Miltä teistä tuntuu vanheneminen?

Rva Ilkeä Harmaa

Aktiivinen jäsen
27.12.2013
1 972
1
36
Tekisikö mieli hypätä takaisin kultaisiin teini vuosiin vai onko mukava, että ikää tulee. Miltä tuntuu, kun ulkonäkö muuttuu? Haikailetteko entiseen vai hyäksyttekö tulevan?

Mulla on ristiriitaisia tuntoja. Joku biisi vie nuoruuteen ja kaiholla sitä aikaa ajattelee ja harmittaa, kun ei ole enää "nuori". Mutta kaikki me vanhetaan ja kuollaan, sellasta se on..mutta silti..

Pahalta. Oon 23v ja mulla on neljänkympinkriisi.
Aion käyttää itseäni plastiikkakirurgin veitsen ja ruiskeen alla niin, etten enää edes mätäne hautaan.

Mä olen ollut tähän astisessa elämässäni tyytyväisin olooni n. 43-45 -vuotiaana. En oikeestaan tiiä, mitä sillon tapahtu, mutta en ole koskaan ollut varmempi itsestäni, kuin tuossa iässä.

Nyt lähestyn viittäkytä ja kaipaan ainoastaan samaan henkiseen tilaan kuin noin viis vuotta sitten...

Teini-ikään paluu olis painajalinen. Enkä missään nimessä haluaisi olla parikymppinen, enkä kolmikymppinenkään.

Nyt tästä iästä en haluaisi vanheta, kun se tietää askelta lähemmäs kuolemaa. Mutta jos aika pysähtyisi ja en vanhene, niin ei minusta tulis mummukaan. Ja ehkäpä 70-vuotiaana kirjotan, että viiskymppiseksi en halua palata... :D Vai liekö täällä palstalla vielä 7-kymppisenä........

Nostalgiasta kyllä pidän. En vain haluaisi elää sitä aikaa enää uudestaan.

Ei helevetissä missään nimessä halua paluuta teini-ikään. Ei ei ei. Mutta semmoseen kolmeenkymppiin, kun ei ollut mitään fyysisiä vaivoja, sinne mä tahtoisin. Ja pysyä siellä ikuisuuden.

Niin ja siis vastaus oli, että paskalta tuntuu tämä vanheneminen. Ei millään tahtois hyväksyä lähinäön heikkenemistä, ja lukulasien käyttöä, naaman valumista yms.

Mä koitan vanheta arvokkasti ja koittaa ymmärtää antaa uudelle sukupolvelle tilaa. Helpommin varmaankin sanottu kuin tehty. Moni kaveri mainostaa tota nelikymppiä et se on paras ikä ja siitä alkaa uusi elämä. En tiiä, vaikeeta kuvata omia tuntemuksia tän asian suhteen. Eli mulla on kolmenkympinkriisi meneilään. Ja totta kai voi sanoa, että nuori on vielä, mutta tosiasia on että tästä se alamäki lähtee.

Väistämättömältä. Tavallaan ihan jännittävältäkin.
Joskus kun on ulkosalla lämpimänä kesäyönä, tai kun haistaa jonkun hajun vuosien takaa, tuntuu, että ei ole vanhentunut yhtään.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
watch

Joskus kun on ulkosalla lämpimänä kesäyönä, tai kun haistaa jonkun hajun vuosien takaa, tuntuu, että ei ole vanhentunut yhtään.

Tällaisissa tilanteissa mulle tulee vaan sellanen "voi vittu mä kuolen kohta" -fiilis.

/ ehkä mä oon jotenkin katkera siitä, että koko mun lapsuus ja teini-ikä on menny sairastaessa ja kantaessa sellasta taakkaa, jota sen ikäsen ei pitäisi kantaa.

Mä haluaisin vaan olla huoleton 8-vuotias, jolla ei ole mitään tietoa maailman pahuudesta tai siitä, mitä kaikkea aikuisuus tuo tullessaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29549561:
Sitä haikauden määrää mikä joku tilanne saa aikaan..oh..vaikka joku eka poikakaveri tulee mielee :heart:

Tavallaan... Mulla tulee vaan tunne, että onneks ei alettu oleen. Ja että kaikki on niin hyvin nyt.

haluun mä siltikin vielä hortoilla lämpimissä kesäöissä ja unohtaa minkä ikäinen olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29549566:
Välillä odottaa sitä hetkeä, kun olet kaikkesi tehnyt tässä elämässä ja voit todeta "että nyt ois hyvä hetki vaan laittaa reppu selkään ja lähteä maailmalle".

Paljon sä olet taas juonu?

Tällaisissa tilanteissa mulle tulee vaan sellanen "voi vittu mä kuolen kohta" -fiilis.

/ ehkä mä oon jotenkin katkera siitä, että koko mun lapsuus ja teini-ikä on menny sairastaessa ja kantaessa sellasta taakkaa, jota sen ikäsen ei pitäisi kantaa.

Mä haluaisin vaan olla huoleton 8-vuotias, jolla ei ole mitään tietoa maailman pahuudesta tai siitä, mitä kaikkea aikuisuus tuo tullessaan.

Ehkä sä voit vielä löytää semmosia hetkiä kun taakka ei tunnu niin isolta ja voit olla huoleton.:hug:

Ehkä sä voit vielä löytää semmosia hetkiä kun taakka ei tunnu niin isolta ja voit olla huoleton.:hug:

Ei mulla oo enää sitä taakkaa muista, mutta mä oon vaan katkera siitä menetetystä "normaalista lapsuudesta/teini-iästä".

Nyt kun on vastuussa vain omasta elämästään, niin tuntuu jotenkin, että kaikki on vajaata kun sitä ns. kunnon pohjaa ei ole. En halua vanheta, koska tuntuu, että jotain jäi välistä ja siihen ei enää voi palata.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Ei mulla oo enää sitä taakkaa muista, mutta mä oon vaan katkera siitä menetetystä "normaalista lapsuudesta/teini-iästä".

Nyt kun on vastuussa vain omasta elämästään, niin tuntuu jotenkin, että kaikki on vajaata kun sitä ns. kunnon pohjaa ei ole. En halua vanheta, koska tuntuu, että jotain jäi välistä ja siihen ei enää voi palata.

ei voi muuta kuin antaa sitä pohjaa jollekin seuraavalle. Omille lapsille tai jos ei oo omaa, voi olla turvallinen aikuinen jonkun toisen lapselle. Ymmärrän kyllä mitä sä meinaat. Eihän niitä menneitä vääryyksiä mitenkään voi jälkikäteen oikoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29549561:
Sitä haikauden määrää mikä joku tilanne saa aikaan..oh..vaikka joku eka poikakaveri tulee mielee :heart:

Juu, ei näitä tuntemuksia eroon pääse:heart:
Juurikin biisit tuovat mulle helposti muistoja entisestä.:)
Ihana vanhoja on muistella.:heart:.....
...mutta en haluaisi elää uudelleen noita aikoja, vaikka monet muistot ihania ovatkin.

Tässä hetkessä mulla on ihanat lapset ja mun elämäni mies.:heart:
Eiköhän tässä elellä onnellisina kohti seuraavaa vaihetta, joka on se kun lapset lentävät pesästä. Sitten voi olla enemmän kaipuuta entiseen.:)

Innolla odotan tulevaa ja miksei vanhenemistakin, en malta odottaa että musta tulis mummi.:D

Ulkonäköpaineita ei ole. Olen varmaan vanhennut arvokkaasti tjtn.:D

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa

I feel u sis. Siispä :hug:

Yhteistyössä