Minä, aiheettomast sairaslomalla(ko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiorja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kotiorja

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
2 990
0
36
Sattuivatpahan nämä jutut niin kohalle tänään!!!!.
Eli, itse taistelin vuosia töissä, koska töissähän kuuluu jokaisen käydä!.
Yhä enemmän työpäivät vaativat voimia, töistä selvisin, lunttilappujen avulla, kotona olin zombie!.
Aina vaan enemmän ja enemmän asioita unohtui, oma puhelinnumero, netin salasanat ym, kunnes koitti hetki, kun töihin olisi pitänyt lähteä kolmen valvotun vuorokauden jälkeen..... silloin oli pakko myöntää, että nyt ei kaikki ole kunnossa...

Tuskin olet aiheettomalla sairaslomalla, mutta niitäkin valitettavasti on, jotka ovat.
Tuo topikki otsikolla "aiheeton sairasloma" ei ollut sinusta kirjoitettu, vaikka sinnekin kommentoit siten, ettet tainnut jutun ydintä lukea vaan otit kaiken henkilökohtaisesti.
Fyysiset syyt ja psyykkiset syyt ovat eri asia, se taisi tulla esille tuossa toisessakin ketjussa, jos osasit lukea...

Elämä on elämistä varten. Sitä varten, että pitää itsestään huolta. Jos e pärjää, niin on syytä mennä lääkärille ja puhua asiasta.

Kyllä työelämä ottaa kaiken vastaan, mitä ikinä vain annatkin. Onko saamasi vastine eli palkka suhteessa antamaasi panokseen? Tänä päivänä harvemmin on.

Sinun elämäsi on Sinun elämäsi, uutta kierrosta ei tarjota.

No sun kirjotuksen perusteella olet ihan oikeasta syystä sairaslomalla :hug:

Älä tuhlaa aikaasi miettien että olisit turhan takia pois töistä, sulla on oikea syy poissaoloon ei mikään krapula.

Koitahan jaksella :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hohtavaa Hopeaa:
Noilla oireilla ja kertomasi perusteella olis burn out ollu ensimmäisenä mielessä, eikä noi mainitsemasi diagnoosit :/

Siinä tapauksees, jos burn outiin kuuluu jokaöiset painajaiset, paniikki ihmisten ilmoilla, itsemurha-mietteet...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Ja vastaus: et ole aiheettomasti saikulla, älä välitä muiden pahan suovista kommenteista. :hug:

Joskus se vaan niiin satuttaa, kun luullaan, että kyse on tyyliin laiskuudesta....
(... nyt tuli itku...)

Toisessa ketjussa kirjoitit ettet todellakaan kaikille kerro syytä. Se on sinun ratkaisusi. Mutta silloin valitettavasti asiat voidaan ymmärtää myös väärin. Kannattaa miettiä, mikä satuttaa vähiten. Ilmeisesti et ole ihan sinut työkyvyttömyytesi kanssa, jos et sitä pysty kertomaan. Kertomasi diagnoosi on suhteellisen yleinen, ei sen kertomista pitäisi hävetä. Jos sillä jonkun tutun "menettää", niin ihan varmasti niitä menettää samanverran jos ei syytä kerro ja ihmiset sitä arvailevat...

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Ja vastaus: et ole aiheettomasti saikulla, älä välitä muiden pahan suovista kommenteista. :hug:

Joskus se vaan niiin satuttaa, kun luullaan, että kyse on tyyliin laiskuudesta....
(... nyt tuli itku...)

Toisessa ketjussa kirjoitit ettet todellakaan kaikille kerro syytä. Se on sinun ratkaisusi. Mutta silloin valitettavasti asiat voidaan ymmärtää myös väärin. Kannattaa miettiä, mikä satuttaa vähiten. Ilmeisesti et ole ihan sinut työkyvyttömyytesi kanssa, jos et sitä pysty kertomaan. Kertomasi diagnoosi on suhteellisen yleinen, ei sen kertomista pitäisi hävetä. Jos sillä jonkun tutun "menettää", niin ihan varmasti niitä menettää samanverran jos ei syytä kerro ja ihmiset sitä arvailevat...

En todellakaan kerro kaikille sairaslomani syytä!
Ja ei, en ole sinut sairauteni kanssa, itse kun aina ajettelin sen liittyvän heikkouteen!!!.
Häpeän olotilaani, mutta parannusta ei näy.
jatkuvat painajaiset rassaavat, ja usein mietin, että perheeni olisi helpompi ilman minua!.

Et sinä ihan täysillä kyllä ap käy...
Ihan kaksi ketjua aloitat sääliä hakien. Toisessa "itket" kuinka sinua tyyliin pidetään laiskana ja saamattomana. Kuitenkin olet profiilissasi itsesi ihan juuri sellaiseksi määritellyt: "Tyhmä, laiska ja saamaton".
Vähän putoaa pohja sinun jutuiltasi, anteeksi vain...

En todellakaan kerro kaikille sairaslomani syytä!
Ja ei, en ole sinut sairauteni kanssa, itse kun aina ajettelin sen liittyvän heikkouteen!!!.
jatkuvat painajaiset rassaavat, ja usein mietin, että perheeni olisi helpompi ilman minua!.[/quote]

Ok, se on sinun ratkaisusi.
Toivottavasti saat muutakin apua, kuin pelkkää saikkua. Usein paraneminen alkaa vasta kun on sinut asian kanssa. Siihen todellakin tarvitset apua! Käytkö terapiassa?

(... nyt tuli itku...)

Mä tiedän!! Mua tosin satuttaa ihan toisesta aiheesta ihmisten sanomiset, mutta niin se vaan on että sellanen ei tiedä joka samaa asiaa ei ole itse kokenut ja silloin on niiiiin helppo puhua. Oli asia sit mikä tahansa. Oman kokemani jälkeen pyrin olla yleistämättä mitään, koska tiiän että kaikki asiat ei oo niin musta-valkosia mitä ne saattaa ulkopuolisen silmissä näyttää.

Siks tässä elämässä pitää oppia olla ottamatta itteensä ihan kaikkea. Ja tiedän, se on vaikeeta mutta pakko se vaan on. Oppia ajattelemaan välillä vaan itseään ja olla itsekäs. Mäkin oon tunnepuolen ihminen ja otan herkästi itteeni, mutta yritän olla myös itsekäs joissain asioissa, ihan omaks parhaakseni.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön:
Elämä on elämistä varten. Sitä varten, että pitää itsestään huolta. Jos e pärjää, niin on syytä mennä lääkärille ja puhua asiasta.

Kyllä työelämä ottaa kaiken vastaan, mitä ikinä vain annatkin. Onko saamasi vastine eli palkka suhteessa antamaasi panokseen? Tänä päivänä harvemmin on.

Sinun elämäsi on Sinun elämäsi, uutta kierrosta ei tarjota.

Näinhän se on. Totta mikä totta.
Kuitenkin normaali ihminen haluaa sen oman kodin jättää lapsille, halua asua joskus velattomassa, ja sitä ei saa, jos ei tee työtä.
Jos olisi taloudellinen turva, ihminen tekisi vain sen mikä on kohtuullista palkkaan nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Et sinä ihan täysillä kyllä ap käy...
Ihan kaksi ketjua aloitat sääliä hakien. Toisessa "itket" kuinka sinua tyyliin pidetään laiskana ja saamattomana. Kuitenkin olet profiilissasi itsesi ihan juuri sellaiseksi määritellyt: "Tyhmä, laiska ja saamaton".
Vähän putoaa pohja sinun jutuiltasi, anteeksi vain...

En kai ole missään väittänyt "täysillä käyvänikään" ?????.
Ja tuo kuvaus tyhmä laiska ja saamaton ulee eräästä biisistä, ja tuntuu toisinaan kuvaavalta!!!!
Että :hug: vaan sullekkin!!!!!.

Saiskoos vähän sääliä...............................

(... nyt tuli itku...)

Aina se saikun syy ei näy päälle päin. Monesti masentuneesta / burnoutin kokeneesta tms sanotaan, että on vain saamaton tai välinpäitämätön. Sellasesta ei kannata välittää. Ite tiedät tilanteen paremmin. Joskus työkyvytön ihminen vaikuttaa ihan terveelle vaikka ei sitä oliskaan... Ja nyt puhun omasta kokemuksesta, burnoutin kokeneena. Monen oli vaikee uskoo, vaikka kerroin taustat alusta loppuun, koska se ei näkyny päälle päin.

"Joskus se vaan niin satuttaa, kun luullaan, että kyse on tyyliin laiskuudesta..." Toi on mullekin tuttua. Toivottavasti saat apua. Voimia!

jatkuvat painajaiset rassaavat, ja usein mietin, että perheeni olisi helpompi ilman minua!.

Ei sulla o mitään syytä hävetä sitä, että oot sairastunut. Tuosta toivuttuas oot entistä vahvempi ja osaat toivottavasti välttää uusimisen. Se, ettei jaksaminen o rajatonta, on inhimillistä... Ei tarvi eikä voikaan olla yli-ihminen. Riittää, että on se mikä on ja tekee minkä pystyy.

*Muoks* Sääliä ei heru, mut myötätuntoa kyllä. :hug: