Miltä tällainen ruokavalio näyttää? Painonpudotus tarkoituksena...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuulia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en voi syödä rahkaa ollenkaan mutta syön maustamatonta jogurttia marjojen kanssa, heitän mukaan vielä hieman pinjansiemeniä. Alkaa olemaan itse asiassa aika herkkua kun tottuu, eikä halua sokerijogurtteja enää syödäkään. Marjoja voi välillä vähän vaihdellakin niin ei tarvi aina sitä samaa syödä.

Myslin olen jättänyt kokonaan pois koska se on hyvin sokerista (siis ne myslit joista itse pidän :) ja pahaa mysliä en aio väkisin syödä). Runsaasti kasviksia mukaan, joskus koko ruoka on tonnikala- tai broilerisalaatti, joskus salaattia se puoli lautasta. Yleensä vielä paistan tai keitän kasviksia perunan/pastan sijaan lisukkeeksi. Sieni-paprika-sipuli-sekoitusta pannulla tai vaikkapa nuppuvihanneksia keitettynä/höyrystettynä.

Tuossa dieetissä on niin paljon virheitä että yhden käden sormet eivät riitä laskemaan. Ei kuitua, ei hyviä rasvoja, ei juurikaan proteiinia, aivan riittämättömästi vihanneksia ja hedelmiä. Pääosa energiasta tulee välipaloista eikä pääruoasta, kokonaisenergiansaanti riittämätöntä eli vetää kropan säästöliekille eikä energia riitä liikkumiseen, kokonaisuus yksitoikkoinen ja ankea eli pidemmän päälle mahdoton noudattaa.

[QUOTE="Kifa";27821487]Tuossa dieetissä on niin paljon virheitä että yhden käden sormet eivät riitä laskemaan. Ei kuitua, ei hyviä rasvoja, ei juurikaan proteiinia, aivan riittämättömästi vihanneksia ja hedelmiä. Pääosa energiasta tulee välipaloista eikä pääruoasta, kokonaisenergiansaanti riittämätöntä eli vetää kropan säästöliekille eikä energia riitä liikkumiseen, kokonaisuus yksitoikkoinen ja ankea eli pidemmän päälle mahdoton noudattaa.[/QUOTE]

Taidat olla oikeassa. Ainakin aion lisätä hedelmiä, marjoja ja kasviksia ruokavalioon sekä tuota proteiinin saantia pitää kanssa yrittää lisätä. Nuo patukat toimivat minulla makean korvikkeena kahvin kanssa, siksi niitä syön.

Kannattaa muistaa että proteiinipatukat on yleensä tarkoitettu korvaamaan ateriaa, siksi niiden energiapitoisuus on aika iso. Jos haluat jonkun pikkuherkun niin suosittelen hedelmää tai vaikka yhtä palaa tummaa suklaata sen kahvin kanssa.

Oho. luin väärin, puhuitkin myslipatukoista. Kumminkin, esimerkiksi isosta omenasta saisit vähemmällä kalorimäärällä sekä makeannälän tyydytettyä että kosolti vitamiineja ja kuitua.

Yhteistyössä