miltä ultraaminen tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimettömänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimettömänä

Vieras
Tämä on ihan hölmö kysymys, mutta ei voi olla kysymyttäkään.. Olen aina ollut tosi herkkä kutiamaan ja nyt on alkanut jännittää, että miltä se tuntuu, kun aletaan ultrata mahan päältä. Jännitän sitä, että kutian niin paljon, ettei hommasta tule mitään ja tipahdan lattialle. Täytyi kysyä täältä, kun tuntuu niin hölmöltä aiheelta, etten ole keltään kaveriltanikaan kehdannut kysyä..

Ei se kyllä mun mielestäni kutita, kun sitä geeliä laitetaan siihen kuiteskin aika paljon ja muutenkin se anturi on sellainen, että en oikein usko, että se kutittaisi. Hih, aika hauska probleema - toivottavasti ei tosiaan aiheuta harmeja.

Alkuperäinen kirjoittaja nimettömänä:
Tämä on ihan hölmö kysymys, mutta ei voi olla kysymyttäkään.. Olen aina ollut tosi herkkä kutiamaan ja nyt on alkanut jännittää, että miltä se tuntuu, kun aletaan ultrata mahan päältä. Jännitän sitä, että kutian niin paljon, ettei hommasta tule mitään ja tipahdan lattialle. Täytyi kysyä täältä, kun tuntuu niin hölmöltä aiheelta, etten ole keltään kaveriltanikaan kehdannut kysyä..

Ihana :)

Eipä se juurikaan miltään oikein tunnu - se geeli jota laitetaan tuntuu kylmältä aluksi ja sitten se itse laite ei juuri miltään, kun että joku likkuu massun päällä. Kokeile jollain töttöröllä - liikuta sitä masusi päällä vähän painaen.

Tietysti jos on kova kutiamaan niin ehkä se voi kutittaakin :) Mutta ei se niin hivelemistä ole, enemmän sellaista napakkaa muljuttelemista.

Tsemppiä !

Mutta entäs miltä tuntuu se, kun ultrataan sisältäpäin? Mulla ainakin on tuo eka ultra semmoinen, että emättimen kautta tehdään. Vähän jänskättää sekin, kun nuo gynen tutkimuksetkin on musta ihan hirveitä...

Sisäultraaminen riippuu toimenpiteen tekijästä. Meillä ainakin paikallisessa neuvolassa mukavan hellä lääkäri, joka käyttää runsaasti liukastetta ja huomioi myös näin loppuraskaudessa (rv 38) "aukon" herkkyyden, itselläni ainakin eka työntö (ompas kaksmielistä) tuntuu tosi inhottavalta. Puolestaan synnytyssairaalassa ei toimenpiteen tekijä huomioinut yhtään arkoja paikkoja, vaan survoi ultran vähillä liukasteilla ykkösellä sisään, se tuntu inhottavalta. Muuten sisätutkimus tuntuu ihan normaalilta, ja masun päältä tuntuu tosiaan vaan ultralaitteen paine, kun terkkari/lääkäri liikuttelee sitä siinä masulla...

Pahinta masunpäällis-ultrassa voi olla oikeastaan se, että kun rakon pitää olla täynnä ja sitten joku painaa alamassua. Mä olin ainakin niin kiltisti juonut ja ollut pissaamatta, että meinas tulla housuun, kun täti alkoi painella :)

Minut taas käskettiin ensin vessaan ennen ultraamista...??? Ja tästä ei siis ole kuin muutama viikko aikaa. Ultraaminen on helpoimpia juttuja mitä raskaudessa on. Ihan turha pelätä.

niskapoimu-ultra tehdään sisäkautta ja ainakin HUS:in sairaaloissa(jorvi ja hyvinkää) "käsketään" tyhjentämään rakko juuri ennen ultraa..
kylläpä on erilaisia käytäntöjä... =)

Oisko niin että yleensä mahan päältä tehtävässä ultrassa rakon tulisi olla täynnä ainakin alkuraskaudessa ja sisäultrassa ei niin väliä. Itse käynyt monta kertaa sisäultrissa (lapsettomuushoitojen takia) eikä koskaan sanottu et pitäs pidättää mut sitten ekassa normaali ultrassa piti olla rakko täynnä

np-ultrassa täytyy olla tyhjä rakko, koska täysi tekee "näkyvyydestä" huonon ja kaikkia tarvittavia mittoja ei välttämättä silloin saa..
tekee ikävän "heijasteen".

Np-ultra tehdään useimmiten sisäkautta. Mulla on sen sijaan niin voimakkaasti eteen päin kallistunut kohtu, että sisäkautta ei saatu tarpeeksi hyvää näkyvyyttä, vaan ultratttiin vatsan päältä.

Yhteistyössä