Miltä tuntuu ilman hormoniehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lk

Vieras
Mulla on nyt kierukka, joka on ilmeisesti osasyypää nykyiseen painooni.. Mies on kuitenkin jo jonossa vasektomiaan, sillä haluan kierukasta eroon.

Mulla on vaan aika hataria muistikuvia ajasta ennen hormoneja, joten kertokaa te jotka olette aikuisiällä lopettaneet hormoniehkäisyn, että miltä olo tuntuu? Odotan ehkä liikoja, niin hyvä palata maan pinnalla.. Positiivisiakin kokemuksia olisi hyvä kuulla.

söin kymmenisen vuotta pillereitä ja nyt olen ollut pari vuotta ilman. olossa ei ole valittamista, ehkä vähän pms-oireita on tullut ehkäisyn lopetuksen jälkeen, mut muuten ei ole muutoksia seksuaalisuudessa ym. ym. eiköhän tämäkin ole niin yksilöllistä..

Parempi olo, huomattavasti. Seksikin ihan eri kivaa (mulla oli nuvaring joka aiheutti yhdyntäkipuja, vaikka sen otti yhdynnän ajaksi poin, vissiin oli limakalvot jotenki huonommassa kunnossa sen takia).

Mulla tipahti paino hormonikierukan poistamisen jälkeen 2 viikossa 7kg ja loput 3kg vielä myöhemmin.Kierukan aikana paino siis nousi 10kg ja jälkeenpäin sanottiin että kyse oli hormonaalisesta painonnoususta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mulla tipahti paino hormonikierukan poistamisen jälkeen 2 viikossa 7kg ja loput 3kg vielä myöhemmin.Kierukan aikana paino siis nousi 10kg ja jälkeenpäin sanottiin että kyse oli hormonaalisesta painonnoususta.

Kerrankin joku muukin!! Mulla nimittäin on ollut kaksi kertaa kierukka ja paino noussut ekalla kertaa 8 kk:ssa 9 kg, toisella kertaa 5 kk:ssa 10 kg. Lääkäri ei sanonut muuta kuin että on kyllä niin harvinaista tuollainen, että ei välttämättä ole kierukan syytä. Joopa joo... Nytkin yritin kuukauden laihduttaa ruokavaliolla ja liikunnalla, paino putosi 1,5 kg, olin kuitenkin samoilla ruuilla mieheni kanssa, jolta putosi 11 kg.

Voi kääk!Mä otin kierukan pari viikkoa sitten ja terkka silloin sanoi et sen ei pitäis painoon vaikuttaa."tosi kiva" jos tähän nyt vielä kymmenen lisäkiloa heittää:/Onneks mieliala ei oo heitellyt ja oon ollut aika oma itseni sen kierukan oton jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Voi kääk!Mä otin kierukan pari viikkoa sitten ja terkka silloin sanoi et sen ei pitäis painoon vaikuttaa."tosi kiva" jos tähän nyt vielä kymmenen lisäkiloa heittää:/Onneks mieliala ei oo heitellyt ja oon ollut aika oma itseni sen kierukan oton jälkeen.

minulla ollut hormonikierukka 4vuotta, ja ei ole paino noussut yhtään.

Yhteistyössä