Miltä menuu kuulostaa?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
40v juhlat lähestyvät ja pidän pienet juhlat kavereille kotona, noin 16 henkeä paikalla kaikkiaan. Omakotitalossa asutaan, joten tarkoitus grillailla. Olen vaan niin tuhottoman onneton juhlia järjestään ja kaikki vinkit otetaan vastaan kiitollisuudella.

-grillaus avotulella muurinpohjapannulla, jossa perunaa, kasviksia, lihaa, kanaa maun mukaan. Paella / wokkityyliin

-teen pari kulhoa ihan perussalaattia (vihreetä, tomaatti, kurkku). Erillisiin kippoihin esim. oliiveja, fetapaloja, hillosipuleita, paprikaa. Saa laittaa sit itse maun mukaan

-mansikkakakku

-iltanaposteltavaksi keksejä, sipsejä (tartteeko vaikka irtsareita?). Tytön 4v juhlat viikkoa ennen ja sieltä aina jotain jäänyt, ne laitan myös esille.

-juotavaksi boolia, olutta, siideriä ja pohdin ostanko vielä hanaviiniä

Mutta mitä jos sataa??

Kiitos jo etukäteen sinulle avustasi! =)

ruuan kaveriksi itse laittaisin vielä patonkia + pari tuorejuustopurkki

ja iltanaposteluksikin joku juustolajitelma olisi kiva? Varsinkin viinin ja viinirypäleiden kera, njam :)

Mun mielestä noi kuulostaa kivalta ja hyvältä! Ehkä laittaisin patongin palasia ja esim. tuorejuustoa salaattikulhojen viereen ja jotain salaattikastiketta. Irtokarkit olis hyviä ja sipsien lisäksi vaikka suolatikkuja tai jotain näitä suolaisia sekoituksia. On sitten joka makuun jotain, eikä taatusti lopu kesken! Mukavia juhlia ja onnea sinulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ruuan kaveriksi itse laittaisin vielä patonkia + pari tuorejuustopurkki

ja iltanaposteluksikin joku juustolajitelma olisi kiva? Varsinkin viinin ja viinirypäleiden kera, njam :)

Patonkia, ehdottomasti, kiitos! Ja noi viinirypäleet hyvä juttu kans! Juustotkin kyllä, mutta taidan säästää siinä kohtaa, kun budjetti rajallinen.........

Vaihda peruna riisiin, voit keittää sen valmiiksi ja lämmittää sitten wokissa. Ja ehkä lihan asemesta tarjoaisin vain kanaa. Kana+riisi+kasvikset+tuorejuustoa tai aurajuustoa, paras wokki syntyy näistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaihda peruna riisiin, voit keittää sen valmiiksi ja lämmittää sitten wokissa. Ja ehkä lihan asemesta tarjoaisin vain kanaa. Kana+riisi+kasvikset+tuorejuustoa tai aurajuustoa, paras wokki syntyy näistä.

Perunankin voi valmiiksi keittää.. Jotenkin ajattelin et peruna riisiä ruokasampi, mut mikä estää laittaa molempia? Paikalle tulee muutama raava mies, jotka ainakin odottavat sitä lihaa ja makkaraa, joten niitä tarjolla ja maistuu kyl itelki ;)

Jos tuo griiaus onnistuu vaan hyvän sään vallitessa, niin pelaisin ehkä varmanpäälle, ja tarjoaisin sellaista, mikä onnistuu säällä kun säällä... Esim. niin ihanan sotkuista, mutta hyvää, eli tortiloja.

Kana- ja jauhelihasoossia, tacokastiketta (mietoa ja vahvempaa ) +sit salaattia, paprikaa, tomaattia, juustoraastetta jne. omissa kulhoissaan noutopöydässä.
Siitä vois sit koota sekä tortillat, että salaatin oman mielensä mukaan.

Patonkia lisäksi, ja illaksi vois olla sit vaikka nakkeja ja lihapullia (niin ihanan arkista ), mutta yleensä hyvin maistuvaa - varsinkin pikkuhiprakassa :ashamed:

Mutta kyllä tuo wokkikin kuulostaa hyvälle, ei siinä mitään vikaa ole. :)

Kyllä se riisi on ihan perunan veroista ja raavaat miehet tulevat kylläisiksi kanawokistakin. Makkaraa vaan lisäksi. Edullisemmaksi tulee sinulle, sitä tässä ajattelin vaan.

Kyllä se riisi on ihan perunan veroista ja raavaat miehet tulevat kylläisiksi kanawokistakin. Makkaraa vaan lisäksi. Edullisemmaksi tulee sinulle, sitä tässä ajattelin vaan.

Totta, liha maksaa.. Täytyy pistää harkintaan josko sitten kanaa ja sitä makkaraa. Tacot ihan kiva vaihtoehto, mutta se vaatii niin paljon enemmän ja jos grilli-ilma niin mieluummin niin...

Lisää vinkkejä, miten voi tätä menua hyödyntää, jos sataa?

Siis riisi on perunaa halvempaa, sitäkö tarkoitat?

Kyllä mä tekisin ihan lihaakin. Jos juhlat järjestää, niin ei kai niitä ole viisasta pitää budjetti niin tiukilla. Mutta täähän on vaan mun mielipide. Kattelisin jo etukäteen tarjousesta vaikka maustamatonta porsaan ulkofilepalaa, naudan sisäpaistiakin saa edullisesti tarjouksesta suurempana könttinä, kun vielä lisäksi broilerin fileepihvejä ja makkaraa, niin avot.

Mutta jos nää nyt oli sitten jotkut juhlat pienellä budjetilla, niin sitten ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Kyllä mä tekisin ihan lihaakin. Jos juhlat järjestää, niin ei kai niitä ole viisasta pitää budjetti niin tiukilla. Mutta täähän on vaan mun mielipide. Kattelisin jo etukäteen tarjousesta vaikka maustamatonta porsaan ulkofilepalaa, naudan sisäpaistiakin saa edullisesti tarjouksesta suurempana könttinä, kun vielä lisäksi broilerin fileepihvejä ja makkaraa, niin avot.

Mutta jos nää nyt oli sitten jotkut juhlat pienellä budjetilla, niin sitten ei mitään.

Kyllä mä ite myös ajattelin et lihapihviä kans! Tuli vaan ehdotus, että pitäytyy kanassa. Ihan mielttömiä ei ole varaa törstätä, jätän pois esim. juustotarjottimen iltanaposteltavana viinin kera. Erikoisjuustot vaan kun maksavat..

En tiedä menusta mutta tulen mielelläni mukaan =) Tosin hyvältähän tuo kuulostaa! Ei tartte olla miljoonaa sorttia tarjoiluja, itse sorrun aina siihen virheeseen. Tuossa on juomia jo ihan tarpeeksi ilman viiniäkin. Hyvää syntymäpäivää! :flower:

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Ideoita, mitä tehdä jos sade yllättää?? (kädet kyynärpäitä myöden ristissä..) grillaamme avotulella muurinpohjapannulla, katosta ei ole. Sitten vain paistinpannu käyttöön vai ja makkarat, lihat uuniin, vai?

Yhteistyössä