Miltä kuulostaa tällainen työpaikka ja sen henki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
olen lto:n sijainen päiväkodissa noin kuukauden, eka viikko menossa.

En saa enää mennä heidän kahvihuoneeseen ollenkaan. En saa sanoa vanhemmille mitään noudettaessa, vaikka ketään muuta ei olisi kertomassa kuulumisia. olen sanonut vain, mitä tehtiin tyyliin tänään oli musiikkiliikuntaa.

lto sanoi päin näköä, että he eivät oikeastaan halua eivätkä tarvitse sinne sijaista, mutta numeroiden takia on oltava. Motivaatio on tosi huipussaan mennä sinne taas huomenna..

tämä koska eilen kysyin kahvihuoneessa lh:lta, että miksei ole avustajia, vaikka on erityislapsia. Ja selvästi jaksaminen koetuksella.

15-vuotaana tetissäkin mulla oli enemmän vastuuta ja tekemistä kuin nyt. Samanlainen työpaikka silloinkin, ei sama kuitenkaan.. Ja nyt siis opintojakin.

Ehkä näkivät mun naamasta aiemmin, mitä ajattelin tietyistä asioista ja pelkäävät että juoruan jotain vanhemmille...

Mikset saa mennä kahvihuoneeseen? Onhan sinullakin oikeus pitää tauko! Tosi pyllystä tuntuu olevan, ota yhteyttä johtajaan ja kerro miten sinua kohdellaan. Jaksamisia!

Tietysti saat mennä kahvihuoneeseen ja sinulle kuuluu samat oikeudet kuin muillekkin. Älä nyt vaan anna lytätä itseäsi. Mä olen koulussa töissä ja meillä on hieman sama meininki, todella sivistynyttä touhua siis. En aio jatkaa, jätän ilolla paikan ja ihmiset omiin liemiinsä lillumaan. :)

Onpas vittumainen paikka, menisin ihan uhallakin sinne kahvihuoneeseen ja lämmittelisin kaalilaatikkoa mikrossa. vittuilisin ja haukkuisin kaikkia työntekijöitä selän takana, puhuisin toisista paskaa minkä kerkeäisin ja tekisin kaiken vastoin mitä on aiemmin tehty, kaikki tuo siksi kun olisin vaan sen kuukauden ja vakkarit on tympääntyneitä omiin rutiineihinsa että tulisipa jotakin vilinää sinne.

Mutta olet mennyt kahvihuoneeseen, kun olet siellä lh:n kanssa jutellut? Hyi sinua, onpa tuhmaa! :)

Mutta joo: Hirveältä kuulostaa tuo paikka, yleensähän sijaisista ollaan enemmän kuin innoissaan!

toi kahvihuone teknisesti selitettiin sillä, että kun saan koulutoimelta palkan, en saa mennä päiväkodin kahvihuoneeseen. Kyseess siis eskari-ryhmä. Mutta se ketä sijaistan saa kyllä. päiväkodin kahvihuoneessa käyvät päiväkodin pomot ja jokuhan voi kuulla mitä kyselen.

koulu on vieressä, mutta tauolla ei ehdi sinne kahvihuoneeseen.

En aio tunkea sinne kahvihuoneeseen, mutta johtajan huoneeseen menen kyllä... olen tehnyt paljn sijaisuuksia. yleensä tosiaan sijaisista ollaan enemmän kuin innoissaan...!

Onko sun pakko jatkossakin mennä tuonne sijaistamaan vai onko tää ainutkertainen tilaisuus? Meinaan että jos sun ei tarvi sinne tän kuukauden jälkeen mennä niin mun mielestä voit käydä kahvihuoneessa ja puhua vanhemmille yms. Akat tulee rätkyttämään sulle, mutta so what. Ja tosiaan pkodin johtajaan vaan yhteyttä jos oikein hankalaksi käyvät. Vai onko johtaja samanlainen?

[QUOTE="vieras";23433645]Mutta olet mennyt kahvihuoneeseen, kun olet siellä lh:n kanssa jutellut? Hyi sinua, onpa tuhmaa! :)

Mutta joo: Hirveältä kuulostaa tuo paikka, yleensähän sijaisista ollaan enemmän kuin innoissaan![/QUOTE]

joo, alkuviikon kävin. toin oman mukin, maidon ja sokerinkin. ja kun erehdyin eilen kyselemään lh:lta, siis rauhassa, etteivät lapset kulue, niin tuli tänään porttikielto sinne.

Käyt nyt kysymässä päiväkodin ulkopuoliselta esimieheltä (päivähoidon ohjaajalta, sosiaali- ja terveysltk:n pj:ltä, ammattiliiton asianajajalta, kunnan lakimieheltä tms.) miten asia oikeasti on. TUo on nimittäin ihan rankemmanpuoleista työpaikkakiusaamista, joka vain pahenee jos sille ei mitään tehdä. Todennäköisesti työpaikallasi on vain yksi sairas tyyppi, jota kaikki peloissaan myötäilevät. Narsisti tms.

Siis millä lailla ne antoi sulle sinne porttikiellon? :O Laittoiko ne lukon oveen? :O Jo on paikka, en ikinä menis enää sinne. :P Tai sitten menisin, ja ihan kiusallaankin kävisin kahvihuoneessa ja kyseenalaistaisin ihan kaiken. :saint: Ilman muuta saat myös vanhemmille puhua ihan normaalisti, ei sitä oikeutta sinulta voi kukaan viedä. :)

Onko sun pakko jatkossakin mennä tuonne sijaistamaan vai onko tää ainutkertainen tilaisuus? Meinaan että jos sun ei tarvi sinne tän kuukauden jälkeen mennä niin mun mielestä voit käydä kahvihuoneessa ja puhua vanhemmille yms. Akat tulee rätkyttämään sulle, mutta so what. Ja tosiaan pkodin johtajaan vaan yhteyttä jos oikein hankalaksi käyvät. Vai onko johtaja samanlainen?

Ei tarvi enkä tasan aio en tulla. Mua pyydettiin tuohon... Johtaja vaikuttaa järkevämmältä. Vein jo suutuksissa tavarani pois sieltä.

Itse ajattelin pitää tauot koululla, ja olla sitten kauemmin. Jos valittavat niin sanon, ettei voi mitään, kun en kerran saa tulla sinne kahvihuoneeseen. vanhemmille puhuin jo, kun osapäiväiset haettiin.

[QUOTE="vieras";23433868]Miksi näitä kuppikuntia on lähinnä naisvaltaisilla aloilla? Kyllä raksalla juodaan porukalla kahvit ja mukana on ne nuorimmatkin apulaiset..[/QUOTE]

Olen noihin kyllä miesvaltaisillakin aloilla törmännyt. Kyse on idiooteista ihmisistä, ei miehistä tai naisista.

[QUOTE="viiraska";23433787]Käyt nyt kysymässä päiväkodin ulkopuoliselta esimieheltä (päivähoidon ohjaajalta, sosiaali- ja terveysltk:n pj:ltä, ammattiliiton asianajajalta, kunnan lakimieheltä tms.) miten asia oikeasti on. TUo on nimittäin ihan rankemmanpuoleista työpaikkakiusaamista, joka vain pahenee jos sille ei mitään tehdä. Todennäköisesti työpaikallasi on vain yksi sairas tyyppi, jota kaikki peloissaan myötäilevät. Narsisti tms.[/QUOTE]

Peesaan, todellakin työpaikkakiusaamista. Mielivaltaisuus pois. Varmaan tuolla työpaikalla on pahoja ongelmia muillakin sijaisilla, joten ota yhteyttä ylempiin.

Älä salaile mitään, laita kaikki ylös ja ilmoita ylemmille tahoille, tarvittaessa julkisuuteen jos ei muu auta. Kysennalaista vaan jos on vääriä käytäntöjä, kuulostaa just sellaselta paikalta jossa voidaan vaikka sitoa lapsia tuoliin tms...

Toihan kuulostaa ihan kamalalta! Jos et saa mennä kahvihuoneeseen, se on työpaikkakiusaamista. Älä siedä, valita johonkin ja kerro eteenpäin myös ne kaikki epäkohdat sieltä mistä et pidä. Kammottavaa, että lapsia voi hoitaa noin inhottavat ihmiset.

Siis millä lailla ne antoi sulle sinne porttikiellon? :O Laittoiko ne lukon oveen? :O Jo on paikka, en ikinä menis enää sinne. :P Tai sitten menisin, ja ihan kiusallaankin kävisin kahvihuoneessa ja kyseenalaistaisin ihan kaiken. :saint: Ilman muuta saat myös vanhemmille puhua ihan normaalisti, ei sitä oikeutta sinulta voi kukaan viedä. :)

lto sanoi etten saa tulla sinne kahvihuoneeseen.

[QUOTE="Vieras";23433943]Älä salaile mitään, laita kaikki ylös ja ilmoita ylemmille tahoille, tarvittaessa julkisuuteen jos ei muu auta. Kysennalaista vaan jos on vääriä käytäntöjä, kuulostaa just sellaselta paikalta jossa voidaan vaikka sitoa lapsia tuoliin tms...[/QUOTE]

Tai vaikka lapsia ei sidottaisi niin huono ilmapiiri ja aikuisten pahaolo välittyy kyllä niihin lapsiinkin.

[QUOTE="Vieras";23433943]Älä salaile mitään, laita kaikki ylös ja ilmoita ylemmille tahoille, tarvittaessa julkisuuteen jos ei muu auta. Kysennalaista vaan jos on vääriä käytäntöjä, kuulostaa just sellaselta paikalta jossa voidaan vaikka sitoa lapsia tuoliin tms...[/QUOTE]

Jos ap tekee paljon keikkahommia, niin tolla tavalla menee maine.

[QUOTE="vieras";23434021]Jos ap tekee paljon keikkahommia, niin tolla tavalla menee maine.[/QUOTE]

Niin, en viitsi omaa tulevaisuuttani pilata. Mutta juttelen kyllä johtajalle, pyydän että saan keskustella luottamuksellisesti.

Vähän asian vierestä, mutta kerronpa silti. Lähäriopiskelijana sairaalan vuodeosastolla me kaksi opiskelijaa emme saaneet mennä muiden kanssa kahvihuoneeseen. Perusteltiin sillä, että meidän ei saa kuulla potilaiden asioista! Ensinnäkin, tottakai opiskelijat kuulevat pakostakin potilaiden asioita ja heidän pitääkin kuulla, miten muuten sen työn voi oppia! Toisekseen pakkoko sitä on työasioista jauhaa kahvitunnilla. Eihän tuo mitään muuta ollut kuin simputusta.

[QUOTE="vieras";23433974]Tai vaikka lapsia ei sidottaisi niin huono ilmapiiri ja aikuisten pahaolo välittyy kyllä niihin lapsiinkin.[/QUOTE]

Mitään sitomisia tai vastaavaa en ole nähnyt. Lasten vaatteista ilkeillään heidän kuullen, siis tyyliin eikö sun äiti osaa yhtään ajatella, kun ei laita varahanskoja :(. Lapsille ei haeta varastosta ulkoleluja ollenkaan (mulla ei ole sinne avainta). Monessa puheessa lapsille on ilkeä sävy. Ei tunnu hyvältä tuon ryhmän ilmapiiri. Mulle ei kerrota mitään. ei oteta mukaan mihinkään suunnitteluun. Ekana aamuna ei edes esitelty lapsille, itse rykäisin kun aamupiiri loppui, että esittelisin itseni...

Olen huolissani enemmän hoitajien jaksamisen puolesta kuin lasten turvallisuuden puolesta.

Yhteistyössä