesta tahtoisin tietää. Ihan normi rakenneultrassa siis, en ajatellut erikseen alkaa tiedosta pulittaa. Kumpaankaan ei ollut mitään erikoista syytä.

Me ollaan puolista lapsista sattumalta nähty, ja se oli ihan mukava tietää vaikkei johtanutkaan suuriin ostoksiin =) Mutta ei niin tärkeää meille että oltais sitä erikseen kysytty, puolista sitä ei huomattu.

No, minusta oli hauska tietää kumpi on tulossa. Ja kait nyt kaikki tietää, että esim. rakenneultrassa annettu arvio sukupuolesta voi mennä pieleen.

Miksi sukupuolen pitäisi selvitä vasta synnytyksessä, jos sen kerran haluaa tietää (ja sen voi selvittää) etukäteen? Onko sillä jotain väliä, jos joku haluaa tiedon etukäteen ja joku ei?

Esikoisesta halusin tietää. Kuulostaa varmaan typerältä, mutta vauva tuntui oikeammalta kun osasin ajatella häntä poikana :) Nyt tästä toisesta, en aio selvittää, sillä ei ole merkitystä. Osaan nyt jotenkin ajatella vauvaa ihan oikeana vaikka en tiedäkään sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
en tiennyt kummankaan lapsen sukupuolta, ihan sama oli kumpaa tulee. neutraalit äitiyspakkauksen lakanat oli ja huone valkoinen kuten muukin asunto.

kasvatus sukupuolineutraali. tytöt saavat häiritä ja riehua ja olla äänekkäitä. pojat saavat olla myös hiljaisia ja ahkeria ja hoivatat oisia.

ei kai kaikenmaailman yksityiset 4d ultrat ilmaisia ole?

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Näkeehän sen sukupuolen ilman sitä 4d-ultraakin.

Olen utelias ja malttamaton. Itse synnytyksessä riittää jännättävää muutenkin.
Helpompi tehdä hankintoja.
Osaisi ehkä ajatella tulevaa vauvaa enemmän persoonana.

Esikoisen sukupuoli ei selvinnyt, vaikka 4D:ssä käytiinkin (poika). Saas nähdä miten nyt käy.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Ja mä haluisin tietää miksi se joillekkin on niin iso juttu jos sen sattuu kysymään.

Kun se ei ole mitenkään olennaisen tärkeää kaikille. Tuntuu, että nykyaikana ioikein korostuu tämä hetikaikkimulletänne-menttaliteetti, mitään ei jakseta odottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä haluisin tietää miksi se joillekkin on niin iso juttu jos sen sattuu kysymään.

Kun se ei ole mitenkään olennaisen tärkeää kaikille. Tuntuu, että nykyaikana ioikein korostuu tämä hetikaikkimulletänne-menttaliteetti, mitään ei jakseta odottaa!

No sano mulle et mitä lisäarvoa se odottaminen tässä tapauksessa toisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja x:

Näkeehän sen sukupuolen ilman sitä 4d-ultraakin.

Joo, mutta ne ei ole 100 % silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No odotathan sä sitä vauvaakin sen 9kk jokatapauksessa vaikka tietäsitkin kumpi se on. :)
Hassua, et otit heti nykyajan puheeksi kun kautta aikojen on sitä vauvan sukupuolta koitettu ennustaa. Mahan muodosta, sormustestistä ja kaiken maailman poppakonsteilla.

Yhteistyössä