Mimmonen tukka nyt tälle sit sopis?

Alkuperäinen kirjoittaja hilivinksis:
Viime kesänä leikkasin 3-vuotiaalle pojalle siilitukan pitkistä hiuksista. Muutos oli kamala, lapsella oli siihen totuttelemista.
Nyt lapsi kasvattaa taas pitkää tukkaa eikä kuulemma enää koskaan halua lyhyttä.

Eikä se siilitukka ollut lyhyimmillään ja hiukan kasvaneena muutoksen pahin vaihe.
Siinä vaiheessa, kun hiukset kasvoivat hiukan pidemmiksi ne olivat kamalan näköiset.
Nyt on onneksi taas pidemmät, mutta eivät vielä lähellekään niin ihanat kuin ne pitkät vuosi sitte.

En suosittele siiliä suoraan pitkistä, lapsi ei itse tajua kuinka paljon oma ulkonäkö muuttuu. Polkka voisi olla söpö.

Meilläkin periaatteessa se pahin vaihe on takana, ku nyt tukka yltää hyvin ponnarille ja etummaisetkin hiukset hyvin korvien taakse. Ne kun vielä pari cm kasvais ni yltäis kunnolla ponnarillekkin.

Miustakin se suoraan siiliks ois aikas kamala ja varmaan suuri järkytyskin ja jos lyhyet haluu, ni mieluusti sit ees vähän sitä pituutta niissä...

Tän päivää oon nyt miehelle koittanu puhua järkeä, et leikattais vaan latvoista jokunen cm näin alkuun pois, ku kuitenkin pian yltää ponnarille etummaisetkin hyvin ja mie voin taas letitellä noi hiukset, ni sit ei oo tiellä :D Ku koneella mie en anna leikata ja mies ei haluis parturiin viedä, jolloin miun pitäis leikata nuo... :whistle:

Minäkin varmaan vaan leikkauttaisin vaan latvoja tasaisemmiksi. Meillä oli isommalla pitkään tällainen

mutta nyt 7-vuotiaana on itse halunnut, että kerran vuodessa leikataan ihan siili kesäksi ja talveksi saa kasvaa pidemmät (kasvaa nopeasti).

Ekalla kerralla itkin, kun pitkät leikattiin lyhyiksi, ja silloinkin itketti kun ensimmäisen kerran halusi siilin :ashamed:

Meidän 4v pojalla oli hetken aikaa silleen siisti lyhyt, ei siili, ja siinä sitten hiekan irokeesia, eli näytti hyvälle ilman laittamistakin ja oli siisti, mutta makee! Siili on musta ainakin liian lyhyt. Toisaalta minun poikani ei pitkää tukkaa myöskään saa, niin kauan kuin minä päätän ja siskoni kampaajana leikkaa!! :D
Meillä on pyritty pitämään lyhyttä siistiä tukkaa, jossa kuitenkin on sitä jotain! Vaikee selittää, sisko sen hoitaa aina kuntoon, mikä nyt milloinkin on in..

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minäkin varmaan vaan leikkauttaisin vaan latvoja tasaisemmiksi. Meillä oli isommalla pitkään tällainen

mutta nyt 7-vuotiaana on itse halunnut, että kerran vuodessa leikataan ihan siili kesäksi ja talveksi saa kasvaa pidemmät (kasvaa nopeasti).

Ekalla kerralla itkin, kun pitkät leikattiin lyhyiksi, ja silloinkin itketti kun ensimmäisen kerran halusi siilin :ashamed:

Niin varmaan miekin itken siinä vaiheessa jos lyhyeks leikataan :/

Pojulla on viel tosi vahva pyörre takaraivollaan, et mietin, et miten lyhyet hiukset sit sojottais. Nyt meinaan jos vedellä kastelen hiukset ja laitan keskelle päätä jakauksen ja ponnarille, ni sit kun on kuivuneet ja poju avannu ponnarin, ni ei mee ku 5 minsaa ni sivujakaus on taas, ku pyörre kääntää nuo hiukset niin voimakkaasti tuonne sivuun. Pienestä asti ollu tuo sivujakaus, ku ei muuhun taivu...

Mies jo tuolta huuteli äsken, ku harjailin pojun hiuksia, et joko meen leikkaamaan pojulle sen keesin... huoh...en kyllä leikkaa. Ainakaan vielä. Voin lyhentää noita vähäsen (5cm ) näin alkuun ja katsotaan sitten mitä poju sanoo...

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Ihanat hiukset! Meiänki 1v9kk ikäsel pojal on pitkät hiukset. Sellaset tasapitkät joka puolelt. Niist leikataan säännöllisest latvoja ja joskus pikkasen enempi. :)

Noihin ei olla koskettu ku kerran. 1v synttäreitten jälkeen leikkasin 7cm niskatukan pois ja siitä asti saanu kasvaa...

Mielestäni ihan kamalat hiukset pojalle.
Pitkät hiukset eivät sovi miehistä/pojista kuin n.1/100.
Mutta tämä vain mielipiteeni, jokaiselle suotakoon omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
olen, minusta näyttää hölmöltä pojalla pitkät hiukset. en taho kenheen mieltä pahottaa, mutta jonku mielestä taas pjan lyhyt hiukset näyttää hölmöltä tai tytöllä lyhyet hiukset. mielide ja maku asioita. en antais pojan kasvattaa pitkiä hiuksia, onneksi isänsä leikkaa itteltään kaljuksi ja poika haluaa kans. tosin koneella leikataan. mutta jokhainen leikkauttaa ja huolehtii oman jälkikasvunsa kuontalosta, siihen enmpiä puuttamatta.

ja tuossa yllämainitussa, äiti oli halunu tytön. ja poika tietää sen, valitettavasti. on ostanu pojalleen "tyttö juttuja" onneksi on nyt hyväksyny lapsensa, semmosenna ku on eli poikana.[/quote]

no huh huh!!!

Mä kasvatan pojalle pitkää tukkaa, jossain vaiheessa sitten leikataan. Nyt vaan siistitty. Mä olen aina halunnut pojan esikoiseksi ja niin onnesta soikeana olin kun kuulin että poitsu tulossa!
Se ei liity mun mielestä mitenkään tyttö juttuihin jos on pitkä tukka.
Sen perusteellako sä laitat ihmiset lokeroihin.
Oudot mielipiteet sulla!!

miksi lapsi ei saa itse päättää minkälaiset hiukset haluaa?? itse inhosin lapsena sitä kun äiti aina päätti millaset hiukset meille lapsille leikataan. se ärsytti hirveesti.
ja kasvaa ne hiukset takaisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
miksi lapsi ei saa itse päättää minkälaiset hiukset haluaa?? itse inhosin lapsena sitä kun äiti aina päätti millaset hiukset meille lapsille leikataan. se ärsytti hirveesti.
ja kasvaa ne hiukset takaisinkin.

Kertaakaan ei poju ollut puhunutkaan hiustenleikkuusta, ennenkuin isänsä kanssa kotona olivat jutelleet. Oli siihen asti ihan tyytyväinen pitkään tukkaan. Kyllähän tuo jossain vaiheessa lyhyemmäksi leikataan, mutten suostu koneella siiliksi vetämään vain sen takia, et poju 3v haluaa niin, kun isin kanssa oli hetken jutellut. Voisin meinaan kans veikata, et ois aikasmoinen shokki pojulle, ja kun se tukka ei sit kasvakkaan takaisin ihan tosta vaan.

Vieläkään ei oo tukka pojulta lyhentynyt. Eilen pojun setä kävi kylässä ja kysyi pojulta, et millos mennään parturiin leikkamaan tukka lyhyeksi, ni poju ilmoitti topakasti, et hän ei lyhyttä tukkaa halua.

Onneks en oo kerinny viemään parturiin enkä itse leikkaamaan... :whistle: :D

Yhteistyössä