Miltä kuulostaa tällainen työpaikka ja sen henki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23434157]Olen huolissani enemmän hoitajien jaksamisen puolesta kuin lasten turvallisuuden puolesta.[/QUOTE]

Ilmapiiri vain vaikuttaa siihen turvallisuuteen yllättävän paljon hoitotyössä, uskoakseni myös päivähoidossa. Hoitajien jaksaminen/uupuminen vaikuttaa sekä fyysiseen että etenkin psyykkiseen/sosiaaliseen turvallisuuteen niin hoidettavilla kuin hoitajillakin.

[QUOTE="aapee";23434264]joo mutta siis mitään sitomisia tai vastaavia räikeitä epäkohtia en ole nähnyt.[/QUOTE]

Ne minä mäkisin selvinä laiminlyönteinä tai tahallisena vahingontekona en turvallisuus ongelmina jotka yleensä syntyvät tahattomasti.

tuollainen öykkäröinti kiehauttaisi vereni samantein maapallon ytimen asteille. linnoittautuisin sinne kahvihuoneeseen, kyseenalaistaisin jokaisen hengenvedon mitä muut työntekijät uskaltaisivat vetäistä heille itselleen, johtoportaille, liitolle, vanhemmille ja paikallislehden mielipidepalstalle. söisin heidän eväänsä ja sylkisin kahviin.

Kuulostaapa kauhealta paikalta. Sun velvollisuus on viedä asiaa eteenpäin, koska eihän noin voi tehdä ja käyttäytyä. Itse olen sijaisena kokenut yhdessä paikassa saman tyylistä mutta en tuossa mittakaavassa. Otin pomoon yhteyttä ja aikamoinen soppahan siitä synty, mutta eipä oo töiden saantiin vaikuttanut.
Ja tuo että jos om tommonen ilmapiiri niin se vaikuttaa myös lapsiin on niin totta, että jo senkin takia asia pitää viedä eteenpäin. Itsekin työskentelen päiväkodissa ja just ollut koulutuksia työyhteisön hyvinvoinnin merkityksestä lapsiin.

[QUOTE="vieras";23434305]Uskomatonta millaisia idiootteja on hoitamassa lapsia! Ihan jo vanhempana pyydän että raportoit tuosta eteenpäin ja olet luottamuksen arvoinen. Kiitos.[/QUOTE]

olen itsekin vanhempi ja eka päivänä olin oikeasti shokissa... oman lapsen hoitopaikka pikku puutteineen suorastaan erinomaiselta.

Kuulin myös hälyttäviä asioita päiväkotien hankaluuksista vähän aikaa sitten. Naiset alkavat ilmeisesti olla täysin puhki työssään.

Meillä on ollut opiskelijoita ja paljon lyhytaikaisia sijaisia ja kaikki saavat hyvän ja tasavertaisen kohtelun. Jokainen on saanut käyttää vahvuuksiaan ja kehittämistä vaativissa asioissa on tuettu. Eripuran tullessa haluamme käsitellä asiat niin, että kaikilla on taas hyvä olla.

Kaiken lisäksi lto:n kuuluisi olla se, joka huomaa, kun ryhmässä on avustajien tarvetta, eikä saisi piilotella ongelmia!

[QUOTE="vieras";23434305]Uskomatonta millaisia idiootteja on hoitamassa lapsia! Ihan jo vanhempana pyydän että raportoit tuosta eteenpäin ja olet luottamuksen arvoinen. Kiitos.[/QUOTE]

Aloittajan olisi tässä(kin) tapauksessa raportoitava ylemmälle taholle, koska päiväkodin hallinnolliset johtajat ovat niin ulkona arjen kuvioista ja toimivat vain päättäjien leimasimena.
Ainakin opettajien väsymys johtuu yleensä tuosta, kun kukaan ei ota tosissaan ongelmia, joita he havaitsevat. Lastenhoitajissa on paljon "pakkokoulutettuja" ja epäpäteviä.

On päästetty ryhmät liian isoiksi, sijaisjärjestelyt ovat surkeat ja integroidaan erityislapset ilman avustajia tai diagnooseja kaiken keskelle.

Kuulin myös hälyttäviä asioita päiväkotien hankaluuksista vähän aikaa sitten. Naiset alkavat ilmeisesti olla täysin puhki työssään.

Meillä on ollut opiskelijoita ja paljon lyhytaikaisia sijaisia ja kaikki saavat hyvän ja tasavertaisen kohtelun. Jokainen on saanut käyttää vahvuuksiaan ja kehittämistä vaativissa asioissa on tuettu. Eripuran tullessa haluamme käsitellä asiat niin, että kaikilla on taas hyvä olla.

Kaiken lisäksi lto:n kuuluisi olla se, joka huomaa, kun ryhmässä on avustajien tarvetta, eikä saisi piilotella ongelmia!

olen siis ryhmän toisen lto:n sijainen.

mieheni sanoi, että pokkana vaan sinne kahvihuoneeseen.

Aloittajan olisi tässä(kin) tapauksessa raportoitava ylemmälle taholle, koska päiväkodin hallinnolliset johtajat ovat niin ulkona arjen kuvioista ja toimivat vain päättäjien leimasimena.
Ainakin opettajien väsymys johtuu yleensä tuosta, kun kukaan ei ota tosissaan ongelmia, joita he havaitsevat. Lastenhoitajissa on paljon "pakkokoulutettuja" ja epäpäteviä.

On päästetty ryhmät liian isoiksi, sijaisjärjestelyt ovat surkeat ja integroidaan erityislapset ilman avustajia tai diagnooseja kaiken keskelle.

kuinka ylös raportoisit?

Kävin tauolla koulun kahvihuoneessa. Keskustelin samalla esimieheni kanssa, siis rehtorin. Hän suutahti mun puolestani. Sanoi että ko. henkilön kanssa on ollut samankaltaisia ongelmia aiemminkin. Hankala ihminen.

Muut opettajat tukivat mua. rehtori sanoi että ihan varmaan saan mennä sinne päiväkodin kahvihuoneeseen, mutta olen tervetullut sinne koulun kahvihuoneeseen, jos haluan käydä siellä ja jos taukojen pituudesa tulee sanomista, niin voin sanoa että hänen luvalla. Itse kiusaamisesta sanin itse, etten jaksa näin lyhyen ajan takia ruveta tappelemaan.

Hain sen hemmetin avaimen päiväkodin esimieheltä. Siis kohta ulkolelut on hoidettu ainakin mun ajan.

Keskustelin myös päiväkodin esimiehen kanssa. Puolusteli sitä lto:a, sanoi että on yllättynyt tästä. Vaikutti nössöltä.

tuosta kahvihuoneesta oli samaa mieltä lto:n kanssa, eli kun saan koulutoimelta palkan, en saa mennä päiväkodin kahvihuoneeseen. Sanoin sitä nipotukseksi, ja ettei tuollainen kohtelu todellakaan anna hyvää kuvaa koko päiväkodista.

Kerroin myös miten ongelmat heijastuvat lapsiin. Joten nyt on ainakin tietoinen.

täytyy miettiä, valitanko ylemmäs sitten kun pääsen pois.

Yhteistyössä