Minä 24 ja mies 18-vuotias??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja don't worry be happy:
Minä olin 23 ja mieheni vajaa 15 v kun alettiin seurustelemaan,nyt yhdessä oltu 19v ja muksujakin on tullut useampia. Jotkut tietysti ihmettelivät ikäeroamme,mutta nykyään kukaan ei edes huomaa etä mies on minua nuorempi=) Tsemppiä teille ja ei niitä kriisejä tule sen enempää kuin muillekkaan;)

Toi alkuasetelmahan oli rikollinen! Miten ihmeessä sä iskit 14v pojan? Ja miksi? :o Itse oon 24v, enkä todellakaan olis 18v miehen kanssa,saati nuoremman. Oman ikäinen vähintään pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana aina:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Ikäero ei teillä ole loppujen lopuksi paha ollenkaan, jäähän se alle 10 vuodenkin, mikä ei taas sinänsä ole mikään mittapuu ikäeron sopivuudelle. Suhteen "sopivuuden" määrittää pariskunta itse ja sen toimivuuden elämäntilanteet.
Te elätte molemmat varsin erilaista tilannetta elämässen, toinen on juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut ja elämän suuret ratkaisut edesse ( armeija, koulu jne) ja sinä jo perheellistynytkin jne. Miten nämä toimii yhdessä on teidän ratkaistavissa. Muiden ajatuksista viis. Ainahan täällä joku tuomitsee jostain....

Toi oli naurettavaa hyväkästelyy

Perustele mielipiteesi, kiitos!
No kuulostaa ihan papin puheelta siis hyväkkäältä kuulostat. Ymmärrät!!

Minä olin 23 ja mieheni vajaa 15 v kun alettiin seurustelemaan,nyt yhdessä oltu 19v ja muksujakin on tullut useampia. Jotkut tietysti ihmettelivät ikäeroamme,mutta nykyään kukaan ei edes huomaa etä mies on minua nuorempi=) Tsemppiä teille ja ei niitä kriisejä tule sen enempää kuin muillekkaan;)

Musta tää on kyllä jo sairasta. Poika 14v. (ja kyllä lapsi vielä ) ja toinen aikuinen nainen. Onhan tuo kyllä myös laitonta.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Ikäero ei teillä ole loppujen lopuksi paha ollenkaan, jäähän se alle 10 vuodenkin, mikä ei taas sinänsä ole mikään mittapuu ikäeron sopivuudelle. Suhteen "sopivuuden" määrittää pariskunta itse ja sen toimivuuden elämäntilanteet.
Te elätte molemmat varsin erilaista tilannetta elämässen, toinen on juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut ja elämän suuret ratkaisut edesse ( armeija, koulu jne) ja sinä jo perheellistynytkin jne. Miten nämä toimii yhdessä on teidän ratkaistavissa. Muiden ajatuksista viis. Ainahan täällä joku tuomitsee jostain....

Toi oli naurettavaa hyväkästelyy

Perustele mielipiteesi, kiitos!
No kuulostaa ihan papin puheelta siis hyväkkäältä kuulostat. Ymmärrät!!

Ja vaihdoit siis nimimerkkiäkin kesken kaiken samassa ketjussa...

Joo, kaipa se niin on että onni olisi vastaan otettava, muista viis.

Joku tuolla mietti armeijaa jne, se on kyllä käytynä jo, mies täyttää 19 pian. Ja tosiaan, pikkuveljensä oikeastaan asuu kanssaan, kun äidistään ei siihen hommaan ole. Mä olen kyllä todella rakastunu ja kummastakin tuntuu oikealle. Eihänse ota jos ei annakkaan..

Ehkäpä se olisi sitten otettava seuraava askel ja annettava lastenkin tutustua mieheen, kun kumminkin minä hänen kanssaan haluan elää ja olla.

Kiitos kaikille paljon kommenteista :)

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:

Musta tää on kyllä jo sairasta. Poika 14v. (ja kyllä lapsi vielä ) ja toinen aikuinen nainen. Onhan tuo kyllä myös laitonta.

Ei ole laitonta jos ei heti ala seksisuhteeseen=) Ja sitäpaitsi tuo mies oli jo silloin MIES koska kantoi vastuun äitinsä ohella perheestään ja oli kypsempi kuin moni ns. suomalainen 30v mies. Ei pidä tuomita jollei tunne tapauksia=)

Mä seurustelin 24-vuotiaana 18-vuotiaan kundin kanssa, eikä ikäero näkynyt tai vaikuttanut suhteessa millään tavalla.
Mutta käytin ikäeroa kyllä tekosyynä kun lopetin suhteen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:

Ei ole laitonta jos ei heti ala seksisuhteeseen=) Ja sitäpaitsi tuo mies oli jo silloin MIES koska kantoi vastuun äitinsä ohella perheestään ja oli kypsempi kuin moni ns. suomalainen 30v mies. Ei pidä tuomita jollei tunne tapauksia=)

Juu, ei ole mies vaikka kuinka kantaisi perheestä vastuuta tai vaikuttaisi kypsältä. Siinä on LAPSI joutunut tilanteeseen, jossa ei yhdenkään lapsen pitäisi olla, 14v:n ei tulisi joutua kantamaan vastuuta perheestä. 14v. on lapsi vielä, eikä todellakaan mikään mies. Ei ehkä ole laitonta jos ei seksisuhteeseen ala, mutta on sairasta ja vielä sairaampaa olisi jos seksiä harrastaisi. Tapausta tuntematta.

Juu, ei ole mies vaikka kuinka kantaisi perheestä vastuuta tai vaikuttaisi kypsältä. Siinä on LAPSI joutunut tilanteeseen, jossa ei yhdenkään lapsen pitäisi olla, 14v:n ei tulisi joutua kantamaan vastuuta perheestä. 14v. on lapsi vielä, eikä todellakaan mikään mies. Ei ehkä ole laitonta jos ei seksisuhteeseen ala, mutta on sairasta ja vielä sairaampaa olisi jos seksiä harrastaisi. Tapausta tuntematta.[/quote]

Niin,tuo lapsi kuitenkin oli sen vastuun kantanut jo useita vuosia,joten elämänkokemusta löytyi enemmän kuin monilta tuttaviltani jotka pyörittivät perhettä.
me kuitenkin ollaan oltu onnellisia,samoin sukulaiset tyytyväisiä meidän valintoihin,ikäero kun ei arjessa näy ja ikä on vain numeroita=) Mies ihmetteli palstamammojen kapeakatseisuutta ja sanoi ettei vaihtaisi päivääkään meidän yhteisetä elämästä pois;olkoonkin se teidän mielestänne kuinka sairasta ja rikollista tahansa=)

Yhteistyössä