Miltäs tällainen 'nuukailulista' kuulostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Olen pohtinut sellaista semi-tingittyä ruokalistaa viikoksi, miltä vaikuttaa? Ensin siis ruoat lueteltu, sitten ns. kauppalista. Ja nämä ei ole mitenkään järjestyksessä:

jauhelihakeitto
pinaattikeitto ja sämpylät
kinkkukiusaus
uunikala ja riisi
perunat ja jauhelihakastike
kasvissosekeitto ja leipä
lihapullat ja muusi
riisipuuro ja mehukeitto
pastasalaatti ja leipä

välipaloina jukurttia, hedelmiä, sämpylää, kiisseliä jne

= arkisin lounas kotona oleville on edellispäivän päivällisen tähteistä kyhätty, ruoilla aina kasviksia, salaattia

paistijauheliha, 3kpl 9e
perunat 3e
peruna-sipulisek. 2e
kinkkusuikalepss 3e
pinaatti 2e
ruokakerma 2e
pakastesei 2e
riisi 2e
muut juurekset 3e
muut vihannekset 6e
kauppaleivät 6e
pasta 3e
kermaviili, 2kpl 3e
maito 5e
jukurtti 1l 2e
hedelmät 4e
margariini 2e

= jauhoja, puurohiutaleita jne löytyy kotoa = 59e

Ruokalajeja tässä saattaa hyvinkin olla meidän perheelle jo 'ylimääräisiä'.

Oikein loistavalta eikä yhtään nuukailulta!

Nam, rupes tekeen mieli riisipuuroa ja mehukeittoa...menen siis keittämään mansikkasopan ja laitan riisipuuron päiväruoaksi, kiitos!

No tee nyt ne leivät itse. Sämpylät ja patongit on halpoja itsetehtynä.

Mä en seitä söisi. Mielummin paistaisin leivitettyjä silakoita pannulla. Lisäksi tekisin ison annoksen karjalanpaistia esim tarjouslihoista ja pistäisin osan pakkaseen. Esim kassler ei ole niin kallista ja vaihtoehto jauhelihalle. Maksapihvit :p on sika halpoja, perunamuusin kanssa.

Miustakin tuo kuulostaa hyvältä:)
Meijän pitäis kans alkaa suunnittelemaan etukäteen syömisiä, kun yleensä tulee osteltua vähän sitä sun tätä kun vasta kaupassa alkaa miettimään. Vois säästyä rahaa kun ei tarvis ylimääräsiä ostella.

Minusta ei ole nuukailua jos pystyy ostamaan kaikki perunasuikaleet yms. pakastealtaasta ku ne tulee kuitenki vähän halvemmaksi tehdä itse. En siis todellakaan ole niin reipas, että itse tekisin, mutta ajattelin vain :)

jaa no nuukailu ja köyhäily on tietty kaks eri asiaa :D

Sämpylöitä ja patonkeja toki teen itse, mutta kaupan leivillä haen lähinnä vaihtelua (ja sitä ruisleipää).

Sei lähinnä siksi että helppo hankkia pakkaseen murehtimatta päiväyksiä. Silakkaa meillä onkin suht usein, mutta ostan silloin kun olen varma että tulee tehtyä melko heti :)

Muutakin lihaa jauhelihan lisäksi kyllä tarkoitus suosia, mutta karjalanpaisti ei ole oikein meillä kenenkään suosikki :ashamed: . Katson aina sitten tarjousten mukaan mitä tulee matkaan :) .

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Kolmena päivänä jauhelihaa,ei hyvä.

Onko jauhelihassa vaara saada yliannostus :whistle:

En pidä itse pahana, kun tuo nyt ei kuitenkaan tarkoita että meillä joka viikko syödään noin - kunhan tein yhdelle viikolle esimerkkilistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Muutakin lihaa jauhelihan lisäksi kyllä tarkoitus suosia, mutta karjalanpaisti ei ole oikein meillä kenenkään suosikki :ashamed: .:) .

Mä olen ollut otettu, että poika on pyytänyt isältään "sitä äitin lihaa uunista" iltapalaksi :) Mutta ukko taas ei tykkää yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Minusta ei ole nuukailua jos pystyy ostamaan kaikki perunasuikaleet yms. pakastealtaasta ku ne tulee kuitenki vähän halvemmaksi tehdä itse. En siis todellakaan ole niin reipas, että itse tekisin, mutta ajattelin vain :)

jaa no nuukailu ja köyhäily on tietty kaks eri asiaa :D

Niin, jos ihan sitten oikeasti aletaan köyhäilemään niin lista näyttäisi jo ihan eriltä ;) .

Halusin kuitenkin samalla säilyttää sen että ruoat on suhteellisen vähällä vaivalla tehtävissä... kun näitä pieniä tässä jaloissa juoksee ihan riittämiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Muutakin lihaa jauhelihan lisäksi kyllä tarkoitus suosia, mutta karjalanpaisti ei ole oikein meillä kenenkään suosikki :ashamed: .:) .

Mä olen ollut otettu, että poika on pyytänyt isältään "sitä äitin lihaa uunista" iltapalaksi :) Mutta ukko taas ei tykkää yhtään.

Me saadaan sukulaisten luona useinkin karjalanpaistia ruoaksi, ja silloin kyllä kaikki mieluusti syö. En viitsi vaan itse lähteä tekemään kun en onnistu tekemään siitä niin hyvää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mitä te sitten yleensä syötte jos tuo on nuukailulista? :snotty:
Ihan hyvältä kuulostaa :)

:whistle: No siis oikeastaan just tuollaista... mutta sieltä puuttuu murot, myslit, yksittäispakatut rahkat, jukurtit ja vanukkaat + valmiit pinaattiletut joita menee joskus lounaaksi.

Lähinnä nuukailu siksi että lista on koko viikoksi tehty, eikä tule niitä tiheämpien kauppakäyntien heräteostoksia mukaan :whistle: .

Yhteistyössä