Miltä teistä kuulostaa tämä lahjamäärä 6-vuotiaalle?

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Mukana siis kaikkien antamat lahjat

teksta puppy koira+ladattavat paristot ja akku (120 euroa yht)
baby born ja sille vaatetta ja hoitotarvikkeita
Muumi-laiva
Robinin levy
Barbie
2 kirjaa
Nukelle kerrossänky ja syöttötuoli
Lautapeli
Pienehkö legopaketti
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";29235999]Mullakin on 6-vuotias, joka saa ehkä 1/3 tuosta määrästä lahjoja. Eli paljolta kuulostaa mun korvaan.[/QUOTE]

Saako pitkin vuotta? :) Meillä ei.
 
"Jenis"
[QUOTE="a p";29236005]Saako pitkin vuotta? :) Meillä ei.[/QUOTE]

Ei saa, synttäreinä ja jouluna lähinnä. Jotain satunnaisia tuliaisia ehkä lisäksi, mies reissaa jonkun verran työn puolesta. Mutta meillä on ehkä tiukempi linja kuin monilla muilla, lapset saa molemmat 1 ison ja maksimissaan pari pienempää lahjaa :)

Tota robottikoiraa meilläkin on toivottu, mutta mun mielestä se on aivan järkyttävän hintainen yhden talven trendileluksi, eli tuskin tulevat saamaan...
 
Minusta vaikuttaa sopivalta! Kyllä meillä ainakin paketteja kertyy, kun useampi taho niitä antaa. Ja itsekin haluan lapsiani muistaa, paketit kuuluvat minusta jouluun, olkoon se kuinka materialistinen ajattelutapa hyvänsä.
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";29236016]
Tota robottikoiraa meilläkin on toivottu, mutta mun mielestä se on aivan järkyttävän hintainen yhden talven trendileluksi, eli tuskin tulevat saamaan...[/QUOTE]

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta tuo on lapsen suurin ja hartain toive, joten tässä menee lapsen mielihalu äidin halun edelle :D
Ja minä olen kuvitellut, että meillä on hyvinkin kohtuullinen määrä leluja. Isompi saa pleikkarin, kaksi peliä, jumpsuitin ja kirjan meiltä. Isovanhemmiltaan todennäköisesti yhden pienehkön legosetin ja stigan potkulaudan.
 
v iera s
Ihan hyvä määrä lahjoja, tärkeintä että niille kaikille on käyttöä ja lahjansaaja nauttii. Itse olisin ollut hyvin onnellinen pikkutyttö tuollaisena jouluna.. ;) Kyllähän lapsella leluja saa olla!
 
"Jenis"
[QUOTE="a p";29236072]Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta tuo on lapsen suurin ja hartain toive, joten tässä menee lapsen mielihalu äidin halun edelle :D
Ja minä olen kuvitellut, että meillä on hyvinkin kohtuullinen määrä leluja. Isompi saa pleikkarin, kaksi peliä, jumpsuitin ja kirjan meiltä. Isovanhemmiltaan todennäköisesti yhden pienehkön legosetin ja stigan potkulaudan.[/QUOTE]

Joo, kyllä meilläkin molemmat saa yhden ns. hömppälahjan, jota oikein hartaasti toivovat. Mutta musta tuntuu että meillä on jo "kaikkea" - esim. tytöllä on jo kaks vauvanukkea ja niille järkky määrä oheisjuttuja (uusia vaatteita tosin saavat nyt, kun löysin käsityöläisen joka tekee ihania itse), on Muumitalo ja nukkekoti, barbeja yms... pojalla taas on legoja kilokaupalla ja tota koiraa toivoo, vaikka ihan kaikki kauko-ohjattavat tai muuten samantyyppiset lelut on jääneet aika lailla leikkimättä. Ja meillä on reilusti vähemmän roinaa kuin useimmilla kaveriperheillä silti! En tiiä, mulla on joku materialismi-inhokausi menossa :D
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";29236127]Joo, kyllä meilläkin molemmat saa yhden ns. hömppälahjan, jota oikein hartaasti toivovat. Mutta musta tuntuu että meillä on jo "kaikkea" - esim. tytöllä on jo kaks vauvanukkea ja niille järkky määrä oheisjuttuja (uusia vaatteita tosin saavat nyt, kun löysin käsityöläisen joka tekee ihania itse), on Muumitalo ja nukkekoti, barbeja yms... pojalla taas on legoja kilokaupalla ja tota koiraa toivoo, vaikka ihan kaikki kauko-ohjattavat tai muuten samantyyppiset lelut on jääneet aika lailla leikkimättä. Ja meillä on reilusti vähemmän roinaa kuin useimmilla kaveriperheillä silti! En tiiä, mulla on joku materialismi-inhokausi menossa :D[/QUOTE]

Ymmärrän mainiosti :) Mutta jos tuosta voi vetää jotain johtopäätöksiä niin kyllä teillä taitaa tosiaan sitä "rojua" olla valmiiksi enemmän kuin meillä :D
 
"Ounou"
Karsisin tuosta 2/3 pois. Jättäisin yhden mitä erityisesti toivonut, ja 2 pienempää. Luultavasti pojan nykyisistä leluista 75% on turhia tai ei leiki niillä. Tapat poikasi mielikuvituksen ja luovuuden roinalla.
 
yksi vaan
[QUOTE="a p";29235974]Mitä tarkoitat tuolla? Että eivät sovi 6-vuotiaalle? Ne on hänen omia toiveitaan :D[/QUOTE]

Jos ovat hänen toiveitaan, asia on ok. Lapset ovat niin kovin erilaisia. Meillä baby bornit saatu 2-3 vuotiaana ja yleensäkin nukkeleikit ovat loppuneet jo eskari-ikään mennessä. Nyt kuusivuotiaana toivoo eläinhahmoja (näillä leikkii paljon) ja legoja.
 
"a p"
[QUOTE="Ounou";29236345]Karsisin tuosta 2/3 pois. Jättäisin yhden mitä erityisesti toivonut, ja 2 pienempää. Luultavasti pojan nykyisistä leluista 75% on turhia tai ei leiki niillä. Tapat poikasi mielikuvituksen ja luovuuden roinalla.[/QUOTE]

Mistä sait päähäsi, että meillä on poika? Ja olet väärässä. Lähes tulkoon kaikilla leluilla leikitään, vähiten nukkekodilla joka on outoa :)
 
se on teidän arvioitavissa
Viime vuonna olisin kauhistunut.
Ostin lapsilleni aivan liian paljon lahjoja, he eivät jaksaneet edes avata kaikkia!!!
Nyt tilanteesta oppineena ostan puolet vähemmän.
 
"tiitu"
Tuota koiraa toivoi meilläkin 2 lasta, ei osteta aivan liian kallis, ei ne siitä jaksa kauaa kiinnostua kuitenkaan, nämä 2 lasta on 6 ja 9 vuotiaat.

6v saa ainakin;
korvakuulokkeet (sellaset kunnolliset, voi kuunnella musiikkia mp3 soittimella ja puhelimella)
Monster High pesuaineita
vaatteita
barbin
kirjan
elokuvalipun
kylpylä-/ tai angrybirds puistoon lahjakortin

sit yhteisiä ainakin lautapeli ja ja dvd
 
"a p"
[QUOTE="femin";29236551]Kuulostaa aika isolta määrältä... Meidän lapset ei taida saada yhteensäkään niin isolla rahalla lahjoja, mitä noihin menee. :)[/QUOTE]

330 euroa menee noihin yhteensä :) Osa käytettyjä ;) (joka taitaa olla kauhistus monille :D)
 
"femin"
[QUOTE="a p";29236662]330 euroa menee noihin yhteensä :) Osa käytettyjä ;) (joka taitaa olla kauhistus monille :D)[/QUOTE]

Meillä taitaa mennä 2 lapsen lahjoihin yhteensä n. 100€... :D Mutta tiedän kyllä, että tulevat olemaan enemmänkuin tyytyväisiä. :)
 

Yhteistyössä