Mimmoset lapsiperheet voi asua Helsingin kantakaupungissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aino74

Vieras
Siis miten voi ees löytyy niin paljon rikkaita Suomesta että on varaa ostaa ees 60 neliöö jostain Helsingin keskustasta tai Töölöstä tms. Siis mä en kertakaikkiaan tajuu että miten noi kämpät voi maksaa noin helvetisti ja kuka niitä ostaa???

Onks täällä joku ihminen joka asuu sielläpäin ja mistä ootte rahanne saaneet. Tässä nyt vaikka esimerkkinä joku kämppä jossa mahtuis asuu nelihenkinen perhe ja hinta sen mukanen:

Myytävät Asunnot, kerrostalo, 3 huonetta, Keski-Töölö, Helsinki, Uusimaa, 9529798 - Etuovi.com

En nyt just tota haluais, mutta kelpais sekin... hinta ois sitten kiva, alennettuna 860 000!!!

Joo-o pk-seudulle pitäis muuttaa jossain vaiheessa mut kai se on pakko hankkii sitten kehyskunnista... haluisin vaan asua tuollapäin mutta kun on kaksi lasta jne...

No sun esimerkkisi on nyt kyllä yhdestä kalleimmasta talosta eli ei se hintataso sentään noin korkea ole, puolet pois hinnasta on aika perushinta millä ton kokoisen töölöstä saa, myös halvemmalla riippuen kunnosta.

Mun monet perheelliset ystävät asuu kantakaupungin alueella. Ihan ovat ottaneet lainaa ja käyvät töissä eli peruselämää elävät.

[QUOTE="vieras";26480468]Ahaa eli Töölössä asuminen edustaa sinulle Helsingissä asumista ja jos ei siellä voi asua, niin pitää muuttaa Vantaalle. No miten vaan.[/QUOTE]

No haluaisin asua keskustassa tai mieluiten sen välittömässä läheisyydessä: Kruununhaka, Punavuori, Eira, Kamppi, Töölö. Kyllä mun mielestä moni muukin asuinalue on hieno (Lauttasaari, Munkkiniemi, Käpylä), mutta sielläkin on korkee hintataso.

Ja tässä nyt on vaan kyse siitä mitä olisin halunnut. Rahat eivät taida riittää, joten pitää sitten keksiä muuta. Mutta voi kai sitä silti haaveilla ja keskustella asiasta.

Eiköhän tähän ketjuun kans kohta tule monta sellaista ihmistä kertomaan, että "ei tosiaan haluis asua missään Töölössä vaan Perä-Hikiällä on parempi".

[QUOTE="ap";26480487]No haluaisin asua keskustassa tai mieluiten sen välittömässä läheisyydessä: Kruununhaka, Punavuori, Eira, Kamppi, Töölö. Kyllä mun mielestä moni muukin asuinalue on hieno (Lauttasaari, Munkkiniemi, Käpylä), mutta sielläkin on korkee hintataso.

Ja tässä nyt on vaan kyse siitä mitä olisin halunnut. Rahat eivät taida riittää, joten pitää sitten keksiä muuta. Mutta voi kai sitä silti haaveilla ja keskustella asiasta.

Eiköhän tähän ketjuun kans kohta tule monta sellaista ihmistä kertomaan, että "ei tosiaan haluis asua missään Töölössä vaan Perä-Hikiällä on parempi".[/QUOTE]
Niin, mutta mikä se oikea ongelma on? Minusta se, että et osaa kokea kauniiksi muita kuin ihan niitä kalliimpia alueita. Jos keskittyisit siihen, että mitkä ovat oikeasti kivoja asuinalueita, niin löytyisi varmasti muitakin. Jos esim. aika kaukana oleva Lauttasaari tai Käpylä kelpaa, niin siltä etäisyydeltä keskustasta löytyy kyllä edullisempiakin (ja kauniita) alueita.

Me asutaan kantakaupungissa, ei kylläkään noin kalliissa asunnossa. Meillä kolmio, joka maksoi noin puolet tuosta. Tarkoitus maksaa tämä pois max. kymmenessä vuodessa, ja sitten ehkä muutetaankin johonkin"arvoasuntoon", jos edelleen kaupunkiasuminen viehättää. Itse olen keskituloinen, mies on hyvätuloinen. Mitään "vanhaa rahaa" ei kummallakaan ole.
Kaupunkiasumisessa on se hyvä puoli, että autoa/ autoja ei tarvita. Meillä matkakulut on n. 50€/kk.

Varmaankin sellaiset perheet, joiden taloudellinen toimeentulo ei ole palkan varassa eli muutakin omaisuutta on.

Yllättää vaan, että niitä on niin paljon. Tietty perinnöt sun muut auttaa. Ja yleensä se menee niin, että varakkaiden lapsetkin tienaa isoina enempi.

Joo, on mullakin tosi hyvätuloisia tuttuja, mutta kyllä ne yleensä silti asuu "siedettävähintaisissa" kämpissä. Puolella millillä saa sentäs Espoosta jotain.

[QUOTE="ap";26480487]No haluaisin asua keskustassa tai mieluiten sen välittömässä läheisyydessä: Kruununhaka, Punavuori, Eira, Kamppi, Töölö. Kyllä mun mielestä moni muukin asuinalue on hieno (Lauttasaari, Munkkiniemi, Käpylä), mutta sielläkin on korkee hintataso.

Eiköhän tähän ketjuun kans kohta tule monta sellaista ihmistä kertomaan, että "ei tosiaan haluis asua missään Töölössä vaan Perä-Hikiällä on parempi".[/QUOTE]

Varmaan tulee :)

Munkkiniemi ois mun valinta noista sun vaihtoehdoista, jatkuvassa harkinnassa sinne muutto. Kruununhaassa olen asunut ja voin sitä myös suositella. Lasten kanssa itse kaipaan tiettyjä asioita asuinpaikalta ja sen takia en valitsisi Eiraa, Punavuorta, Kamppia, Töölöä.. Mulle tärkeää on tietty "kylämäisyys", että asuinalueella on jotkut rajat, joissa lapset voi liikkua. Munkkiniemi on aivan täydellinen, lähdetäänkin sinne rannalle nyt.

Tsemppia etsintöihin, ei haaveista kannata luopua, voisitko harkita esim vuokralla asumista noissa paikoissa, kallistahan sekin on, mutta todennäköisesti onnistuisi helpommin kuin oman osto?

[QUOTE="ap";26480516]Yllättää vaan, että niitä on niin paljon. Tietty perinnöt sun muut auttaa. Ja yleensä se menee niin, että varakkaiden lapsetkin tienaa isoina enempi.

Joo, on mullakin tosi hyvätuloisia tuttuja, mutta kyllä ne yleensä silti asuu "siedettävähintaisissa" kämpissä. Puolella millillä saa sentäs Espoosta jotain.[/QUOTE]

Kyllä puolella miljoonalla saa kantakaupungista vaikka mitä. Toi sun linkittämäs talo taitaa olla Töölön kallein. Ei se kantakaupunki-asuminen mitään miljoonaperintöjä sentään vaadi, vaikkei ihan perusduunarille sovikaan.

[QUOTE="alma";26480588]Kyllä puolella miljoonalla saa kantakaupungista vaikka mitä. Toi sun linkittämäs talo taitaa olla Töölön kallein. Ei se kantakaupunki-asuminen mitään miljoonaperintöjä sentään vaadi, vaikkei ihan perusduunarille sovikaan.[/QUOTE]

Joo. Taisi olla sitten kalleimmasta päästä ja itteasiassa pidänkin viehättävämpänä noita vanhempia. Eli taitaa sieltä alta 500k saada jotain aika kivaa. Kova hinta sekin toki, mutta ehkä mahdollisuuksien rajoissa.

Me asutaan Ullanlinnassa 60 neliöisessä kolmiossa. Eli ollaan selkeästi priorisoitu sijaintia ohi asumisväljyyden. Varmaan jollain aikavälillä täytyy hankkia suurempi, mutta olen ajatellut, että hyvällä pohjalla 80 neliötäkin riittää.

Minulle itselle kävisi myös esim. Tapiola, mutta mies haluaa nimenomaan pysyä Ullanlinnassa. perusteina koulut, puistot, meren läheisyys ja yleensäkin se kylämäinen fiilis.

samaa olen miettinyt. itselläni olisi haaveissa asua yhden lapsen ja mieheni kanssa kantakaupungissa tai ihan keskustassa omistusasunnossa. asuntojen hinnat vain ovat järkyttäviä. ihmettelen miten löytyy niin paljon varakkaita ihmisiä, että kaikille kalliiden alueiden asunnoillekin löytyy ostajansa. koska itse ei olla vielä lainaa otettu, kiinnostaisi kuullla minkälaisia lainoja saa perheen bruttotuloilla 6000€/kk ja kuinka ahtaasti lapsiperheet asuvat?

Yhteistyössä